• Äldre 25 Dec 22:08
    29412 visningar
    3333 svar
    3333
    29412

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Äldre 4 Jan 07:25

    Delar med mig av en stegring igen

    Skulle egentligen testa imorgon med det digitala men jag har fler vanliga cb-stickor än digitala test och kunde inte låta bli imorse (galen som man är... haha) och jag hade nog fått 2-3v på digitala nu, men det ska jag ta imorgon som planerat

    Känns så skönt att stegringen syns så tydligt, nu är test-strecket nästan lika starkt som kontrollstrecket och man såg liksom teststrecket efter typ 10-20s

    Bilderna är äl+10, äl+11, äl+14 och idag äl+16


    Pojke 9-12-17
  • Äldre 4 Jan 07:57

    Hej på er!

    Jag känner igen några från tidigare BIM trådar men inte er alla.

    Jag och min man är 35 år (36 år i år) och det är mitt första barn. Vi bor i Norge och han är norsk :)

    Vi hadde försökt i 5 månader när jag nu plussade 20 december med starka streck och sen bekräftade dagen efter med en digital på ÄL+12.

    Enligt min app är jag nu på 6+1, kanske ändrar sig efter undersökning hos barnmorska vem vet. Jag har min första läkartid 16/1. Jag har drömt om denna tiden länge och ska försöka njuta av graviditeten in i det sista :D det enda jag plågas med nu är kliande bröst och bröstvårtor så jag blir tokig och lite illamående på morgonen :) ska bli roligt att få sällskap av er alla genom dessa månader

  • Äldre 4 Jan 10:14

    Hej allihopa här inne. Har precis plussat och som det ser ut nu är bf i september. Hoppas allt går vägen nu. Vi har försökt sen juni och nu har vi äntligen fått denna gåva. Hoppas vi kan följas åt under tidens gång ^^,

  • Mamaam­u
    Äldre 4 Jan 10:26

    Tack och grattis själv :)


    Jsv17 skrev 2019-01-04 07:18:22 följande:

    Vi verkar vara många i den här gruppen, jag själv inkluderad, med lite jobbiga upplevelser i bagaget. Jag har ett MA (innan sonen) och ett tidigt missfall i November, klart det finns en oro, jag kan tex inte sluta testa för att ?se en stegring? letar symptom hela tiden för att det känns bättre om jag ?känner mig gravid.? Vi tar oss igenom detta ett steg i taget tillsammans, jag är iaf glad, under parollen att jag blir inte mindre ledsen för att jag inte vågade bli glad från början. Grattis till din graviditet


  • Äldre 4 Jan 11:49

    Grattis :). Håller tummarna för att allt kommer gå bra!


    Smultronbär skrev 2019-01-04 10:14:31 följande:

    Hej allihopa här inne. Har precis plussat och som det ser ut nu är bf i september. Hoppas allt går vägen nu. Vi har försökt sen juni och nu har vi äntligen fått denna gåva. Hoppas vi kan följas åt under tidens gång ^^,


  • DixieD­ox
    Äldre 4 Jan 12:26

    Har läst en del på Familjeliv men aldrig använt det innan, blev precis medlem. Så inte helt koll på hur sidan funkar haha.


    Hoppar i alla fall in här, efter att ha plussat i onsdags kväll. Natural Cycles beräknade ägglossning/befruktning till förra mensens cykeldag 18, vilket var den 20 december. Får se om det stämmer, men nuvarande bf är 13 september enligt NC.


    Första barnet, typ andra försöket, och det känns helt overkligt att det gick så snabbt. Jag hade ställt in mig på att det skulle ta lång tid... Plussade svagt i onsdagskväll, tog typ 6 stickor från Babyplan i går torsdag men trots att alla var positiva kändes fortfarande overkligt. Gjorde digitalt i morse som visade Gravid v 1-2. Enligt appen är jag 4+1 så det digitala borde visat 2-3 kan man tycka, menmen, det stod i alla fall Gravid och det var ju svart på vitt.


    Någon mer som är gravid med första barnet, och bor i södra delen av landet? Vore kul att få kontakt. Men också gött med råd från er som redan har barn ju. :)


    Grattis till alla <3  Ska försöka hitta er i facebook-gruppen, om det finns plats. 

  • Anonym (23 år)
    Äldre 4 Jan 12:27

    Hej min historia lyder såhär:

    Började försöka i augusti, blev gravid i slutet av september, missfall i vecka 5+4, blev gravid igen men fick mens några dager efter bim. Fick smärtor i magen nu dagen efter nyår, åkte in, jag själv misstänkte förstoppning, läkare trodde det var min endometrios. Dom tog hcg som visade 23 och dagen efter 39, då var jag 3+3 och 3+4. Dom tyckte att det var lågt men har tidigare aldrig fått utslag så tidigt före bim. Ska få mens nu på söndag, om den kommer, så tycker inte hcg var lågt enligt mej. Hoppas nu bara att jag inte får mens och att barnet vill stanna kvar. Har bf 14.9 om allt går enligt planerna. Mina symptom hittills är bara ömma bröst, ändrade vårtor (lite) och molande värk. Så är livrädd att mensen ändå kommer. Ska och ta blodprov nästa vecka för att se om hcg stigit.. långt inlägg men iaf ????

  • DixieD­ox
    Äldre 4 Jan 12:28

    Går det att redigera sina inlägg? Hursomhelst, är 28 år, sambon ungefär lika gammal. 

  • DixieD­ox
    Äldre 4 Jan 12:36
    Anonym (23 år) skrev 2019-01-04 12:27:25 följande:

    Hej min historia lyder såhär:

    Började försöka i augusti, blev gravid i slutet av september, missfall i vecka 5+4, blev gravid igen men fick mens några dager efter bim. Fick smärtor i magen nu dagen efter nyår, åkte in, jag själv misstänkte förstoppning, läkare trodde det var min endometrios. Dom tog hcg som visade 23 och dagen efter 39, då var jag 3+3 och 3+4. Dom tyckte att det var lågt men har tidigare aldrig fått utslag så tidigt före bim. Ska få mens nu på söndag, om den kommer, så tycker inte hcg var lågt enligt mej. Hoppas nu bara att jag inte får mens och att barnet vill stanna kvar. Har bf 14.9 om allt går enligt planerna. Mina symptom hittills är bara ömma bröst, ändrade vårtor (lite) och molande värk. Så är livrädd att mensen ändå kommer. Ska och ta blodprov nästa vecka för att se om hcg stigit.. långt inlägg men iaf ????


    Jag tycker inte att de hcg-halterna låter låga för den tiden? Inte om man kollar t.ex. denna tabell (som jag inte vet hur bra den stämmer, men ändå): plusset.wordpress.com/2010/01/04/hcg-niva-tabell/ 


    Ökningen från en dag till en annan låter ju också bra. :)


    Jag har inga symptom förutom liiite molvärk, har bf 13 sept enligt app. Kram till dig!

  • Äldre 4 Jan 12:52

    Hej alla :) Jag har bf 2 september, plussade på juldagen :) Det är tredje barnet, har två tjejer, 7 och snart 5 år :)

Svar på tråden Bf September 2019