• Äldre 25 Dec 22:08
    29477 visningar
    3333 svar
    3333
    29477

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Äldre 9 Jan 20:24
    +1
    Väntarpåpluset skrev 2019-01-09 18:23:59 följande:

    Grattis!

    Jag jobbar på ett sjukhem med många pasienter med multiresistenta bakterier så har pga det varit tvungen att berätta väldigt tidigt för både chef och kollegor som undrar varför jag ?slipper? gå till dom. Är 7+0 och tycker det är lite jobbigt att så många redan vet då det fortfarande är tidigt


    Precis, det känns som att jag vill hålla det i vår lilla bubbla så länge som möjligt. Jobbar på operation och ingrepp där röntgen används har jag än så länge sluppit, likaså patientsövningar med mask. Ska vara på akutoperation imorgon och med dagens halka finns nog en hel del att ta tag i under morgondagen. Har peppat mig själv inför att ev vara tvungen att göra nåt plötsligt personalbyte (vilket ALLTID avslöjar en! ????) Men, har tidigare själv hjälpt kollegor att dölja det så kanske har turen att inte alla måste få veta samtidigt. ????

    Jaja, det är som det är och blir som det blir.
  • Anonym­124
    Äldre 9 Jan 21:34

    Hej!

    Jag går gärna med i fb-gruppen, hur gör jag då?

  • Äldre 9 Jan 22:05
    Astapasta skrev 2019-01-09 12:57:31 följande:

    Heej, idag är det en vecka sen vi plussade, fast vi anade egentligen långt innan att det skulle bli positivt besked.

    Är idag 5+5, har två tonåringar som är nyss fyllda 14 och snart 16 år så det blir en liten efterlängtad septembersladdis om allt går vägen.

    Har nån av er berättat på jobbet ännu?

    Jag arbetar på ett ställe där det ganska omgående avslöjas pga risker och anpassningsbehov i arbetsuppgifterna så jag är lite nervös inför varje arbetsdag för att vara tvungen att berätta så tidigt som det faktiskt är. Varje dag som går är jag tacksam över att ännu inte behövt avslöja något, än så länge är det bara min man och jag som vet.

    Ska bli spännande att följa allas resa!


    Har också ett jobb där jag behöver berätta men vet inte hur. Är så många som inte vet om den oro man kan känna och att då folk blir mer glada och frågvis än vad man har lust till känns läskigt. Får se. Hur länge som. Längst kan du gå utan att berätta?
  • Äldre 9 Jan 22:59
    Anonym124 skrev 2019-01-09 21:34:04 följande:

    Hej!

    Jag går gärna med i fb-gruppen, hur gör jag då?


    Menar du bf i Skåne och angränsande län gruppen?
  • Banuni
    Äldre 10 Jan 00:48

    Jag går också gärna med om gruppen är hemlig. Går med i Skåne gruppen. Vad söker jag på?

  • DixieD­ox
    Äldre 10 Jan 03:22
    Banuni skrev 2019-01-10 00:48:01 följande:

    Jag går också gärna med om gruppen är hemlig. Går med i Skåne gruppen. Vad söker jag på?


    Skriv ett personligt meddelande till Yohonney här på Familjeliv, så söker hon upp dig på facebook och lägger till dig! :) Gruppen är hemlig så går inte att hitta den med sökningar. :)
  • Äldre 10 Jan 09:00
    Sofia20170520 skrev 2019-01-09 15:29:09 följande:

    Hej alla igen, grattis till oss alla för graviditeterna. Håller tummarna på att det går vägen för oss alla <3

    Jag fick som jag skrev i början av tråden missfall 23/11-18 (v.5) och plussade den 27/12 igen utan mens emellan. Enligt app om man räknar att 23/11 var min sista mens så skulle jag vara i vecka 7, men var på tidigt vul idag och dom såg allt förutom embryot så hon räknade mig mellan 5-6. Min förra graviditet var ett misstänkt X så rädslan idag när jag inte fick se något ännu en gång på skärmen är otroligt stor och har ångest. Mina gravtest förra graviditeten var sjukt svaga och syntes lite lite, denna gång har det stegrat bra från första start.

    Min fråga är ifall någon vet om det kan vara så efter ett missfall, kan man bli tillbaka flyttat 2 veckor? Jag plusssde alltså starkt i v.3 efter väldigt ömma bröst och illamåendet, nu i v.5 så har jag fortfarande riktigt ömma bröst, illamåendet är mycket mer påtagligt och jag måste dricka yoghurt varje minut utan att må så illa att det vattnas i munnen, törstig hela tiden, kissar hela tiden.

    Kan det vara så att jag vart tillbaka flyttad två veckor (från vecka 7 till vecka 5) och att allting är normalt och att graviditeten är normal? Har någon av er varit med om det? Även om det inte varit missfall inblandat? Jag tror jag har läst varenda tråd som finns på Google och jag har inte ens blivit glad av den här graviditeten för jag är så redo att det ska gå fel. Vill också vara glad och pirrig och förväntasfull <3

    Bilden är hur mina test sett ut från 27/12, 28/12, 1/1 och 9/1. Är det en bra stegring över 2 veckor?


    Hej! Jag fick också missfall 23/11 i vecka 6 (5+0) och sen plussade jag 21/12. Enligt appen ska jag vara i vecka 7 nu (6+5). Förstår verkligen din oro för jag kände samma när jag gjorde ett VUL i tisdags och då kunde man inte se hjärtat picka, så gynekologen sa att jag förmodligen inte är i vecka 7. Antar att ägglossningen helt enkelt har skett senare då och att det är vanligt att man flyttas bakåt. Jag ska tillbaka dit om två veckor så hoppas verkligen det syns bättre då.
    Mf sep-18, mf nov-18, BF 5/9-19
  • Anonym­124
    Äldre 10 Jan 11:16
    Yohonney skrev 2019-01-09 22:59:59 följande:

    Menar du bf i Skåne och angränsande län gruppen?


    Jag trodde det fanns en gemensam fb-grupp för hela Sverige, jag bor i Sthlm så det Skåne känns inte helt rätt
  • Äldre 10 Jan 11:19
    Karma91 skrev 2019-01-09 19:34:56 följande:

    Det går bra men har mått ganska dåligt den här veckan. Är fruktansvärt trött, illamående som kommer och går, växtvärk och allmän sjukdomskänsla. Dessutom sover jag dåligt haha! Värsta klagomuren här men det har verkligen tagit fart den här veckan, glad för symptomen på ett sätt men ser fram mot att kroppen vänjer sig lite. Du då? :)


    Haha! Precis samma här, illamåendet tar död på mig. Hoppas allt lugnar ner sig snart :(
  • Äldre 10 Jan 11:21
    Hakunamatataa skrev 2019-01-10 09:00:43 följande:

    Hej! Jag fick också missfall 23/11 i vecka 6 (5+0) och sen plussade jag 21/12. Enligt appen ska jag vara i vecka 7 nu (6+5). Förstår verkligen din oro för jag kände samma när jag gjorde ett VUL i tisdags och då kunde man inte se hjärtat picka, så gynekologen sa att jag förmodligen inte är i vecka 7. Antar att ägglossningen helt enkelt har skett senare då och att det är vanligt att man flyttas bakåt. Jag ska tillbaka dit om två veckor så hoppas verkligen det syns bättre då.


    Va skönt (men tråkigt med MF såklart!!!) att vi är några som gått igenom samma sak, då känner man sig lite lugnare <3 håller tummarna för oss alla att det går bra denna gång <3
Svar på tråden Bf September 2019