• Äldre 25 Dec 22:08
    29378 visningar
    3333 svar
    3333
    29378

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Äldre 3 Jan 14:52
    Jsv17 skrev 2019-01-03 12:21:03 följande:

    Är det bara jag som inte har ömma bröst? Bekymrar mig lite för det... var typ mitt enda symptom sist. Att man inte kan slappna av... jag önskar verkligen jag kunde det, jag VET att jag inte kan påverka hur det hör går men jag önskar jag visste! Det man vet kan man ju liksom förbereda sig på... förlåt för lite negativt inlägg men behövde skriva av mig lite


    Jag har inte speciellt ömma bröst de kommer och går men tror inte du behöver vara så orolig :)
  • Äldre 3 Jan 15:07
    Jsv17 skrev 2019-01-03 12:21:03 följande:

    Är det bara jag som inte har ömma bröst? Bekymrar mig lite för det... var typ mitt enda symptom sist. Att man inte kan slappna av... jag önskar verkligen jag kunde det, jag VET att jag inte kan påverka hur det hör går men jag önskar jag visste! Det man vet kan man ju liksom förbereda sig på... förlåt för lite negativt inlägg men behövde skriva av mig lite


    Hur långt efter BIM är du? För mig tog det nån dag efter BIM innan jag kände nått i brösten, nu har jag små bröst till att börja med så märker små skillander ganska snabbt! Om du inte kände så mycket senast känns det ju rimligt att du inte gör det nu heller tänker jag :)
  • Äldre 3 Jan 15:30
    Karma91 skrev 2019-01-03 15:07:26 följande:

    Hur långt efter BIM är du? För mig tog det nån dag efter BIM innan jag kände nått i brösten, nu har jag små bröst till att börja med så märker små skillander ganska snabbt! Om du inte kände så mycket senast känns det ju rimligt att du inte gör det nu heller tänker jag :)


    Bim+2 så fortfarande tidigt Jag bara önskar att man kunde ha massa symptom och känna sig 100 på att allt är bra... hehe... kommer ju aldrig hända men jag fortsätter försöka av nån anledning
    Pojke 9-12-17
  • Äldre 3 Jan 15:33
    Jsv17 skrev 2019-01-03 15:30:50 följande:

    Bim+2 så fortfarande tidigt Jag bara önskar att man kunde ha massa symptom och känna sig 100 på att allt är bra... hehe... kommer ju aldrig hända men jag fortsätter försöka av nån anledning


    Hehe nej har man för mycket symptom hittar man väl säkert ett skäl till att oroa sig för det med
  • Äldre 3 Jan 16:21
    Jsv17 skrev 2019-01-03 12:21:03 följande:

    Är det bara jag som inte har ömma bröst? Bekymrar mig lite för det... var typ mitt enda symptom sist. Att man inte kan slappna av... jag önskar verkligen jag kunde det, jag VET att jag inte kan påverka hur det hör går men jag önskar jag visste! Det man vet kan man ju liksom förbereda sig på... förlåt för lite negativt inlägg men behövde skriva av mig lite


    Jag har bara ont i bröstvårtorna, typ när jag duschar, men inte annars.
  • Äldre 3 Jan 17:04
    setfire skrev 2019-01-03 16:21:56 följande:

    Jag har bara ont i bröstvårtorna, typ när jag duschar, men inte annars.


    Mina bröst svider till ibland, men jag kom på att jag har ju ganska nyligen slutat amma och producerar fortfarande mjölk (läcker fortfarande lite ibland om jag duschar varmt) så kanske inte lika stor omställning som behöver göras då? Hursomhelst massa tecken, inga tecken, inget säger ju nåt om hu graviditeten utvecklas egentligen. Så jag får helt enkelt bara sitta lugnt i båten och vänta... inte min bästa gren! Haha
    Pojke 9-12-17
  • Äldre 3 Jan 17:38

    Grattis till er alla.


    Jag hoppar gärna in här. Vi väntar vårt andra barn!


    Första är via IVF efter alldeles för lång resa som ofrivilligt barnlösa.
    Vi har nu kämpat för ett syskon i 2 års tid och inför att vår IVF klinik 
    har stängt över julen, bestämde vi oss för att ta en paus till April nästa år.
    Men den 1/1 fick jag för mig att ta ett test, vet egentligen inte varför men till min 
    stooora förvåning visade sig 2 sträck snabbt. Fortfarande jätte nervös att 
    det inte ska gå vägen & att vi ska ha blivit gravida naturlig väg är egentligen så gott som omöjligt. Har Bim om 2 dagar men två tydliga sträck växer sig än sålänge starkare *hoppas hoppas*


     


    Följs gärna åt :)

  • Äldre 3 Jan 17:38

    Grattis till er alla.


    Jag hoppar gärna in här. Vi väntar vårt andra barn!


    Första är via IVF efter alldeles för lång resa som ofrivilligt barnlösa.
    Vi har nu kämpat för ett syskon i 2 års tid och inför att vår IVF klinik 
    har stängt över julen, bestämde vi oss för att ta en paus till April nästa år.
    Men den 1/1 fick jag för mig att ta ett test, vet egentligen inte varför men till min 
    stooora förvåning visade sig 2 sträck snabbt. Fortfarande jätte nervös att 
    det inte ska gå vägen & att vi ska ha blivit gravida naturlig väg är egentligen så gott som omöjligt. Har Bim om 2 dagar men två tydliga sträck växer sig än sålänge starkare *hoppas hoppas*


     


    Följs gärna åt :)

  • Äldre 3 Jan 19:10
    HollyJolly skrev 2019-01-03 17:38:20 följande:

    Grattis till er alla.

    Jag hoppar gärna in här. Vi väntar vårt andra barn!

    Första är via IVF efter alldeles för lång resa som ofrivilligt barnlösa.

    Vi har nu kämpat för ett syskon i 2 års tid och inför att vår IVF klinik 

    har stängt över julen, bestämde vi oss för att ta en paus till April nästa år.

    Men den 1/1 fick jag för mig att ta ett test, vet egentligen inte varför men till min 

    stooora förvåning visade sig 2 sträck snabbt. Fortfarande jätte nervös att 

    det inte ska gå vägen & att vi ska ha blivit gravida naturlig väg är egentligen så gott som omöjligt. Har Bim om 2 dagar men två tydliga sträck växer sig än sålänge starkare *hoppas hoppas*

     

    Följs gärna åt :)


    Åh va häftigt att det bara gick av sig självt rätt var det är! Håller tummarna stenhårt för er, blir alltid extra glad när någon som kämpat länge får sitt plus!

    Hur gammal är det äldre syskonet? Min son är nästan 13mån och håller det så kommer syskonet 9:e Sep
    Pojke 9-12-17
  • Äldre 3 Jan 19:12
    Karma91 skrev 2019-01-03 15:33:56 följande:

    Hehe nej har man för mycket symptom hittar man väl säkert ett skäl till att oroa sig för det med


    Haha säkert!! Men nu började jag må illa på kvällen och har varit såååå trött sedan kl 18, knäpp som man är känner jag mig sjukt nöjd med det
    Pojke 9-12-17
Svar på tråden Bf September 2019