• Äldre 25 Dec 22:08
    30337 visningar
    3333 svar
    3333
    30337

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Äldre 11 Jan 11:07
    Mamaamu skrev 2019-01-11 08:37:15 följande:

    Phu nu känner jag mig lugnare. Att det inte bara är jag. Det gjorde så ont. Men någonstans känner jag att så länge man inte blöder behöver man inte vara orolig? Då behöver man inte kolla upp det? Vissa dagar kan det mollna till och från hela dagen. Fast så man står ut med det. Men att det bara är i vänstra sida och inget alls i högra?

    Om man inte blöder borde det vara lugnt?

    Mitt illamående har inte dykt upp än. V 5+9 här.

    Om jag haft för många timmar mellan måltiderna då kan jag känns av eller lite på kvällen.


    Antar att du menar 5+6, då är vi precis samma! Ja jag tror det är normalt så länge du inte blöder, och även om du blöder lite kan de vara normalt. Idag har varit en skit dag för mig, så mycket illamående och växtvärk till och från som skapar obehag i hela kroppen. Det gör inte så fruktansvärt ont men det känns typ som när man är magsjuk och har ont i tarmarna, ligger där och stör hela tiden!

    Hoppas på en lugnare helg!
  • Äldre 11 Jan 11:11
    Banuni skrev 2019-01-11 08:45:30 följande:

    Hej alla..

    Jag plussade med CB digital för några dagar sedan. Fick Gravid 1-2 och stickorna har stegrat fint. Imorse (på bim) sa den Inte Gravid och stickan var ganska blank....

    Vad i helvete betyder detta?! Är det ett mf? Eller visade den fel från början?

    Är i chock. Vad gör man nu? Väntar in blödning? Ringer gynakut?.... fan


    Testade du på morgon urin? Som jag förstått kan man få en sk kemiskgraviditet, inte helt hundra på hur det funkar men typ som att ägget befuktas men inte kan fästa, då kan man få lite gravid hormoner men som sedan avstannar. Brukar vara att man plussat innan Bim och sen får en vanlig mens typ.

    Hoppas att det bara var nått jinx med testet och att det första stämde!!
  • Äldre 11 Jan 11:12
    Karma91 skrev 2019-01-11 08:12:08 följande:

    Fick en sådan attack igår när jag skulle lägga mig! Gick över ganska snabbt, tror det kan bli så från och till utan att det är någon fara :)

    Här kom första kräken nu på morgonen efter veckor av illamående, fördelen var ändå att det lättade efteråt!


    Jag är i vecka 6 (5+4)

    Har nu i två dagar typ haft mensliknande känslor och känslan av att typ behöva bajsa för de blir hård känsla typ med molande värk. Hoppas också detta är vanligt men hade inte i första graviditeten.
  • Äldre 11 Jan 11:44
    Frkhallon skrev 2019-01-11 11:12:15 följande:

    Jag är i vecka 6 (5+4)

    Har nu i två dagar typ haft mensliknande känslor och känslan av att typ behöva bajsa för de blir hård känsla typ med molande värk. Hoppas också detta är vanligt men hade inte i första graviditeten.


    Du har inte åkt på en förstoppning då? Det är ju också vanligt!
  • Äldre 11 Jan 13:15
    Karma91 skrev 2019-01-11 11:44:53 följande:

    Du har inte åkt på en förstoppning då? Det är ju också vanligt!


    Läs inte detta svaret om du äter eller är känslig..

    Nej då de tror jag inte jag bajsar allt 1-2 gånger per dag. Men alltid typ när jag har mens så har jag den där bajskänslan typ första dagen och då har jag ont typ och vill bajsa hela tiden men det kommer ingen bajs fast de känns som man vill. Jätte märkligt jag vet. Även då bajsar jag ju :p men just känslan av att "det finns mer"

    Men men. Förlåt för bajstalk. Haha!
  • Mamaam­u
    Äldre 11 Jan 13:34

    Ja det menade jag :)

    Problemet är löst. Jag var förstoppad haha .


    Karma91 skrev 2019-01-11 11:07:46 följande:

    Antar att du menar 5+6, då är vi precis samma! Ja jag tror det är normalt så länge du inte blöder, och även om du blöder lite kan de vara normalt. Idag har varit en skit dag för mig, så mycket illamående och växtvärk till och från som skapar obehag i hela kroppen. Det gör inte så fruktansvärt ont men det känns typ som när man är magsjuk och har ont i tarmarna, ligger där och stör hela tiden!

    Hoppas på en lugnare helg!


  • Äldre 11 Jan 13:55

    Jag mår mycket mer illa än den förra graviditeten.

    Har två barn sen innan

  • Äldre 11 Jan 13:56

    Jag ör beräknad 2 september förresten.

  • Mamaam­u
    Äldre 11 Jan 14:07

    Jag oroar mig att jag inte alls mår illa. Kommer inte ihåg om det kom senare för mig i mina tidigare graviditeter. För jag minns att jag mådde illa och väldigt mycket. Det kanske drar igång nästa vecka. Komiskt att man vill må illa . Haha

  • Äldre 11 Jan 14:28
    Frkhallon skrev 2019-01-11 13:15:35 följande:

    Läs inte detta svaret om du äter eller är känslig..

    Nej då de tror jag inte jag bajsar allt 1-2 gånger per dag. Men alltid typ när jag har mens så har jag den där bajskänslan typ första dagen och då har jag ont typ och vill bajsa hela tiden men det kommer ingen bajs fast de känns som man vill. Jätte märkligt jag vet. Även då bajsar jag ju :p men just känslan av att "det finns mer"

    Men men. Förlåt för bajstalk. Haha!


    Haha nej jag förstår precis!! Har samma just nu det känns dom jag behöver gå på toa men det finns liksom inget där xD
Svar på tråden Bf September 2019