• Äldre 25 Dec 22:08
    29375 visningar
    3333 svar
    3333
    29375

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Äldre 2 Jan 12:21
    setfire skrev 2019-01-02 11:13:04 följande:

    Blev gravid utan mens emellan 8 veckor efter ett missfall (gissar jag), och fick 2-3 v på digitalt på julafton. Enligt app bf 30/31 augusti men då tänker jag att jag troligtvis går över åtminstone någon dag, så siktar ändå in mig på början av september. Kan ju diffa någon vecka fram och bak oavsett då jag inte har jättekoll och väntade lite extra med att ta graviditetstesten. Har en dotter som blir 4 i september. Känner mig stundvis inte gravid alls så funderar på att köpa ett digitalt igen och se om det står 3+ nu, men vågar inte riktigt.


    Känner exakt samma! Är beräknad 7/9. Tar nytt test varannan dag för jag har inga symtom så det känns inte alls som jag kan va gravid :( blir orolig för mindre...
  • Äldre 2 Jan 12:31

    Hej alla, jag plussade 26 december och hade officiell testdag 30 december och fick ett väldigt tydligt streck då. 

    Gjort IVF och befruktningen skedde 14 december, så vet exakt när det hände Glad

    Tar Lutinus, extra progestoron, varje dag nu i ca en vecka till. Är väldigt nervös så det drar nere i livmodern då och då, plus att man för sköra slemhinnor av att Lutinus vagiatorerna. Ja, lite jobbigt, men hoppas hoppas. Man får massor av konstiga symptom. 

    Kram till er alla! 

  • Äldre 2 Jan 12:42
    +1
    Guppi1234 skrev 2019-01-02 12:31:54 följande:

    Hej alla, jag plussade 26 december och hade officiell testdag 30 december och fick ett väldigt tydligt streck då. 

    Gjort IVF och befruktningen skedde 14 december, så vet exakt när det hände 

    Tar Lutinus, extra progestoron, varje dag nu i ca en vecka till. Är väldigt nervös så det drar nere i livmodern då och då, plus att man för sköra slemhinnor av att Lutinus vagiatorerna. Ja, lite jobbigt, men hoppas hoppas. Man får massor av konstiga symptom. 

    Kram till er alla! 


    Åh stort stort grattis, blir alltid extra glad när någon som kämpat för att bli gravid äntligen får sitt plus
    Pojke 9-12-17
  • Äldre 2 Jan 13:08
    Eiliandes skrev 2019-01-02 11:16:09 följande:

    Jag är nyfiken, har ni berättat för andra utom er partner? Vi planerar att ha en fest i samband med min födelsedag den 16/2 och berätta då för släkt och vänner. Ser så mycket fram emot det!! Annars är det bara min bästa kompis som vet nått, kunde inte hålla det hemligt för henne, haha.


    Den här gången kommer jag hålla det hemligt så länge det bara går, förhoppningsvis till KUB. Fick missfall i september då jag var i v. 12+0. Hade varit deltidssjukskriven pga illamående ock kräkningar så i stort sett alla i vårt liv visste om graviditeten. Det var så fruktansvärt att hela tiden behöva berätta om missfallet för varje människa man träffade... Så den här gången hoppas jag att illamåendet håller sig borta och att graviditeten kan hållas hemlig.
  • Äldre 2 Jan 14:06

    Åh jag börjar bli så orolig för ett tredje missfall nu. De senaste dagarna har jag haft lägre temp än vad jag brukar ha och imorse var den på 36,38 och jag brukar ligga på över 36,6 under graviditet. Sist den sjönk så pass fick jag missfall dagen efter. Är det någon annan som håller koll på sin temp? 

  • Äldre 2 Jan 15:13
    Hakunamatataa skrev 2019-01-02 14:06:24 följande:

    Åh jag börjar bli så orolig för ett tredje missfall nu. De senaste dagarna har jag haft lägre temp än vad jag brukar ha och imorse var den på 36,38 och jag brukar ligga på över 36,6 under graviditet. Sist den sjönk så pass fick jag missfall dagen efter. Är det någon annan som håller koll på sin temp? 


