• Snowflingan

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Banuni

    Hej! SAMMA HÄR!!! Perfekt då har vi 2 varandra! Jag plussade imorse. Är beräknad 17 sep. :D

    Hur mår du idag?


    FrazyB skrev 2019-01-07 20:11:37 följande:

    Hallå där alla gravida! Vill börja med att säga grattis till er???? Jag plussade 1/1-19 på bim -1 o kan inte vara lyckligare. DOCK så har jag ett problem. Pappan vet inget än då han är bortrest fram till slutet på januari och kan inte heller berätta då han jag inte vet hur han kommer reagera. Jag har ingen att prata med om detta då jag inte vill att alla ska veta riktigt än. Jag är beräknad kring den 10 sep och vill vara med o bolla lite symtom o oroligheter samt roligheter. ????


  • Banuni

    Hej hej!

    Jag försöker tänka som en annan skrev att man inte kan göra något åt hur det blir - därför är det bäst att njuta och vara glad. För det kommer bli exakt likadant vare sig vi ör oroliga eller glada hehe!!

    Jag plussade imorse går in i v. 5 (4+0) imorgon. När bör man skriva in sig?


    Satsumas92 skrev 2019-01-08 08:41:19 följande:

    Hej på er alla!

    Plussade 30 november och har BF 7/9 enligt appars beräkningar. Är 26 år och sambo är 35 år. Vårat första. Är verkligen livrädd för att få missfall. Oron tar nästan över :( hur gör ni andra med era oroskänslor?

    Första besöket hos MVC är i början av nästa vecka!


  • Satsumas92
    Banuni skrev 2019-01-08 11:34:41 följande:

    Hej hej!

    Jag försöker tänka som en annan skrev att man inte kan göra något åt hur det blir - därför är det bäst att njuta och vara glad. För det kommer bli exakt likadant vare sig vi ör oroliga eller glada hehe!!

    Jag plussade imorse går in i v. 5 (4+0) imorgon. När bör man skriva in sig?


    Åh helt sant!!! Ska försöka tänka mer så! Jag ringde min MVC två dagar efter plusset! Besöket blir precis när jag gått in i v. 7! På MVCs hemsida stod det att de vill att man ringer så fort som möjligt, men kanske skiljer sig mellan olika???

    Jag mår bra idag!!! Har fortfarande superont i brösten haha, men den molande värken har börjat avta. Hur mår du idag? ????
  • Satsumas92

    Guuu är nybörjare i detta forum märker jag haha, speciellt när jag svarar på andras svar till andra haha!!

    Men symptom: superkänsliga bröst, molande värk som liknat mensvärk (men som börjat avta nu), SJUKT TRÖTT och kärlekstörstande haha.

    Oroligheter: tankar om Missfall. Längtar ihjäl mig till v. 12 typ.

    Roligheter: är så jäkla glad att det liksom växer något i mig?? Plus ser framemot första besöket hos MVC!

  • Banuni

    Åå okej så pass alltså! Jag väntar nog liiiiite till. Går in i v 5 imorgon så, det känns lite för tidigt.

    ÄSCH! Den frågan kan jag ställa till dig med haha :D skönt att du mår bra. Jag mår super också, storstädar för fullt och har musik på och känner mig allmänt glad :D

    Brösten gör svinont och molvärken ligger där och gömmer sig för tillfället. Den kommer nog tillbaka inatt igen..


    Satsumas92 skrev 2019-01-08 13:06:50 följande:

    Åh helt sant!!! Ska försöka tänka mer så! Jag ringde min MVC två dagar efter plusset! Besöket blir precis när jag gått in i v. 7! På MVCs hemsida stod det att de vill att man ringer så fort som möjligt, men kanske skiljer sig mellan olika???

    Jag mår bra idag!!! Har fortfarande superont i brösten haha, men den molande värken har börjat avta. Hur mår du idag? ????


  • Satsumas92
    Banuni skrev 2019-01-08 13:45:41 följande:

    Åå okej så pass alltså! Jag väntar nog liiiiite till. Går in i v 5 imorgon så, det känns lite för tidigt.

    ÄSCH! Den frågan kan jag ställa till dig med haha :D skönt att du mår bra. Jag mår super också, storstädar för fullt och har musik på och känner mig allmänt glad :D

    Brösten gör svinont och molvärken ligger där och gömmer sig för tillfället. Den kommer nog tillbaka inatt igen..


    Ja, jag tyckte också det var lite tidigt, men de råder nog olika! Vet att vi kommer få massa info och de kommer ta prover iaf, besöket tar ungefär en timma sa de. Åh! Vi får passa på när vi har orken!!
  • Anonym (Sannis)

    Hej!

    Helt ny här. Tog ett test igår som visade att jag var gravid. Blandade känslor av både stor glädje och rädsla! Fyller 31 nu den 31a Januari.

    Ringde barnmorskan och fick tid nu den 17:e för vaginalt ultraljud eftersom det är lite oklart hur länge jag varit gravid. Haft ömma/svullna bröst sen i början på dec och mått illa/kräkt, huvudvärk, yrsel. Tog test 17 dec men var då negativt och besökte en vc för att ta reda på varför jag mådde dåligt.

    Skulle starta en utredning för att ev skiktröntga huvudet och fick åka hem med några tabletter för illamående. Och nu blev mensen sen och det visade sig att jag var gravid. Blir mitt första barn isåfall och om man räknar utifrån min sista mens så kommer bebisen i september :)

  • Satsumas92
    Mickaela_med_ck skrev 2019-01-08 18:12:48 följande:

    Bf 6 September ???????? Plussade tidigt jag med. 2 missfall 2017,2018. Håller alla tummar och tår nu för att det går vägen.


    Åh grattis, då är vi på nästan samma BF! Håller också tummarna såklart.
  • Satsumas92
    Anonym (Sannis) skrev 2019-01-08 14:31:04 följande:

    Hej!

    Helt ny här. Tog ett test igår som visade att jag var gravid. Blandade känslor av både stor glädje och rädsla! Fyller 31 nu den 31a Januari.

    Ringde barnmorskan och fick tid nu den 17:e för vaginalt ultraljud eftersom det är lite oklart hur länge jag varit gravid. Haft ömma/svullna bröst sen i början på dec och mått illa/kräkt, huvudvärk, yrsel. Tog test 17 dec men var då negativt och besökte en vc för att ta reda på varför jag mådde dåligt.

    Skulle starta en utredning för att ev skiktröntga huvudet och fick åka hem med några tabletter för illamående. Och nu blev mensen sen och det visade sig att jag var gravid. Blir mitt första barn isåfall och om man räknar utifrån min sista mens så kommer bebisen i september :)


    Vad spännande! 17 är ju snart! Vill också göra VUL, men ska prata om det med barnmorskan på måndag.
Svar på tråden Bf September 2019