• Äldre 25 Dec 22:08
    29498 visningar
    3333 svar
    3333
    29498

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Äldre 28 Jan 10:55
    Mamaamu skrev 2019-01-28 10:49:43 följande:

    När kommer ni gå ut med eran graviditet? Och hur ?

    Vi tänkte vänta till kub. Vilket borde vara i slutat av feb i början av mars. Men tiden går så sakta .


    Vi väntar också till kub, även då kommer vi bara berätta för de närmaste. Alla andra märker väll i takt med att magen växer tänker jag ;)

    Hatar att tiden går så oändligt långsamt, har inskrivning hos BM 8/2, sista dagen i vecka 10, och efter det kan det inte vara många veckor till KUB. Längtar!
  • Äldre 28 Jan 11:00
    Jsv17 skrev 2019-01-26 19:19:04 följande:

    Jag har nu alltså snart passerat v.8 och har inte ett enda symptom förutom att jag är hungrig, lite trött och har ett jäkla humör... inte ens ömma bröst... Tänker att då jag inte haft några från början heller så är det nog inget fel, då hade det nog hänt nåt redan om det så att säga inte gick rätt från allra första början... så inte så orolig egentligen. Men jag är ändå konfunderad hur det kan vara så himla olika? Skulle kännas lite tryggt att åtminstone få känna sig lite gravid.... längtar till mitt vul den 14:e, om jag får se ett välmående pyre då så ska jag försöka enbart vara tacksam för att jag helt enkelt verkar ha enkla graviditeter...


    Hej Hej! 
    Du är inte ensam. Jag är i vecka 6 (5+2) och känner ingenting förutom trötthet och har också en jävla humör. Sambon säger att jag borde lugna ner mig men ena stunden är jag vansinning andra stunden storlipar jag. 

    Hoppas på att jag kan få göra ett VUL i början av nästa vecka, när jag gått in i v 7. Bara för att veta att faktiskt någonting är där. Men har tagit flera digitala tester som från början visade 1-2, och senaste visade gravid 3+ så HCG ökar så någonting finns ju där. Men svårt att ta på när man inte känner något.. 
  • Äldre 28 Jan 11:06
    Eme1ie88 skrev 2019-01-28 10:18:13 följande:

    Hej har precis gått in i vecka 6. Ska gå ta blodprover idag igen då jag haft problem med missfall så följer vi min hcg denna gång. Har någon av er tagit hcg prover?


    jag lämnade för en vecka sedan och ska tillbaka imorgon för prov och VUL :)
  • Äldre 28 Jan 11:06
    Eme1ie88 skrev 2019-01-28 10:18:13 följande:

    Hej har precis gått in i vecka 6. Ska gå ta blodprover idag igen då jag haft problem med missfall så följer vi min hcg denna gång. Har någon av er tagit hcg prover?


    jag lämnade för en vecka sedan och ska tillbaka imorgon för prov och VUL :)
  • Äldre 28 Jan 11:12
    Mamaamu skrev 2019-01-28 10:49:43 följande:

    När kommer ni gå ut med eran graviditet? Och hur ?

    Vi tänkte vänta till kub. Vilket borde vara i slutat av feb i början av mars. Men tiden går så sakta .


    Jag är ganska kluven inför det där.

    Hela vår släkt och många nära vänner vet att vi förlorade graviditeten vecka 16 i höstas, så alla förstår väl att vi försöker igen så det ska inte mycket till innan de misstänker nåt. När jag fick missfall i vecka 6 i december så hade vi inte hunnit berätta och jag tyckte det var ganska skönt att slippa dela det med andra. Men jag kommer inte neka om någon frågar, eller försöka smussla överdrivet mycket för att ingen ska förstå. En kompis frågade rakt ut så hon är just nu den enda som vet.

    Men berätta aktivt gör vi först efter KUB tror jag. Och då bara till dom närmsta eller dom som visste om den förra graviditeten. På mig syntes det inte alls i vecka 16, så jag kan antagligen hålla det hemligt minst till vecka 20 för kollegor och bekanta.
  • Äldre 28 Jan 11:15
    Mamaamu skrev 2019-01-28 10:49:43 följande:

    När kommer ni gå ut med eran graviditet? Och hur ?

