• Äldre 25 Dec 22:08
    29449 visningar
    3333 svar
    3333
    29449

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Äldre 13 Jan 09:11
    +1

    Hejhopp :)

    Här är vi båda 26 år och våran andra graviditet efter ett MF i augusti. Går in i vecka 6 imorgon (4+6 idag) med BF 17/9.

    Symtom; illamående när jag blir hungrig, speciellt på morgonen. Ökade flytningar(äggviteflytningar). Ont i brösten och bröstvårtorna där brösten också har växt. Magen känns svullen och gasig.

  • Mamaam­u
    Äldre 13 Jan 10:04

    Vad kul med en till som har 4 barn :)

    Har barn i åldrar 6-13 så min yngsta är 6 år så för mig blir det lite att börja om. Det blir en sladdis med min nya som inte har barn sen innan. Detta kommer bli ett spännande år.


    mammsenS skrev 2019-01-13 07:21:04 följande:

    Hoppar in här jag oxå :)

    Är 29 år och lever tillsammans med min man och våra 4 barn ( 11,7,4 och 2 år)

    Fick ett MA i september som sluta med massa komplikationer och skrapning i oktober.

    Men hoppas nu detta ska gå bra :)

    Bf 19 september enligt senaste mens.

    Kul att följas åt :D


  • Äldre 13 Jan 12:27
    Mamaamu skrev 2019-01-12 10:40:11 följande:

    Är jag den enda som inte mår illa?

    Börjar bli orolig . Hör att alla mår illa och till och med kräks. Igår och idag har jag inga symtom alls . Magen har till och med svullnat ner . Ska jag bli orolig?


    Mår inte heller illa! Vecka 6 nu. Men har alla andra symtom, hungrig konstant, kissnödig hela tiden, växtvärk i livmodern, ömma bröst. Försök tänk att det är skönt att slippa illamåendet, kanske kommer det senare eller så fixar din kropp hormonomställningen lite bättre helt enkelt :)
  • Äldre 13 Jan 13:35
    Mamaamu skrev 2019-01-13 10:04:48 följande:

    Vad kul med en till som har 4 barn :)

    Har barn i åldrar 6-13 så min yngsta är 6 år så för mig blir det lite att börja om. Det blir en sladdis med min nya som inte har barn sen innan. Detta kommer bli ett spännande år.


    5 barnsmammor :) låter helt underbart :D

    När är du beräknad ?

    Några gravid symtom ?

    Jag mår läskigt bra än, sjukt trött bara :)
  • Äldre 13 Jan 13:47

    Jag plussade imorse. Första gången.

    Min bästa vän plussade igår och jag tänkte att jag tar också ett test bara för att utesluta. Kände mig sååå gravid för 2 veckor sen men nu har jag bara haft mensvärk till och från ibland och yrsel, så jag trodde ju absolut inte att jag skulle få två streck på testet.

    Detta är fortfarande ofattbart så jag lär ju behöva ta test några dagar och åka till barnmorskan för att kunna tro på detta ????

  • Mamaam­u
    Äldre 13 Jan 14:07

    Enligt mens så är jag beräknad 6 september :) Symtomen jag har är mollvärk,mycket tröttare,yr,blir väldigt väldigt lätt anfåd. Fryser och äter som en gris ;)

    Kommer inte ihåg hur jag mådde med de andr MEN jag vet att jag mådde illa iaf. Vilket jag inte alls gör nu. Pga av oro och missfall i november ska jag göra ett vul nästa vecka och då får jag se om det ens är något där inne :)

    Härligt att må bra ändå :)


    mammsenS skrev 2019-01-13 13:35:34 följande:

    5 barnsmammor :) låter helt underbart :D

    När är du beräknad ?

    Några gravid symtom ?

    Jag mår läskigt bra än, sjukt trött bara :)


  • Äldre 13 Jan 16:26

    Hej igen! Jag är så himla illamående och har varit det sen ca 1 vecka tillbaka. Det är så jobbigt och påverkar hela dagen, dessutom är jag väldigt trött också och känns som jag ligger i soffan hela dagen. Deppig är jag också pga detta och det är inte alls likt mig.

    Känner mig så usel och lat som inte orkar göra någonting, inte städa, kan inte laga mat, knappt leka med min 3-åring (ligger typ i hans lekrum och försöker anstränga mig lite). Har världens bästa fästman som alltid ställer upp men känner mig ändå bara så dålig.

    ALL energi har gått till att försöka hålla fasaden uppe på jobbet, och sen är jag helt slut när jag kommer hem. Var ju så här illamående i förra graviditeten också (och var sjukskriven några veckor) så jag vet ju att det kommer kännas bättre men det är som en yrsel/karusell/magsjuka 24/7.

    Nån mer som är så illamående? Hur klarar ni jobb och familj? Kram till alla er!

  • Anonym (chock­ad!)
    Äldre 13 Jan 19:01

    Hur tänker ni kring träning eller annat ansträngande? Lever ni som vanligt eller är ni försiktiga??

  • Äldre 13 Jan 19:04
    Mamaamu skrev 2019-01-13 14:07:55 följande:

    Enligt mens så är jag beräknad 6 september :) Symtomen jag har är mollvärk,mycket tröttare,yr,blir väldigt väldigt lätt anfåd. Fryser och äter som en gris ;)

    Kommer inte ihåg hur jag mådde med de andr MEN jag vet att jag mådde illa iaf. Vilket jag inte alls gör nu. Pga av oro och missfall i november ska jag göra ett vul nästa vecka och då får jag se om det ens är något där inne :)

    Härligt att må bra ändå :)


    Vi är också beräknade 6 september :) har exakt samma symptom som dig. Men inget illamående alls dock en jättejobbig halsbränna vilket jag inte hade med de andra två. Med dem så märktes det knappt att jag var gravid förens magen ploppade ut..
  • Äldre 13 Jan 19:32
    Anonym (chockad!) skrev 2019-01-13 19:01:38 följande:

    Hur tänker ni kring träning eller annat ansträngande? Lever ni som vanligt eller är ni försiktiga??


    Jag är hästtjej och kör än så länge som vanligt, Går in i v. 7 imorgon. Tänker hålla i så länge det känns ok (och hoppas det gör det länge:) ). Tror kroppen mår bra av att röra sig som vanligt?
Svar på tråden Bf September 2019