• Äldre 25 Dec 22:08
    30446 visningar
    3333 svar
    3333
    30446

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Äldre 19 Jan 07:41

    Kul att familjeliv fortfarande finns ????

    Var ca 9 år sen sist jag var här och skrev i gravidtrådar.

    Mamma på snart 34 till en 8 och 11 åring, med flera MF i bagaget.

    Efter att ha försökt bli gravida i 2-3 år så la vi ner verkstan, och gick vidare med livet.

    Nu över 1 år senare och inga tankar på att försöka mer så försvann mensen och 2 streck

    lystes upp på stickan! Helt i chock... blev en riktig liten sladdis ????

    Beräknad till 21 september och försöker minas allt från när man var gravid sist och vad som ändrats under tidens gång haha.

  • Äldre 19 Jan 09:38
    Karma91 skrev 2019-01-18 15:25:33 följande:

    Idag har jag en orosdag! Är i 6+6 idag och har känt mig piggare de senaste dagarna, sover bättre på natten och är inte lika illamående. Har lite växtvärk från och till men inte alls farligt, brösten ömmar men kanske inte lika mkt som tidigare.

    Får tankar på att jag inbillar mig att jag är trött och lite illamående men att det egentligen avstannat och är ett MA...är verkligen inte alls lika trött som jag varit fram tills för några dagar sedan. Kanske är jag inte tröttare än jag normalt är efter en veckas jobb?

    Är egentligen mest orolig för att det faktiskt dött och att jag sedan ska gå och tro att jag är gravid i 7 veckor till innan det konstateras på kub...

    Är det normalt att det kommer och går och hur lång "uppehåll" av symptom är normalt?? Det är så jobbigt att vänta och räkna dagarna till nästa besök hos BM


    Jag känner likadant, är också i 6+6 enligt sista mensen. Har bara ont i brösten. Hade växtvärk konstant fram till några dagar sen, nu kommer det då och då och jag går bara o väntar på att känna något för att få bekräftelse på att det händer något där inne. Tre veckor kvar till ul, inser att jag kommer oroa mig till dess.
  • Äldre 19 Jan 10:48
    Lita89 skrev 2019-01-19 09:38:44 följande:

    Jag känner likadant, är också i 6+6 enligt sista mensen. Har bara ont i brösten. Hade växtvärk konstant fram till några dagar sen, nu kommer det då och då och jag går bara o väntar på att känna något för att få bekräftelse på att det händer något där inne. Tre veckor kvar till ul, inser att jag kommer oroa mig till dess.


    Ja man går ju bara och väntar på tecken!

    Skönt att du har ett ul planerat så pass tidigt! Vi lär få komma tidigast i 12+0, troligen lite senare...
  • Äldre 19 Jan 11:25
    Skogsmorsan skrev 2019-01-19 07:41:46 följande:

    Kul att familjeliv fortfarande finns ????

    Var ca 9 år sen sist jag var här och skrev i gravidtrådar.

    Mamma på snart 34 till en 8 och 11 åring, med flera MF i bagaget.

    Efter att ha försökt bli gravida i 2-3 år så la vi ner verkstan, och gick vidare med livet.

    Nu över 1 år senare och inga tankar på att försöka mer så försvann mensen och 2 streck

    lystes upp på stickan! Helt i chock... blev en riktig liten sladdis ????

    Beräknad till 21 september och försöker minas allt från när man var gravid sist och vad som ändrats under tidens gång haha.


    Jag har också en sladdis redan. Min äldsta är 10 och liten knappt 2.
  • Äldre 19 Jan 11:33

    Några på mitt jobb har börjat spekulera i om jag är gravid och jag tycker det är SÅ jobbigt! Jag är i vecka 8-9 och har absolut ingen lust att dela detta med mina kollegor än, speciellt inte kollegor som inte ens är på samma avdelning som jag. De har alltså först diskuterat detta med varandra för att jag var hemma med magont en dag (hade ätit mat som min mage inte klarade av, så inte ens gravidrelaterat) och sedan frågat mig rakt ut och sagt att de inte tror på mig när jag säger nej. Blir så frustrerad och vet inte hur jag ska bemöta detta! Och vet att jag kommer bli arg när dessa kollegor sedan säger ?jag visste det? när det är dags att berätta. Liksom, de visste inte alls, de baserar hela teorin på att jag hade ont i magen EN gång.

