• Äldre 25 Dec 22:08
    29499 visningar
    3333 svar
    3333
    29499

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Äldre 10 Jan 19:23
    Spader10 skrev 2019-01-10 19:02:37 följande:

    Jag mår också oförskämt bra. Känner ingenting......med de två andra barnen började jag må illa i v7 och nu är jag knappt i v6 ännu så det kanske kommer. När illamåendet kom i mina förra graviditeter kom det med besked. Jag tålde inga lukter, inget matos och hade någon parfym på sig i bussen fick jag stiga av. Inget att längta efter......bara man viste att lilla "ärtan" mår bra.


    Jag hoppas för din skull att det inte blir så denna gången då! Som sagt så illa som jag mår önskar jag inte att någon ska behöva göra. Haha känner mig som en gnälltant ????
  • Anonym­124
    Äldre 10 Jan 19:38
    Anonymhb skrev 2019-01-06 22:42:50 följande:

    Åh tack för tipset :) hittade en annan bf september 2019 grupp också :)


    förlåt jag är uppenbarligen trögast i stan, men förstår inte hur jag ska skriva till henne, alltså hur gör jag på familjeliv för att hitta en medlem och skicka pm?
  • DixieD­ox
    Äldre 11 Jan 00:07
    Anonym124 skrev 2019-01-10 19:38:26 följande:
    förlåt jag är uppenbarligen trögast i stan, men förstår inte hur jag ska skriva till henne, alltså hur gör jag på familjeliv för att hitta en medlem och skicka pm?

    Nej det är du inte! :) Man kan klicka på profilnamnen, som syns bredvid inläggen här i tråden.

    När man klickar på ett profilnamn kommer man till den profilens lilla sida, och där finns en knapp som heter "Nytt meddelande". :)


    Och allmänt, eftersom folk diskuterat att denna tråd ligger under "Första barnet"; i båda fb-grupperna finns det folk som har barn sen innan, så alla är välkomna! :)

  • DixieD­ox
    Äldre 11 Jan 00:08
    Anonym124 skrev 2019-01-10 19:38:26 följande:
    förlåt jag är uppenbarligen trögast i stan, men förstår inte hur jag ska skriva till henne, alltså hur gör jag på familjeliv för att hitta en medlem och skicka pm?
    PS! Apelsinpomelo har t.ex. skrivit inlägg på sidan 3 här i familjelivstråden, så om du bläddrar bakåt till sidan tre så finns hennes profilnamn där (finns säkert på senare sidor också, jag har inte koll).  :)
  • Mamaam­u
    Äldre 11 Jan 08:00

    Någon som har riktig ordentlig mens/mollvärk?

    Nu när jag kom till jobbet så fick jag riktigt riktigt ont , som mens/mollvärk men bara i västra sida nertill av magen.

    Så ont så att jag behövde stanna upp. Kunde inte gå. Hade inte ens så ont när jag fick missfall sist. Nu gör det inte så ont utan mollnar som vanligt. Fast bara på den sidan fortfarande .

    Någon mer ?

  • Äldre 11 Jan 08:12
    Mamaamu skrev 2019-01-11 08:00:53 följande:

    Någon som har riktig ordentlig mens/mollvärk?

    Nu när jag kom till jobbet så fick jag riktigt riktigt ont , som mens/mollvärk men bara i västra sida nertill av magen.

    Så ont så att jag behövde stanna upp. Kunde inte gå. Hade inte ens så ont när jag fick missfall sist. Nu gör det inte så ont utan mollnar som vanligt. Fast bara på den sidan fortfarande .

    Någon mer ?


    Fick en sådan attack igår när jag skulle lägga mig! Gick över ganska snabbt, tror det kan bli så från och till utan att det är någon fara :)

    Här kom första kräken nu på morgonen efter veckor av illamående, fördelen var ändå att det lättade efteråt!
  • Anonym (chock­ad!)
    Äldre 11 Jan 08:33
    Karma91 skrev 2019-01-11 08:12:08 följande:
    Fick en sådan attack igår när jag skulle lägga mig! Gick över ganska snabbt, tror det kan bli så från och till utan att det är någon fara :)

    Här kom första kräken nu på morgonen efter veckor av illamående, fördelen var ändå att det lättade efteråt!
    vilken vecka är du i?
  • Mamaam­u
    Äldre 11 Jan 08:37

    Phu nu känner jag mig lugnare. Att det inte bara är jag. Det gjorde så ont. Men någonstans känner jag att så länge man inte blöder behöver man inte vara orolig? Då behöver man inte kolla upp det? Vissa dagar kan det mollna till och från hela dagen. Fast så man står ut med det. Men att det bara är i vänstra sida och inget alls i högra?

    Om man inte blöder borde det vara lugnt?

    Mitt illamående har inte dykt upp än. V 5+9 här.

    Om jag haft för många timmar mellan måltiderna då kan jag känns av eller lite på kvällen.


    Karma91 skrev 2019-01-11 08:12:08 följande:

    Fick en sådan attack igår när jag skulle lägga mig! Gick över ganska snabbt, tror det kan bli så från och till utan att det är någon fara :)

    Här kom första kräken nu på morgonen efter veckor av illamående, fördelen var ändå att det lättade efteråt!


  • Banuni
    Äldre 11 Jan 08:45

    Hej alla..

    Jag plussade med CB digital för några dagar sedan. Fick Gravid 1-2 och stickorna har stegrat fint. Imorse (på bim) sa den Inte Gravid och stickan var ganska blank....

    Vad i helvete betyder detta?! Är det ett mf? Eller visade den fel från början?

    Är i chock. Vad gör man nu? Väntar in blödning? Ringer gynakut?.... fan

  • Äldre 11 Jan 11:04
    Anonym (chockad!) skrev 2019-01-11 08:33:46 följande:

    vilken vecka är du i?


    5+6 :)
Svar på tråden Bf September 2019