• Snowflingan

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Miichaella

    Då vi ska berätta för vår familj i helgen så ville jag se att det blev en stegring på tester :) Gjorde ett till nu! Fint starkt streck trots inte så koncentrerad urin.

    Har kommit på en rolig idé hur vi ska berätta. Jag tar examen på fredag. På lördag ska vi ut och äta med närmsta familjen. Min sambo ska hålla ett litet tal och sen ge mig en present och däri ska en liten body ligga :) Blir lite kul! Förra året gjorde vi på ett annat sätt så fick komma på något annat, haha.

  • Jsv17
    Miichaella skrev 2019-01-17 06:01:52 följande:

    Då vi ska berätta för vår familj i helgen så ville jag se att det blev en stegring på tester :) Gjorde ett till nu! Fint starkt streck trots inte så koncentrerad urin.

    Har kommit på en rolig idé hur vi ska berätta. Jag tar examen på fredag. På lördag ska vi ut och äta med närmsta familjen. Min sambo ska hålla ett litet tal och sen ge mig en present och däri ska en liten body ligga :) Blir lite kul! Förra året gjorde vi på ett annat säptt så fick komma på något annat, haha.


    Va kul! Jag tänkte att jag också kanske skulle försöka vara lite kreativ den här gången... sist så kastade jag typ ur mig det bara för att jag höll på att spricka haha men nu så har vi ju bestämt att hålla på det till nipt-resultatet så tänkte att man skulle försöka hitta på nåt men jag har inte riktigt kommit fram till vad.....?
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    Miichaella skrev 2019-01-17 06:01:52 följande:

    Då vi ska berätta för vår familj i helgen så ville jag se att det blev en stegring på tester :) Gjorde ett till nu! Fint starkt streck trots inte så koncentrerad urin.

    Har kommit på en rolig idé hur vi ska berätta. Jag tar examen på fredag. På lördag ska vi ut och äta med närmsta familjen. Min sambo ska hålla ett litet tal och sen ge mig en present och däri ska en liten body ligga :) Blir lite kul! Förra året gjorde vi på ett annat sätt så fick komma på något annat, haha.


    Väldigt fin stegring förresten
    Pojke 9-12-17
  • Tösen01

    Godmorgon! Hur mår ni alla? Haha, igår var jag stressad över att symptomen nästan försvunnit, men idag vaknade jag med illamående, trötthet och mensvärk. Är det någon annan som börjat sova ytligt sedan ni plussat? Jag är supertrött, men drömmer mycket, vaknar och så. Brukar annars sova som en stock? Kram

  • Anonym (chockad!)
    Tösen01 skrev 2019-01-17 08:32:24 följande:

    Godmorgon! Hur mår ni alla? Haha, igår var jag stressad över att symptomen nästan försvunnit, men idag vaknade jag med illamående, trötthet och mensvärk. Är det någon annan som börjat sova ytligt sedan ni plussat? Jag är supertrött, men drömmer mycket, vaknar och så. Brukar annars sova som en stock? Kram


    Jag sover som en kratta! Kan sova dåligt annars med, har sömntabletter men de kan jag ju inte ta nu MEN jag drömmer så galet!! Känner igen det sedan förut! Drömmer bara om ond och bråd död!! Hemska mardrömmar!!!


    Det sägs att man sover mer ytligt pga hormonerna och då kommer man ihåg drömmarna bättre eftersom man vaknar oftare...MEN jag brukar aldrig drömma mardrömmar VARJE natt annars!! Hemskt!! I natt vågade jag knappt somna om! :( 

  • Anonym (chockad!)

    Alltså, det är så konstigt att man inte fattar att man är gravid! Jag varken fattar eller tror på det och jag tror DEFINITIVT inte att det kommer gå hela vägen!


    Kanske har att göra med att de sa på fertilitetsenheten att de inte trodde vi skulle fixa barn på egen hand typ...eftersom min mans spermier är både få och slöa..!


    Min man är i chock han också! Han fattar ingenting!! HAHA! Vi är båda så glada men han blir glad genom att berätta för folk :p och jag blir glad genom att bli orolig över att något ska gå åt fanders för då skulle vi bli så sjukt ledsna.


    JAg har några år på nacken så varje månad som går känns som "sista chansen" så jag hoppas verkligen detta går hela vägen nu! :(


    Har fortfarande inte speciellt mkt symtom. Illamående, lite grann, mer eller mindre hela tiden. Men har lätt att må illa så det blir inte så "tydligt" tecken för mig tyvärr!!

    Ledsen över ett negativt inlägg men känner mig sååå orolig att detta inte ska gå vägen! :(

  • Nakrjo

    Blev lite nojig eftersom detta är min första graviditet så jag undrar om någon vet vad det kan vara eller om det kanske hänt någon annan med?

    Jag vaknade inatt av att livmodern krampade som fan vilket såklart gjorde riktigt ont. Efter att jag hade vaknat höll det i sig någon minut innan det slutade.

    Har inga blödningar, varken då eller nu och nu känns det bara söm det gjort hela tiden, dvs känns som mensvärk.

    Någon som har någon aning?

  • Fruhs

    Asså den här tröttheten hur är de för er. jag är i vecka 5, men är som tröttast på morgonen vet inte hur ja ska göra. 

  • liten89a

    Jag känner igen mig i sömnen, kan först o främst inte förmå mig att somna! Låg o vred mig länge länge inatt! Men sen är jag ändå sjukt pigg när jag vaknar, mot vad jag brukar :P

  • September89
    Tösen01 skrev 2019-01-17 08:32:24 följande:

    Godmorgon! Hur mår ni alla? Haha, igår var jag stressad över att symptomen nästan försvunnit, men idag vaknade jag med illamående, trötthet och mensvärk. Är det någon annan som börjat sova ytligt sedan ni plussat? Jag är supertrött, men drömmer mycket, vaknar och så. Brukar annars sova som en stock? Kram


    Jag sover också sämre. Brukar tvärslockna och sova hela natten, vaknar sällan av ljud eller så. Och om jag vaknar av tex barnen så somnar jag alltid om fort. Nu drömmer jag sjukt mycket och vaknar några gånger varje natt.
Svar på tråden Bf September 2019