    Okej om man misstänker att något är på gång men tycker nästan det är respektlöst att fråga, vill man att någon ska veta så berättar man ju det liksom.

    Puh, skönt att skriva av sig om det, har gått och varit så irriterad på hela grejen haha!

  • Äldre 19 Jan 11:57
    September89 skrev 2019-01-19 11:33:51 följande:

    Några på mitt jobb har börjat spekulera i om jag är gravid och jag tycker det är SÅ jobbigt! Jag är i vecka 8-9 och har absolut ingen lust att dela detta med mina kollegor än, speciellt inte kollegor som inte ens är på samma avdelning som jag. De har alltså först diskuterat detta med varandra för att jag var hemma med magont en dag (hade ätit mat som min mage inte klarade av, så inte ens gravidrelaterat) och sedan frågat mig rakt ut och sagt att de inte tror på mig när jag säger nej. Blir så frustrerad och vet inte hur jag ska bemöta detta! Och vet att jag kommer bli arg när dessa kollegor sedan säger ?jag visste det? när det är dags att berätta. Liksom, de visste inte alls, de baserar hela teorin på att jag hade ont i magen EN gång.

    Okej om man misstänker att något är på gång men tycker nästan det är respektlöst att fråga, vill man att någon ska veta så berättar man ju det liksom.

    Puh, skönt att skriva av sig om det, har gått och varit så irriterad på hela grejen haha!


    Fy vad oförskämt! Jag hade blivit jättearg av spekulationer, som du säger även om man misstänker så säger man inget om det för om man ville berätta så hade man ju gjort det! Jag har misstänkt flera ggr på jobb, och haft rätt, men jag har ALDRIG sagt något till vederbörande eller någon annan på arbetsplatsen heller, utan väntat tills de valt att delge den nyheten.
    Pojke 9-12-17
  • Äldre 19 Jan 12:14
    Jsv17 skrev 2019-01-19 11:57:59 följande:

    Fy vad oförskämt! Jag hade blivit jättearg av spekulationer, som du säger även om man misstänker så säger man inget om det för om man ville berätta så hade man ju gjort det! Jag har misstänkt flera ggr på jobb, och haft rätt, men jag har ALDRIG sagt något till vederbörande eller någon annan på arbetsplatsen heller, utan väntat tills de valt att delge den nyheten.


    Jag hade nog tagit det annorlunda om någon bara sagt ?oj, du kanske är gravid? och sedan släppt det eller om någon nära kollega reagerat på att man mår dåligt liksom. Men nä, detta kändes faktiskt inte okej! Skönt ändå att höra att det inte bara är jag som hade reagerat.
  • Mamaam­u
    Äldre 19 Jan 12:26

    7+0 idag. Gud såååå långsamt det går. Vul på torsdag.Innan dess så tror jag inte att det finns något i magen.

  • Äldre 19 Jan 12:28
    Mamaamu skrev 2019-01-19 12:26:03 följande:

    7+0 idag. Gud såååå långsamt det går. Vul på torsdag.Innan dess så tror jag inte att det finns något i magen.


    Åååå tell me all about it, 4+3 idag och har vul först vecka 9 :( förstår inte hur jag ska få tiden att gå! Är dessutom mellan två jobb så är bara hemma hela dagarna = såå mycket tid att känna efter hehe.
  • Anonym (chock­ad!)
    Äldre 19 Jan 13:30
    Mamaamu skrev 2019-01-19 12:26:03 följande:

    7+0 idag. Gud såååå långsamt det går. Vul på torsdag.Innan dess så tror jag inte att det finns något i magen.


    Shit låter som jag!! Håller med till tusen! Är i v 5+6 idag... morgon går man ju in i v 7... så känns liiite bättre. Ska inte på VUL förrän 8+1!! Känns som  100 år tills dess och jag kommer också ha NOLL tro på detta tills jag varit på VUL!
Svar på tråden Bf September 2019