    Vi tänkte vänta till kub. Vilket borde vara i slutat av feb i början av mars. Men tiden går så sakta .


    Till familj och vänner efter nipt-ul och positivt nipt besked

    Mer officiellt, typ ev. sociala medier och liknande, först efter rul

    Jag klurar på att göra något kul iaf för mina föräldrar (svärföräldrarna vet redan) men har inte kommit på något...
    Pojke 9-12-17
  • Äldre 28 Jan 11:22

    Är det någon annan som har BF runt 25/9 med sitt första barn?

    Det skulle vara så roligt att träffa någon och kunna bolla lite med. Jag är 28 år, bor med sambo och hund lite norr om Stockholm. ????

  • Mamaam­u
    Äldre 28 Jan 11:27

    Har inskrivning nu på onsdag. V 9. Får man en kub tid då tro?

    Om de görs mellan v 12-14 så borde jag få göra ett mellan 1 mars och mitten på mars. Och det är såååå lång tid.


    Karma91 skrev 2019-01-28 10:55:45 följande:

    Vi väntar också till kub, även då kommer vi bara berätta för de närmaste. Alla andra märker väll i takt med att magen växer tänker jag ;)

    Hatar att tiden går så oändligt långsamt, har inskrivning hos BM 8/2, sista dagen i vecka 10, och efter det kan det inte vara många veckor till KUB. Längtar!


  • Äldre 28 Jan 11:30

    Hej! Nu hoppar jag in här :) Jag fick ett ma i december och vi började försöka direkt efter det. Nu vågar jag inse att det faktiskt gick vägen på första försöket. Är dock otroligt orolig för ett till missfall. Enligt när jag tror jag hade äl så är jag i 5+0 idag med bf 29/30 september, så jag är lite på gränsen där och det kan ju bli ändrat senare :) Håller verkligen tummarna nu för att den får stanna kvar den här gången :) 


  • Mamaam­u
    Äldre 28 Jan 11:35

    Jag förstår det. Beklagar. Hade barnet gått bort i v 16 eller hade det avstannat tidigare ? Du behöver verkligen inte svara om du inte vill .

    Jag är så rädd att få missfall sent.

    Då jag aldrig fått missfall tidigare så berättade vi att vi var gravida i v 7. Fick missfall bara en vecka efter . Efter att vi sett hjärtat ticka. Det var bara att berätta för folk att vi fått missfall . Så jobbigt. Dom blev så besvikna och min sambo blev så arg. Han irriterad och arg och jag bara ledsen. Så ja folk vet nog att vi kan vara gravida nu eller försöker. Men jag vill verkligen hålla mig till efter kub. Och sen hoppas att inget händer därefter för då berättar vi för barnen också . På mig märks en graviditet ganska tidigt. Mina matvanor . Fluffig. Och stt jag ständigt tackar nej till alkohol. Haha .


    Jojjans skrev 2019-01-28 11:12:28 följande:

    Jag är ganska kluven inför det där.

    Hela vår släkt och många nära vänner vet att vi förlorade graviditeten vecka 16 i höstas, så alla förstår väl att vi försöker igen så det ska inte mycket till innan de misstänker nåt. När jag fick missfall i vecka 6 i december så hade vi inte hunnit berätta och jag tyckte det var ganska skönt att slippa dela det med andra. Men jag kommer inte neka om någon frågar, eller försöka smussla överdrivet mycket för att ingen ska förstå. En kompis frågade rakt ut så hon är just nu den enda som vet.

    Men berätta aktivt gör vi först efter KUB tror jag. Och då bara till dom närmsta eller dom som visste om den förra graviditeten. På mig syntes det inte alls i vecka 16, så jag kan antagligen hålla det hemligt minst till vecka 20 för kollegor och bekanta.


Svar på tråden Bf September 2019