• Äldre 25 Dec 22:08
    30188 visningar
    3333 svar
    3333
    30188

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Äldre 10 Jan 13:02

    Var hos BM idag, super gullig och det känns väldigt bra :) de beräknar mig till slutet av augusti, men av någon anledning är de ju fast beslutna om att stirra sig blinda på sista mens även om det var mf och jag vet när äl var. Får väl se vad beräkningen på UL blir om nån vecka, men jag håller mig mentalt kvar vid början av september ;)

  • Äldre 10 Jan 15:00
    Sofia20170520 skrev 2019-01-10 11:21:49 följande:
    Va skönt (men tråkigt med MF såklart!!!) att vi är några som gått igenom samma sak, då känner man sig lite lugnare <3 håller tummarna för oss alla att det går bra denna gång <3
    Ja men verkligen!! Innan jag blev gravid första gången i september hade jag ingen aning om att det var så pass vanligt med missfall så det känns ju skönt att hitta andra som vet hur det känns. Jag håller också alla tummar och tår för oss allihop Hjärta
    Mf sep-18, mf nov-18, BF 5/9-19
  • DixieD­ox
    Äldre 10 Jan 17:03
    Anonym124 skrev 2019-01-10 11:16:24 följande:
    Jag trodde det fanns en gemensam fb-grupp för hela Sverige, jag bor i Sthlm så det Skåne känns inte helt rätt
    Det finns både och! :)   Apelsinpomelo håller i sverigegruppen,  och Yohonney i skånegruppen.  Så bara att skriva här på familjeliv till den ena (eller båda för den som vill), så kontaktar de en på facebook sen. Finns massa plats i båda grupperna! :D
  • Äldre 10 Jan 18:09

    Det känns som att mina symptom försvunnit nu. Utom tröttheten, sover typ 10-11 timmar på natten haha. Men har inte känt av växtvärk och lider inte så mycket av illamående just nu. Är istället konstant vrålhungrig! Blir dock lite fundersam över att inte känna av växtvärk, oroar mig lite för att graviditeten stannat av.

  • Anonym (chock­ad!)
    Äldre 10 Jan 18:28
    September89 skrev 2019-01-10 18:09:57 följande:

    Det känns som att mina symptom försvunnit nu. Utom tröttheten, sover typ 10-11 timmar på natten haha. Men har inte känt av växtvärk och lider inte så mycket av illamående just nu. Är istället konstant vrålhungrig! Blir dock lite fundersam över att inte känna av växtvärk, oroar mig lite för att graviditeten stannat av.


    Jag har ännu inte ett enda symtom :/  Känns väldigt olustigt. Hade det in mina förra graviditeter men var ett tag sedan så minns kanske inte precis när det började. Kanske inbillar mig att det var tidigt!! Men man blir verkligen orolig!


    (såg nu att det ligger i kategorin "första barnet" så antar att jag inte bör vara med här! :o )

  • Äldre 10 Jan 18:46
    Anonym (chockad!) skrev 2019-01-10 18:28:42 följande:

    Jag har ännu inte ett enda symtom :/  Känns väldigt olustigt. Hade det in mina förra graviditeter men var ett tag sedan så minns kanske inte precis när det började. Kanske inbillar mig att det var tidigt!! Men man blir verkligen orolig!

    (såg nu att det ligger i kategorin "första barnet" så antar att jag inte bör vara med här! :o )


    Oj, har inte sett att det ligger i ?första barnet?, jag väntar tredje hahaha!

    Jag hade inga tidiga symptom i min andra graviditet. Men den var ganska tät med den första så tyckte inte det var så konstigt att jag inte kände så mycket växtvärk då eftersom livmodern nyligen varit stor liksom. Men denna gång (6 år senare) har jag haft symptom som har försvunnit. Är bara i vecka 7 så tycker det är konstigt att det avtar så tidigt!
  • Äldre 10 Jan 18:56

    Va kul med en grupp där man kan få dela sina tankar och funderingar. Är en 26åring som är beräknad att få en liten bebis i mitten av september. Känner mig såklart lycklig och så överväldigad över detta. Vi var inte riktigt inställda på att det skulle gå så fort, då detta var vårt första försök till att bli gravida. Vi hade räknat att det skulle ta sin lilla tid, men vi är såklart tacksamma.

    Jag är ganska så trött mest hela tiden och brösten gör så ont.???? Gissar att symtomen kommer bli fler och fler. Ser framemot att få läsa mer om era berättelser här.

  • Äldre 10 Jan 19:02

    Jag mår också oförskämt bra. Känner ingenting......med de två andra barnen började jag må illa i v7 och nu är jag knappt i v6 ännu så det kanske kommer. När illamåendet kom i mina förra graviditeter kom det med besked. Jag tålde inga lukter, inget matos och hade någon parfym på sig i bussen fick jag stiga av. Inget att längta efter......bara man viste att lilla "ärtan" mår bra.

  • Anonym (chock­ad!)
    Äldre 10 Jan 19:06
    Spader10 skrev 2019-01-10 19:02:37 följande:

    Jag mår också oförskämt bra. Känner ingenting......med de två andra barnen började jag må illa i v7 och nu är jag knappt i v6 ännu så det kanske kommer. När illamåendet kom i mina förra graviditeter kom det med besked. Jag tålde inga lukter, inget matos och hade någon parfym på sig i bussen fick jag stiga av. Inget att längta efter......bara man viste att lilla "ärtan" mår bra.


    Det kan säkert vara väldigt olika. JAg har två grabbar sedan tidigare men detta är mitt första med min nuvarande man. Han har inga sedan tidigare.


    Jag har som sagt två grabbar och deras graviditeter var rätt lika, mådde lite mer illa med min yngsta men kan inte säga att jag mått mkt illa med någon av dom.


     


    Det enda jag börjat känna i dag är illamående och uppblåst men kanske bara är en slump för är ju i 4+4 så känns alldeles för tidigt för att få symtom...

  • Äldre 10 Jan 19:20

    Hej! Är i v. 6+1 med barn nr 2 för oss. Så spännande med ett litet syskon! Ett stort minus dock för illamående, mådde illa lite förra graviditeten också i början men nu är det konstant. Vaknar av det på natten och kan knappt få i mig mat överhuvudtaget. Fy o blä. Men väl värt besväret såklart.

    Jobbar så att jag sitter i förhandlingar vissa dagar i rätten, funderar på om jag måste prata med min chef för vet inte om jag pallar att sitta å hålla förhör mm när det känns som att jag ska spy vilken sekund som helst.

Svar på tråden Bf September 2019