• Äldre 25 Dec 22:08
    30130 visningar
    3333 svar
    3333
    30130

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Äldre 8 Jan 22:36
    emeliera skrev 2019-01-06 21:22:08 följande:

    Jag kan vara med du kan lägga till mig Emelie Ranft :)


    Jag går gärna med i fb grupp :)
  • Äldre 8 Jan 22:41
    Mamaamu skrev 2019-01-06 10:10:43 följande:

    Grattis :)


    Tack <3
  • Mamaam­u
    Äldre 8 Jan 22:45

    Jag kommer göra ett kub. Mest för att få se att det är en bebis där :) och att det ser bra ut. Var med om ett missfall i november och är fortfarande omskakad . Det syns ganska tidigt på mig så jag kommer inte kunna hålla detta hemligt jätte länge men jag vill ändå göra ett kub innan jag berättar för barnen och de närmsta.


    Satsumas92 skrev 2019-01-08 18:52:08 följande:

    Någon av er som funderar på att göra NIPT eller KUB? Funderar på NIPT i v. 11 och hålla timmarna att det inte blir något missfall varken innan det eller efter..! Längtar verkligen tills en är förbi v. 12.


  • Äldre 8 Jan 23:48

    Hej, jag är gärna med i den där sidan på fb. :)

    Jag fick positivt gravtest den 30e dec. Bim - 4

    Jag väntar mitt 6e barn men blir vårat 10e i familjen. Min man har 4 sen innan och jag har 4 sen innan och nu väntar vi vårat andra gemensamma. :)

  • Äldre 9 Jan 08:05
    Banuni skrev 2019-01-08 21:42:58 följande:

    Okej! Ja mina är så svaga. Tycker du att jag ska ta ett till imorgon för att se om det ökat eller bara strunta i det eftersom jag fått gravid 1-2 på CB?.... kommer ju bli helt lugn om det ökat, men panikig om det är ännu svagare haha dilemmat alltså.


    Det är det som är så svårt... man blir ju lugn av en ökning men får panik om man inte får en och så där tidigt betyder det så lite. Kan du så skulle jag avvakta minst 2 dagar helst 3, då hcg ska fördubblas varannan till var 3:e dag i början så vill man vara säker på en ökning så ska man vänta 3 dagar.... vilket är svårt men enda sättet att få ett resultat som du faktiskt kan utläsa något av
    Pojke 9-12-17
  • Anonym (chock­ad!)
    Äldre 9 Jan 08:45

    Jag och min man har försökt få barn i 2 år. Varit allt från lite potensproblem, till utredning på fertilitetsenheten som visade "få och slöa spermier".


    Vi påbörjade IVF i nov men tyvärr blev det inget. Vi hade inga stora förhoppningar om att klara det på egen väg och inte speciellt mkt med hjälp av IVF heller. Speciellt eftersom jag närmar mig 40 med stormsteg! 

    Vi bestämde oss för att försöka med de IVF försök vi får och sedan köpa äl test för att kunna passa in naturligt också så gott det går.


    Jag har barn sedan tidigare och har alltid haft lätt att bli gravid, men inte nu då... min man har dock inget barn sedan tidigare!


    Har ni inväntat mensen för att som sagt påbörja försök nr 2... men den kommer aldrig. Har oregelbunden mens så lite svårt att veta när jag ska ha, men idag när det är dag 30 och min genomsnittliga cykel är 27 dagar, testade jag... hade INGA förhoppningar alls men ett STARKT sträck!! Nästan lika starkt som teststräcket!!! :) 


    Är i total chock och jag vet inte om jag vågar tro på det!!! DIrekt börjar man naturligtvis att oroa sig för MF då jag haft det 2 ggr tidigare men inte med min nuvarande man! :o 


    Så om detta stämmer så har jag BF den 14 september!!!!!

  • Mamaam­u
    Äldre 9 Jan 09:55

    Åh grattis :)


    Anonym (chockad!) skrev 2019-01-09 08:45:48 följande:

    Jag och min man har försökt få barn i 2 år. Varit allt från lite potensproblem, till utredning på fertilitetsenheten som visade "få och slöa spermier".

