• Äldre 25 Dec 22:08
    29458 visningar
    3333 svar
    3333
    29458

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Mamaam­u
    Äldre 7 Jan 12:45

    Hur räknar ni era veckor? Säger ni att 6+4 är vecka 6 eller 7?

    Barnmorskorna räknar det som 6 skulle jag tro.

    Har ni ringt om tid för inskrivning? Jag ringde och boka idag. Pga av mitt missfall i november ville jag boka så sent som möjligt. Förra gången hann vi med 2 möten med bm och ett vul. Och sen fick jag missfall efter v 8. Vill gärna inte vara med om det igen. Det blev så jäkla snopet. Och pga av mitt missfall kommer jag göra kub denna gång också.Mest för att se så fröt lever :)

  • Mamaam­u
    Äldre 7 Jan 12:47

    Mina gravsymtom nu. Torr i munnen,huvudvärk,yrsel,skiftar drastiskt i humör och äter SOM EN GRIS. Mitt illamående brukar dra igång i v7 . Så kanske nästa vecka?

  • Äldre 7 Jan 18:26

    Idag (5+2) har min trötthet slagit till som ett knytnävsslag, är så fruktansvärt trött! Även brösten har blivit värre sedan igår. Tröttheten är extrem, kan inte koncentrera mig och hela kroppen är så tung. På träningen idag var koordinationen totalt noll, kunde knappt lyfta motsatt arm och ben samtidigt. Wow att det kunde slå till så! Hoppas att kroppen vänjer sig lite om några dagar

  • Äldre 7 Jan 18:29
    Mamaamu skrev 2019-01-07 12:45:13 följande:

    Hur räknar ni era veckor? Säger ni att 6+4 är vecka 6 eller 7?

    Barnmorskorna räknar det som 6 skulle jag tro.

    Har ni ringt om tid för inskrivning? Jag ringde och boka idag. Pga av mitt missfall i november ville jag boka så sent som möjligt. Förra gången hann vi med 2 möten med bm och ett vul. Och sen fick jag missfall efter v 8. Vill gärna inte vara med om det igen. Det blev så jäkla snopet. Och pga av mitt missfall kommer jag göra kub denna gång också.Mest för att se så fröt lever :)


    Tror nog att de skulle säga vecka 7, så räknade iaf bm som jag pratade med i telefon. Hon sa vecka 5 när jag var i 4+4. Är också extremt hungrig, äter som en häst! Som väl är håller det iaf illamåendet borta :)
  • Äldre 7 Jan 19:43
    Väntarpåpluset skrev 2019-01-07 10:29:53 följande:

    Angående detta med BF grupp som jag ser att några efterfrågat det sista dygnet, jag hoppas verkligen att vi är många som kan vara kvar i här i gruppen <3 jag har absolut inget behov för att vara i någon grupp på fb, och ber er andra tänka till lite kritiskt på de usla sekretessregler som är på FB/messenger. De som efterfrågat och vill in till sånna grupper kan se i den andra BF septembertråden för de försvann raskt in i en grupp på FB. Jag hoppas vi är många som hellre kan stanna kvar här :)


    Jag hängde i båda sist, så kommer gänga med på fl också, men ett tips till dig om du vill stanna här är att skapa en tråd för bf September 2019 som vill stanna på familjeliv. Var med i sån med sonen och sett att de flesta bf-månader har en sån, då är det människor som vill hänga kvar här så blir det lite mer aktivitet
    Pojke 9-12-17
  • Äldre 7 Jan 20:11

    Hallå där alla gravida! Vill börja med att säga grattis till er???? Jag plussade 1/1-19 på bim -1 o kan inte vara lyckligare. DOCK så har jag ett problem. Pappan vet inget än då han är bortrest fram till slutet på januari och kan inte heller berätta då han jag inte vet hur han kommer reagera. Jag har ingen att prata med om detta då jag inte vill att alla ska veta riktigt än. Jag är beräknad kring den 10 sep och vill vara med o bolla lite symtom o oroligheter samt roligheter. ????

  • Äldre 7 Jan 20:17
    Karma91 skrev 2019-01-07 18:29:34 följande:

    Tror nog att de skulle säga vecka 7, så räknade iaf bm som jag pratade med i telefon. Hon sa vecka 5 när jag var i 4+4. Är också extremt hungrig, äter som en häst! Som väl är håller det iaf illamåendet borta :)


    Så har mina barnmorskor också räknat. Tror det generellt är så man brukar räkna i Sverige, att man är i den vecka man påbörjat. Medan vissa länder, tex USA har jag för mig, generellt räknar fullgångna veckor.
  • Äldre 7 Jan 20:46

    Hej!

    Både jag och sambo är 23 år.

    Plussade lite svagt i julafton, var lite nojig i början om jag var gravid lr inte då det var första försöket för oss båda. Åkte ner och köpte en digital test och testade och fick svar "gravid 2-3 veckor" dagen efter.

    Är i vecka 6 nu. Min första symptom var att jag var extremt trött, svullen mage, brösten svullnar upp för två veckor sen och än så länge så har jag ingen illamående ännu.

  • Äldre 7 Jan 20:48

    Hmn.. alla ???? Som är med i mitt tidigare inlägg är smileys. Visste ej att man inte kunde skriva med dom i fm. *

  • Äldre 8 Jan 08:41

    Hej på er alla!

    Plussade 30 november och har BF 7/9 enligt appars beräkningar. Är 26 år och sambo är 35 år. Vårat första. Är verkligen livrädd för att få missfall. Oron tar nästan över :( hur gör ni andra med era oroskänslor?

    Första besöket hos MVC är i början av nästa vecka!

Svar på tråden Bf September 2019