• Äldre 25 Dec 22:08
    29489 visningar
    3333 svar
    3333
    29489

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Anonym (chock­ad!)
    Äldre 12 Jan 12:27
    Tilicum37 skrev 2019-01-12 12:03:59 följande:

    Hoppar in jag med!! Bf 15 september. Går in i vecka 6 imorgon. Tre syskon finns sen innan i åldrarna, 9,5 & 4 :)

    Symptom jag har är illamående, uppblåst mage, ont i brösten. Samt humörsvängningar gr 1000 xD hoppas det blir bättre längre fram.

    Hur mår ni? Hur långt gånga är ni?


    Vi är exakt lika långt gågna! Jag går också in i v 6 i morgon (5+0) med bf 15/9. Har två barn sedan tidigar 10 och 12 år. Ny man som inte har några barn.


    Inga direkta symtom. Idag har det börjat med lite "stickningar" i livmodern. Kände också när jag var ute och sprang när det var kallt att det "stack" lite i brösten, men inte ont eller svullna som jag haft föregående graviditeter. Lite tröttare kanske men svårt att värdera då jag haft en del trötthetssymtom av andra orsaker senaste året

  • Anonym (chock­ad!)
    Äldre 12 Jan 12:29

    Glömde, jag FRYSER som sjutton!! Är alltid frusen men nu är det värre än värst! Kan knappt sova pga att jag fryser trots full mundering när jag ska sova!! Någon som känner igen detta som ett symtom?

  • Mamaam­u
    Äldre 12 Jan 14:49

    Fryser här med. Även på natten. Galet:)


    Anonym (chockad!) skrev 2019-01-12 12:29:04 följande:

    Glömde, jag FRYSER som sjutton!! Är alltid frusen men nu är det värre än värst! Kan knappt sova pga att jag fryser trots full mundering när jag ska sova!! Någon som känner igen detta som ett symtom?


  • Mamaam­u
    Äldre 12 Jan 14:54

    Någon som tror på att man mår olika med olika kön även tidigt i graviditen?

    Jag mådde jätte illa med flickorna men inte så värst med pojkarna. Spännande

  • Äldre 12 Jan 15:10
    Anonym (chockad!) skrev 2019-01-12 12:29:04 följande:

    Glömde, jag FRYSER som sjutton!! Är alltid frusen men nu är det värre än värst! Kan knappt sova pga att jag fryser trots full mundering när jag ska sova!! Någon som känner igen detta som ett symtom?


    Jag brukar inte vara frusen men numera fryser jag och riktigt frossar ibland så du är inte ensam! :)
  • Äldre 12 Jan 16:08
    Mamaamu skrev 2019-01-12 11:25:20 följande:

    Samma här. Kaffe smakar lika bra.

    Är dock trött och jätte annfåd. Humöret får upp och ned och jag är lätt irriterad. Äter som en gris ;)


    Jaaa jag drar till med ofrivilliga krokodiltårar i tid och otid. Sjukt pinsamt. Annars känner jag mig mer harmonisk än vanligt förutom med vissa personer ;). Känner mig lite svagare än vanligt.

    Så tufft att behöva vara hemlig hela tiden, i veckan berättade en kollega att hon är gravid och man vill ju bara skrika JAG MEEEED. Skönt att iaf kunna ventilera här :).
  • Äldre 12 Jan 16:24
    Saruski skrev 2019-01-11 18:48:31 följande:

    Hoppar in här jag med. Bf 18/9 för mig.

    Har inga fysiska symptom förutom svullna och ömma bröst. Däremot så mår jag sjukt dåligt psykiskt. Jag har lång erfarenhet av psykisk ohälsa men har mått bättre det senaste året. Nu dom senaste 3 dagarna har jag knappt klarat mig på jobbet och sedan vrålgråtit i hysteri hemma hela kvällarna. Trots att barnet är planerat och jag är väldigt lycklig över att vara gravid så mår jag piss och har självmordstankar. Någon annan som vart med om liknande?


    Ja jag brukar må mycket sämre psykiskt början på graviditeten. Men det brukar lätta senare.
  • Äldre 12 Jan 19:22

    Om symtom.

    Är lätt retligare än vanligt. Varm hela tiden. Och stickningar i magen/uppblåst mage. Och vad jag tycker är jobbigast är att min hy har förvandlats till finnarna rike. Jätte jobbigt. Både riktiga finnar och massa knott. Finns det någon husmorknep att ta till sig? Vet inte vad som är ok/ej ok att använda under en graviditet för huden i ansiktet.

  • Äldre 12 Jan 20:10

    Pussade i morse och är fortfarande i chock!

    Första graviditeten & vi slutade med p-piller i slutet på november 2018 så detta gick sjuuukt snabbt.

    Sambon & jag blir 28 i år och med tanke på att både min mamma & syster har blivit tvungna att ta till IVF var jag ganska säker på att även jag kanske skulle behöva det. Enligt senaste mensen är jag i vecka 4. Är livrädd att nåt ska hända & vill bara berätta för alla runt mig men det vågar jag såklart inte. Ska ringa bm på måndag för inskrivning ????

    Grattis till er alla!

  • Äldre 13 Jan 07:21
    +1

    Hoppar in här jag oxå :)

    Är 29 år och lever tillsammans med min man och våra 4 barn ( 11,7,4 och 2 år)

    Fick ett MA i september som sluta med massa komplikationer och skrapning i oktober.

    Men hoppas nu detta ska gå bra :)

    Bf 19 september enligt senaste mens.

    Kul att följas åt :D

Svar på tråden Bf September 2019