    Vi påbörjade IVF i nov men tyvärr blev det inget. Vi hade inga stora förhoppningar om att klara det på egen väg och inte speciellt mkt med hjälp av IVF heller. Speciellt eftersom jag närmar mig 40 med stormsteg! 

    Vi bestämde oss för att försöka med de IVF försök vi får och sedan köpa äl test för att kunna passa in naturligt också så gott det går.

    Jag har barn sedan tidigare och har alltid haft lätt att bli gravid, men inte nu då... min man har dock inget barn sedan tidigare!

    Har ni inväntat mensen för att som sagt påbörja försök nr 2... men den kommer aldrig. Har oregelbunden mens så lite svårt att veta när jag ska ha, men idag när det är dag 30 och min genomsnittliga cykel är 27 dagar, testade jag... hade INGA förhoppningar alls men ett STARKT sträck!! Nästan lika starkt som teststräcket!!! :) 

    Är i total chock och jag vet inte om jag vågar tro på det!!! DIrekt börjar man naturligtvis att oroa sig för MF då jag haft det 2 ggr tidigare men inte med min nuvarande man! :o 

    Så om detta stämmer så har jag BF den 14 september!!!!!


  • Äldre 9 Jan 09:57
    Anonym (chockad!) skrev 2019-01-09 08:45:48 följande:

    Jag och min man har försökt få barn i 2 år. Varit allt från lite potensproblem, till utredning på fertilitetsenheten som visade "få och slöa spermier".

    Vi påbörjade IVF i nov men tyvärr blev det inget. Vi hade inga stora förhoppningar om att klara det på egen väg och inte speciellt mkt med hjälp av IVF heller. Speciellt eftersom jag närmar mig 40 med stormsteg! 

    Vi bestämde oss för att försöka med de IVF försök vi får och sedan köpa äl test för att kunna passa in naturligt också så gott det går.

    Jag har barn sedan tidigare och har alltid haft lätt att bli gravid, men inte nu då... min man har dock inget barn sedan tidigare!

    Har ni inväntat mensen för att som sagt påbörja försök nr 2... men den kommer aldrig. Har oregelbunden mens så lite svårt att veta när jag ska ha, men idag när det är dag 30 och min genomsnittliga cykel är 27 dagar, testade jag... hade INGA förhoppningar alls men ett STARKT sträck!! Nästan lika starkt som teststräcket!!! :) 

    Är i total chock och jag vet inte om jag vågar tro på det!!! DIrekt börjar man naturligtvis att oroa sig för MF då jag haft det 2 ggr tidigare men inte med min nuvarande man! :o 

    Så om detta stämmer så har jag BF den 14 september!!!!!


    Va häftigt! Blir alltid lite extra glad när någon som kämpat länge äntligen får sitt plus! Stort grattis!!!
    Pojke 9-12-17
  • Banuni
    Äldre 9 Jan 10:26

    Såg ditt meddelande nu, lite sent. Men jag tog ett vanligt då mina tidiga var slut. Tvekade då de blivit helt blanka tidigare och jag är på bim-2. Körde på ändå XD och mot min förvåning kom där faktiskt ett tydligare streck än vad jag fått på alla stickor hittills! Så nu är jag helt o hållet lugn, ska inte testa mer alls. :D


    Jsv17 skrev 2019-01-09 08:05:17 följande:

    Det är det som är så svårt... man blir ju lugn av en ökning men får panik om man inte får en och så där tidigt betyder det så lite. Kan du så skulle jag avvakta minst 2 dagar helst 3, då hcg ska fördubblas varannan till var 3:e dag i början så vill man vara säker på en ökning så ska man vänta 3 dagar.... vilket är svårt men enda sättet att få ett resultat som du faktiskt kan utläsa något av


  • Äldre 9 Jan 11:25

    Hej på er, kul att hitta denna tråden, tror jag har bf i September, kan vara i Augusti oxå men september känns mest troligt.

    Kan berätta lite om mej, är 36år, bor utanför Uddevalla med mina två barn på 15 & 9 och sambon två barn på 11 & 8 och nu väntar vi då våran första gemensamma.

    Jag försöker räkna veckor för fulla muggar men får inte till det ???? någon som vet hur tidigt man kan göra vul för att bedöma hur långt gången man är.

Svar på tråden Bf September 2019