    Jag har valt att sluta tempa pga just den oron. Vet att jag är benägen att springa iväg i tanken vilket inte hjälper ett dugg. När jag fick mitt missfall började jag tempa igen när jag började blöda, då kunde tempen bekräfta att det faktiskt var ett mf. Hoppas att din temp idag bara var en tillfällig avvikelse, det händer ju faktiskt!! Om jag vore du skulle jag nog sluta tempa... Inte värt oron
  • Äldre 2 Jan 15:38
    Eiliandes skrev 2019-01-02 11:16:09 följande:

    Upptäckte precis den här tråden, var kul! Är helt ny på familjeliv, men det ska bli kul att prata med andra som också har bf september.

    Jag och min sambo fick plus på första försöket, nu i december. Beräknad BF är 12 september. Detta är min första graviditet, så allt är så nytt och spännande!! Har haft (vad jag tycker) ganska många symptom, bland annat törst, täppt i näsan, molande "mensvärk", illamående (nästa hela dagarna, har dock aldrig spytt). Är lite orolig över hur det ska bli att gå tillbaka till jobbet den 7/1...

    Jag är nyfiken, har ni berättat för andra utom er partner? Vi planerar att ha en fest i samband med min födelsedag den 16/2 och berätta då för släkt och vänner. Ser så mycket fram emot det!! Annars är det bara min bästa kompis som vet nått, kunde inte hålla det hemligt för henne, haha.


    Vi har inte berättat än. Tänkte nog berätta för våra föräldrar och syskon nu i veckan men väntar nog med att berätta för resten tills det gått lite längre tid. Enligt min app är jag i vecka 6 så det är ju otroligt tidigt.

    Jag är också lite orolig inför att komma tillbaka till jobbet, känner mig så trött och grötig i huvudet och mår illa. Tror de tidiga morgnarna kommer bli jobbiga! Jag har dessutom tjatat till mig att få byta avdelning på jobbet för min utvecklings skull så vore så dumt om jag skulle behöva bli sjukskriven eller så. Även om folk bara får ha förståelse så blir det nog inte så glada miner och lite dum timing om man inte kan jobba som vanligt hels terminen. Tankar som snurrar men det kommer säkert gå bra haha.
  • Äldre 2 Jan 15:43
    Natta89 skrev 2019-01-02 13:08:48 följande:

    Den här gången kommer jag hålla det hemligt så länge det bara går, förhoppningsvis till KUB. Fick missfall i september då jag var i v. 12+0. Hade varit deltidssjukskriven pga illamående ock kräkningar så i stort sett alla i vårt liv visste om graviditeten. Det var så fruktansvärt att hela tiden behöva berätta om missfallet för varje människa man träffade... Så den här gången hoppas jag att illamåendet håller sig borta och att graviditeten kan hållas hemlig.


    Åh vilken tråkig och jobbig situation med missfallet. Hoppas att denna graviditet går bra och att du kan hålla den hemlig så länge som du vill!
  • Äldre 2 Jan 15:43
    Natta89 skrev 2019-01-02 13:08:48 följande:

    Den här gången kommer jag hålla det hemligt så länge det bara går, förhoppningsvis till KUB. Fick missfall i september då jag var i v. 12+0. Hade varit deltidssjukskriven pga illamående ock kräkningar så i stort sett alla i vårt liv visste om graviditeten. Det var så fruktansvärt att hela tiden behöva berätta om missfallet för varje människa man träffade... Så den här gången hoppas jag att illamåendet håller sig borta och att graviditeten kan hållas hemlig.


    Åh vilken tråkig och jobbig situation med missfallet. Hoppas att denna graviditet går bra och att du kan hålla den hemlig så länge som du vill!
  • Äldre 2 Jan 16:43
    Karma91 skrev 2019-01-02 15:13:13 följande:

    Jag har valt att sluta tempa pga just den oron. Vet att jag är benägen att springa iväg i tanken vilket inte hjälper ett dugg. När jag fick mitt missfall började jag tempa igen när jag började blöda, då kunde tempen bekräfta att det faktiskt var ett mf. Hoppas att din temp idag bara var en tillfällig avvikelse, det händer ju faktiskt!! Om jag vore du skulle jag nog sluta tempa... Inte värt oron


    Ja du har nog rätt i det.. men så svårt att låta bli nu när tempen va så låg. Hoppas också det var en tillfällighet. Jättetack för peppen!!
Svar på tråden Bf September 2019