• Äldre 25 Dec 22:08
    29447 visningar
    3333 svar
    3333
    29447

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Anonym (chock­ad!)
    Äldre 17 Jan 19:36
    Miichaella skrev 2019-01-17 18:07:20 följande:
    Ahaa smart :) Tänkte annars boka ett tidigt ul själv som sist men då kansken vi ska göra så istället! Förra gången jag gjorde ul i v. 10 fanns det ingen hjärtaktivitet så kommer vara liiiivrädd när det är dags för första!
    vart bokade du det? Fick du stå för kostnaden själv då?
  • Anonym (chock­ad!)
    Äldre 17 Jan 19:43

    Jag har också 2 mf tidigare och det var rätt tidiga. v 6 och v 8 tror jag om jag inte minns fel.. så för mig är det lite att passera dessa veckor som nr 1 i att hålla sig lugnare.


    Jag är i v 5+4 nu så det börjar ju närma sig första "safe" linjen ;) 


    Försöker ha lite "delmål" för att känna mig lugnare! Jag ska även försöka att glädja mig. Det svåra är liksom att planera för saker. Jag vågar inte göra det. Snart ska vi planera för semestrarna på jobbet, ska jag planera in att jag ska ha barn i september då eller ska jag tänka att det är som vanligt ändå eftersom man inte vet?! 


    Jag tänker alltid väldigt långt, svårt att bara tänka just idag!

  • Äldre 17 Jan 19:52
    Tösen01 skrev 2019-01-17 19:28:00 följande:

    Åh, vad du redan fått gå igenom ???? jag håller alla tummar för att det går hela vägen. Oddsen är ju ändå väldigt hög för att det ska bli så, du har ju redan gått igenom allt för mycket. Ni har haft ert nu. Jag är precis som dig livrädd, men vi får peppa varandra. Stor varm kram


    Ja, det har inte varit roligt. Men man inser ju samtidigt att alla har sitt bagage att dras med. Jag vågar inte tänka så som du tänker, att det är goda chanser. Det är svårt när man redan blivit motbevisad i dom tankarna flera gånger.
  • Äldre 17 Jan 19:58
    Anonym (chockad!) skrev 2019-01-17 19:43:39 följande:

    Jag har också 2 mf tidigare och det var rätt tidiga. v 6 och v 8 tror jag om jag inte minns fel.. så för mig är det lite att passera dessa veckor som nr 1 i att hålla sig lugnare.

    Jag är i v 5+4 nu så det börjar ju närma sig första "safe" linjen ;) 

    Försöker ha lite "delmål" för att känna mig lugnare! Jag ska även försöka att glädja mig. Det svåra är liksom att planera för saker. Jag vågar inte göra det. Snart ska vi planera för semestrarna på jobbet, ska jag planera in att jag ska ha barn i september då eller ska jag tänka att det är som vanligt ändå eftersom man inte vet?! 

    Jag tänker alltid väldigt långt, svårt att bara tänka just idag!


    Jag tänker precis som du, försöker ha olika delmål.

    Om en dryg vecka har jag passerat tiden för mitt tidiga missfall, och efter det har jag en dryg vecka till inskrivning. Och i mitten av februari, i v 9, har jag fått ett tidigt vul inbokat efter det jag varit med om. Sen är det att passera v 12, KUB, och till sist v 16. Sen början en resa på okänd mark.
  • Anonym (chock­ad!)
    Äldre 17 Jan 20:13
    Jojjans skrev 2019-01-17 19:58:20 följande:
    Jag tänker precis som du, försöker ha olika delmål.

    Om en dryg vecka har jag passerat tiden för mitt tidiga missfall, och efter det har jag en dryg vecka till inskrivning. Och i mitten av februari, i v 9, har jag fått ett tidigt vul inbokat efter det jag varit med om. Sen är det att passera v 12, KUB, och till sist v 16. Sen början en resa på okänd mark.
    Förstår det men delmål brukar vara bra för mig. Ska ringa bm nästa vecka för att få en tid för inskrivning och då ska jag be om ett tidigt ul. tror att det känns liiiite lugnare om man får se ett tickande hjärta men man vet aldrig såklart ändå men känns ändå som oddsen bättras...
  • Äldre 17 Jan 20:15
    Anonym (chockad!) skrev 2019-01-17 19:43:39 följande:

    Jag har också 2 mf tidigare och det var rätt tidiga. v 6 och v 8 tror jag om jag inte minns fel.. så för mig är det lite att passera dessa veckor som nr 1 i att hålla sig lugnare.

    Jag är i v 5+4 nu så det börjar ju närma sig första "safe" linjen ;) 

    Försöker ha lite "delmål" för att känna mig lugnare! Jag ska även försöka att glädja mig. Det svåra är liksom att planera för saker. Jag vågar inte göra det. Snart ska vi planera för semestrarna på jobbet, ska jag planera in att jag ska ha barn i september då eller ska jag tänka att det är som vanligt ändå eftersom man inte vet?! 

    Jag tänker alltid väldigt långt, svårt att bara tänka just idag!


    Jojjans skrev 2019-01-17 19:58:20 följande:

    Jag tänker precis som du, försöker ha olika delmål.

    Om en dryg vecka har jag passerat tiden för mitt tidiga missfall, och efter det har jag en dryg vecka till inskrivning. Och i mitten av februari, i v 9, har jag fått ett tidigt vul inbokat efter det jag varit med om. Sen är det att passera v 12, KUB, och till sist v 16. Sen början en resa på okänd mark.


    Jag tänker lika, första milstolpen är förbi för mitt tidiga MF 5+2 (är 6+3 idag ) sedan är det nipt, v.12 (då mitt MA var) och sen är det fosterrörelser, jag vet från när jag väntade min son att jag inte riktigt slappnade av förrän jag kände honom, och jag kunde buffa på magen och han buffade tillbaka, då kändes det som att jag kunde fråga honom om han mådde bra och han svarade <3
    Pojke 9-12-17
  • Anonym (chock­ad!)
    Äldre 17 Jan 20:19

    Jag tycker det inre känns lugnt förrän de kan överleva utanför magen typ :/ men varje dag som går är ju positivt.

    Testade idag för att se ev stegring.

    Nr 1 på BIM+3 (första ggn jag testade)

    Nr 2 på BIM+4

    Nr 3 idag som är BIM+11 (alltså 5+4)

  • Anonym (chock­ad!)
    Äldre 17 Jan 20:19


    Oj glömde bilden ;)
  • Äldre 17 Jan 20:24
    Anonym (chockad!) skrev 2019-01-17 20:19:22 följande:

    Jag tycker det inre känns lugnt förrän de kan överleva utanför magen typ :/ men varje dag som går är ju positivt.

    Testade idag för att se ev stegring.

    Nr 1 på BIM+3 (första ggn jag testade)

    Nr 2 på BIM+4

    Nr 3 idag som är BIM+11 (alltså 5+4)


    Det där ser också verkligen ut som en fin stegring! :)
  • Äldre 17 Jan 20:33
    Anonym (chockad!) skrev 2019-01-17 19:36:15 följande:

    vart bokade du det? Fick du stå för kostnaden själv då?


    Ja jag bokade privat vilket kostade 700kr :)
Svar på tråden Bf September 2019