• Äldre 25 Dec 22:08
    29471 visningar
    3333 svar
    3333
    29471

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Anonym (chock­ad!)
    Äldre 24 Jan 18:06
    Anonym (Anonym21) skrev 2019-01-24 17:22:29 följande:

    Ni som har varit gravida tidigare men också ni som är gravida för första gången, hur känner ni er lugna med väntan fram till UL?

    Jag har en sån stark oro hela tiden och i mitt landsting görs ul vid v.12-14.

    Har tid själv v.14 med funderar på att boka in ett privat v.10 om jag inte känner mig lugnare snart.


    jag har alltid varit nojig vid graviditet. har två barn sedan tidigaer men det var länge sedan ;) två mf mellan barnen. minns inte exakt men tror det var nån gång i v 4+ samt v 6 eller 7+ så mitt mål är att komma över det till att börja med.


    Jag är annars en väldigt glad och posiitv person men när det gäller graviditeter är jag negativa helge!! haha 


    Jag ska få gå på ett vul v 8+1 och det är om 10 dagar så jag ser fram emot det, men har absolut en ständig oro!

  • Äldre 24 Jan 18:10
    Anonym (Anonym21) skrev 2019-01-24 17:22:29 följande:

    Ni som har varit gravida tidigare men också ni som är gravida för första gången, hur känner ni er lugna med väntan fram till UL?

    Jag har en sån stark oro hela tiden och i mitt landsting görs ul vid v.12-14.

    Har tid själv v.14 med funderar på att boka in ett privat v.10 om jag inte känner mig lugnare snart.


    Jag har inga barn, men 2 missfall bakom mig, så helt lugn är svårt att vara. Mitt ena missfall var dessutom i vecka 16, så jag blir inte heller så lugnad av den magiska vecka-12-gränsen alla längtar till.

    Men jag försöker att bara lita på kroppen, och ha tillit till livet. Jag kan inte bestämma hur det blir, det blir som det blir, jag kan bara försöka hänga på och njuta av färden. Oro kommer inte göra att det blir mindre jobbigt om det väl händer något.

    Jag drömmer väldigt mycket om hur framtiden ska bli, tillåter mig att köpa lite saker eller planera vad vi vill göra för större inköp. Liksom barnanpassar livet i tanken och tillåta mig att njuta av det. För även om det inte skulle gå vägen denna gång så kommer det göra det nån gång, och det kommer inte skada mig att våga drömma och ha vågat njuta och vara glad.
  • Äldre 24 Jan 18:28

    Har en fundering, är tisdag samma dag för alla som man går in i en ny vecka? Tänker då främst på Preglife appen. Trodde de va uträknat efter ens egna datum men har läst flera som nämnt tisdag därmed nyfiken. Första graviditeten så har inte full koll på allt. :)

  • Äldre 24 Jan 18:41
    norrsken91 skrev 2019-01-24 18:28:21 följande:

    Har en fundering, är tisdag samma dag för alla som man går in i en ny vecka? Tänker då främst på Preglife appen. Trodde de va uträknat efter ens egna datum men har läst flera som nämnt tisdag därmed nyfiken. Första graviditeten så har inte full koll på allt. :)


    Nej det är olika för alla :) jag går in i ny vecka på onsdagar.
  • Äldre 24 Jan 18:47
    norrsken91 skrev 2019-01-24 18:28:21 följande:

    Har en fundering, är tisdag samma dag för alla som man går in i en ny vecka? Tänker då främst på Preglife appen. Trodde de va uträknat efter ens egna datum men har läst flera som nämnt tisdag därmed nyfiken. Första graviditeten så har inte full koll på allt. :)


    Och jag har måndagar. Är nog mer slump och att du kanske lägger märke till dem som delar dag med dig. :)
  • Äldre 24 Jan 19:02
    Jojjans skrev 2019-01-24 18:41:45 följande:
    Nej det är olika för alla :) jag går in i ny vecka på onsdagar.
    Tack för svar :)
  • Anonym (chock­ad!)
    Äldre 24 Jan 19:03
    Natta89 skrev 2019-01-24 18:47:54 följande:
    Och jag har måndagar. Är nog mer slump och att du kanske lägger märke till dem som delar dag med dig. :)
    Jag går in i ny vecka på söndagar. Beror ju på när du blev gravid. Den dagen blir ju "din nya vecka" :)
  • Äldre 24 Jan 19:04
    Natta89 skrev 2019-01-24 18:47:54 följande:
    Och jag har måndagar. Är nog mer slump och att du kanske lägger märke till dem som delar dag med dig. :)
    Ja mycket troligt. Tack för svar. :)
  • Äldre 24 Jan 19:37
    norrsken91 skrev 2019-01-24 18:28:21 följande:

    Har en fundering, är tisdag samma dag för alla som man går in i en ny vecka? Tänker då främst på Preglife appen. Trodde de va uträknat efter ens egna datum men har läst flera som nämnt tisdag därmed nyfiken. Första graviditeten så har inte full koll på allt. :)


    Nej jag går in i ny vecka på Måndagar så lätt att komma ihåg
    Pojke 9-12-17
  • Äldre 24 Jan 20:23
    Jojjans skrev 2019-01-24 14:30:01 följande:

    Vad skönt att du ändå får hjälp med att hålla koll på det, en liten garanti att det ändå går åt rätt håll. Jag sätter också upp små milstolpar för mig själv, nästa är på lördag som är dagen då jag fick missfall i december. Har också tagit gravtest var 3e dag för att själv hålla koll på mitt hcg - kanske inte så vetenskapligt men lugnar iallafall oron lite...


    Jag gör precis samma sak med testerna ????
Svar på tråden Bf September 2019