• Äldre 25 Dec 22:08
    29625 visningar
    3333 svar
    3333
    29625

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Äldre 8 Jan 18:52

    Någon av er som funderar på att göra NIPT eller KUB? Funderar på NIPT i v. 11 och hålla timmarna att det inte blir något missfall varken innan det eller efter..! Längtar verkligen tills en är förbi v. 12.

  • Äldre 8 Jan 19:42
    Satsumas92 skrev 2019-01-08 18:28:54 följande:

    Vad spännande! 17 är ju snart! Vill också göra VUL, men ska prata om det med barnmorskan på måndag.


    Ja det ska bli himla spännande! Känns kanske lite mindre overkligt när man får se det på bild, att man faktiskt har något växande i magen. Jag har läst att man oftast mår illa på morgonen men för mig är det på kvällarna och oftast inte alls på morgnarna. Utöver det känner jag lite sura uppstötningar ibland och molande värk.

    Jag har också funderat på om man ska göra sån NIPT och KUB test. Är väl det som oroar mig allra mest!
  • Äldre 8 Jan 19:46

    Ja, eftersom jag är 37 år så blir det KUB sedan får resultatet därifrån styra fortsättningen. Det är mycket man ska oroa sig för (suck). Fast jag har bestämt att jag faktiskt väntar barn....inte ett missfall :)

  • Äldre 8 Jan 19:49

    Så spännande allt blev. Tog ett digitalt test idag för att få se något annat än två streck och allt blev så verkligt..shit..nu håller man verkligen alla tummar och tår på att allt går vägen. Har också funderingar på när man ska kontakta mvc..gick in o v.5 igår..

  • Äldre 8 Jan 20:10
    Satsumas92 skrev 2019-01-08 18:52:08 följande:

    Någon av er som funderar på att göra NIPT eller KUB? Funderar på NIPT i v. 11 och hålla timmarna att det inte blir något missfall varken innan det eller efter..! Längtar verkligen tills en är förbi v. 12.


    Jag kommet göra nipt, gillade inte kub alls sist, känns så osäkert med ett sannolikhetstest och fick inte förklarat riktigt vad de tittar på så bestämde redan då att blir det syskon betalar jag själv för nipt direkt ist
    Pojke 9-12-17
  • Banuni
    Äldre 8 Jan 20:59

    Grattis!!! Hur såg dina stickor ut? Jag fick också Gravid 1-2 imorse men stickan var svag så jag äe lite orolig kring det. Hade du 2 starka tydliga streck?

    Jag ska ringa imorgon och boka tid tror jag... går in i vecka 5 då.


    Smultronbär skrev 2019-01-08 19:49:15 följande:

    Så spännande allt blev. Tog ett digitalt test idag för att få se något annat än två streck och allt blev så verkligt..shit..nu håller man verkligen alla tummar och tår på att allt går vägen. Har också funderingar på när man ska kontakta mvc..gick in o v.5 igår..


  • Äldre 8 Jan 21:27
    Banuni skrev 2019-01-08 20:59:23 följande:

    Grattis!!! Hur såg dina stickor ut? Jag fick också Gravid 1-2 imorse men stickan var svag så jag äe lite orolig kring det. Hade du 2 starka tydliga streck?

    Jag ska ringa imorgon och boka tid tror jag... går in i vecka 5 då.


    Mina streck var halvsvaga till efter bim, men när de väl började öka i styrka gjorde de det rejält och snabbt
    Pojke 9-12-17
  • Äldre 8 Jan 21:38

    Hej allihopa! Har försökt att läsa igenom hela tråden och känner igen mig i mycket... (kan ju va så att jag är gravid ????)

    Håller mig gärna till forumet här på familjeliv för att undvika på något sätt bli "avslöjad"

    Lite kort om mig: 28 år nyss fyllda, gift och väntar andra barnet (dotter på 5,5år) så det känns verkligen som allt är helt nytt.

    Mina gravidsymtom: frusen och feberkänsla konstant. Massa finnar ÖVERALLT. Och djävulsk huvudvärk som kommer främst på kvällarna. Hade inga symtom med första mer än trötthet så detta är extremt jobbigt särskilt när jag måste vara aktiv och pigg på mitt jobb och när man ska låtsas att allt är som vanligt när MAN VET OM ATT MAN ÄR GRAVID.

    Jag har självklart massa oro och tankar om det lilla livet i magen men som många skrivit jag väntar inte missfall jag väntar barn. Dock kommer jag vilja få det bekräftat att det lilla livets hjärta slår i magen i vecka 12 så kommer att få söka mig till privat UL. Detta för att själv släppa en oro men också för att jag har ett arbete där jag måste gå ut tidigt med att jag är gravid pga risker.

    Ja just det BF enligt sista mensen 8/10

  • Banuni
    Äldre 8 Jan 21:42

    Okej! Ja mina är så svaga. Tycker du att jag ska ta ett till imorgon för att se om det ökat eller bara strunta i det eftersom jag fått gravid 1-2 på CB?.... kommer ju bli helt lugn om det ökat, men panikig om det är ännu svagare haha dilemmat alltså.


    Jsv17 skrev 2019-01-08 21:27:16 följande:

    Mina streck var halvsvaga till efter bim, men när de väl började öka i styrka gjorde de det rejält och snabbt


  • Äldre 8 Jan 22:24
    Sofia20170520 skrev 2018-12-30 09:55:32 följande:

    Vi kommer ligga på ca 40,000 efter skatt när jag är föräldraledig. Om man räknar ihop alla räkningar, mat osv så kanske vi landar på ca 25000 tillsammans och därför skulle vi ha ett överskott på ca 15000. Jag kanske bara är knäpp att jag är orolig över detta. Men vill ju fortfarande kunna spara till resor, ha ett högt sparande till barnet osv. Tror jag har den här paniken för att för första gången i mitt liv så är detta något jag inte kan ha kontroll över och det ger en kontrollfreak-som mig panik :))))


    Åh jösses, jag är lycklig om jag har 2000 kvar efter att räkningarna är betalda ;)
Svar på tråden Bf September 2019