• Äldre 25 Dec 22:08
    29588 visningar
    3333 svar
    3333
    29588

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Äldre 29 Dec 13:29
    #41
    Anonym (Pyret) skrev 2018-12-29 13:02:37 följande:

    Åh va kul, grattis! Så kul att få se test också, man har ju analyserat sönder sådana i tid och otid haha!


    Grattis till dig med! Ja man har ju stirrat och försökt hitta streck på ett par blanka test i sinna dagar haha men min erfarenhet är att när det är på riktigt så behöver man inte leta efter strecket, det syns, och även om det blir sämre på bild så syns det även på bild, mitt var ganska tydligt i verkligheten och kom upp nästan direkt (efter typ 1min och bilden är tagen efter ca 5min) nu ska jag bara plussa digitalt men tänkte vänta ett par dagar innan jag tar det digitala
    Pojke 9-12-17
  • Äldre 29 Dec 13:47
    #42

    Tänker att jag också hoppar in här. Plussade den 27:e och bör vara mellan vecka 4-5, har ett missfall den 23/11-18 i bagaget som skrämmer mig något fruktansvärt. Dock var det fel redan från början och jag hade väldigt ont och mina värden höjdes inte som dom skulle så fick missfall i vecka 6. Stressar nu hela tiden över att det kommer gå åt skogen den här gången också - dock känner jag mig mycket mer gravid den här gången, än så länge med ömmande bröst, illamående, kissnödig hela tiden och väldigt trött. Håller tummarna att de går vägen den här gången :)

  • Äldre 29 Dec 13:51
    #43

    Är för övrigt 24 år, bor i Stockholm och det är första barnet :)

  • Anonym (Pyret­)
    Äldre 29 Dec 15:20
    #44
    Sofia20170520 skrev 2018-12-29 13:47:09 följande:

    Tänker att jag också hoppar in här. Plussade den 27:e och bör vara mellan vecka 4-5, har ett missfall den 23/11-18 i bagaget som skrämmer mig något fruktansvärt. Dock var det fel redan från början och jag hade väldigt ont och mina värden höjdes inte som dom skulle så fick missfall i vecka 6. Stressar nu hela tiden över att det kommer gå åt skogen den här gången också - dock känner jag mig mycket mer gravid den här gången, än så länge med ömmande bröst, illamående, kissnödig hela tiden och väldigt trött. Håller tummarna att de går vägen den här gången :)


    Grattis!! :) Förstår din rädsla, den är liksom oundviklig. Men jag tror och hoppas att det kommer gå hela vägen för oss alla! Ibland undrar jag om jag själv framkallar symtom, som jag även gjort när jag varit skengravid. Fast jag är ju gravid på riktigt denna gången men fattar inte hur man kan känna ALLA symtom som existerar... kan man va skengravid som gravid?! Haha
  • Äldre 29 Dec 15:53
    #45

    Jag har INGA symptom alls förutom molvärken och sticken i sidan (det var sticken som fick mig att testa de har jag haft i varje graviditet) inga ömma bröst eller illamående eller nåt... men hade ytterst få symptom med min son hela vägen och det är ju så tidigt än


    Pojke 9-12-17
  • Äldre 29 Dec 16:40
    #46
    Anonym (Pyret) skrev 2018-12-29 15:20:06 följande:

    Grattis!! :) Förstår din rädsla, den är liksom oundviklig. Men jag tror och hoppas att det kommer gå hela vägen för oss alla! Ibland undrar jag om jag själv framkallar symtom, som jag även gjort när jag varit skengravid. Fast jag är ju gravid på riktigt denna gången men fattar inte hur man kan känna ALLA symtom som existerar... kan man va skengravid som gravid?! Haha


    Ja jag hoppas på det! Håller tummarna för oss alla :) Haha jag förstår hur du menar, man vill nog så mycket så man framkallar säkert lite i huvudet haha!!
  • Äldre 29 Dec 17:53
    #47
    Jsv17 skrev 2018-12-29 15:53:00 följande:

    Jag har INGA symptom alls förutom molvärken och sticken i sidan (det var sticken som fick mig att testa de har jag haft i varje graviditet) inga ömma bröst eller illamående eller nåt... men hade ytterst få symptom med min son hela vägen och det är ju så tidigt än


    Jag har knappt heller några symtom och blir lite orolig. Men jag hade inte några speciella symtom när jag var gravid senast heller utan mådde oförskämt bra, förutom att järnvärdet var kasst. Beställde hem gravtest så jag kan testa nästa vecka, vill ändå få bekräftat att strecket blir starkare.....
  • Äldre 29 Dec 18:17
    #48
    Jsv17 skrev 2018-12-29 15:53:00 följande:

    Jag har INGA symptom alls förutom molvärken och sticken i sidan (det var sticken som fick mig att testa de har jag haft i varje graviditet) inga ömma bröst eller illamående eller nåt... men hade ytterst få symptom med min son hela vägen och det är ju så tidigt än


    Har inte heller så mycket symptom, värk i magen och lite ömma bröst. Känner också igen sticken i sidan! Trötthet och illamående är liksom inte ovanligt för mig så det räknar jag inte som graviditetssymptom än haha.
  • Äldre 29 Dec 19:39
    #49

    Hejhej!

    Kul med en grupp ju! Jag har precis plussat också med bf 10 september. :)

    Så himla skönt att läsa att många har lite värk också! Detta är mitt första barn och jag blev ganska orolig. Visste inte ens att det var möjligt att ha växtvärk i livmodern.

    Har nån av er ont i äggstockarna? Där känns det oftast för mig. Några av er skriver om stick i sidan, menar ni där äggstockarna sitter?

    Jag lär vara rätt orolig tills jag kan bli kollad, har fått besked efter en röntgen att jag visst har en cysta och "breddökning" av nedre delen av livmodern, vad nu det betyder. Visste ingenting alls om det innan jag inseminerade utan fick hem ett brev en vecka senare.

    Men så lättretlig och känslosam som jag blivit, så är det definitivt någon på gång, herregud.

  • Äldre 29 Dec 19:56
    #50
    Skruttan855 skrev 2018-12-29 17:53:32 följande:

    Jag har knappt heller några symtom och blir lite orolig. Men jag hade inte några speciella symtom när jag var gravid senast heller utan mådde oförskämt bra, förutom att järnvärdet var kasst. Beställde hem gravtest så jag kan testa nästa vecka, vill ändå få bekräftat att strecket blir starkare.....


    Jag har typ 5 digitala test och 3st 2pack vanliga clearblue liggande hemma haha jag köpte på mig när det var rabatt på apoteket då jag visste att jag skulle vilja testa mycket om jag blev gravid igen efter MF i början på November. Men nu är det testpaus då vi är bortresta över nyår så nästa test blir 2:a Jan (om jag inte skulle börja blöda innan dess dvs) då tänkte jag ta digitalt också, sedan kommer jag nog testa var 3:e dag tills testen är slut och med digitala tills jag får +3 veckor, testgalen? Absolut! Haha
    Pojke 9-12-17
Svar på tråden Bf September 2019