• Äldre 25 Dec 22:08
    29482 visningar
    3333 svar
    3333
    29482

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Äldre 28 Jan 14:43
    Mamaamu skrev 2019-01-28 10:49:43 följande:

    När kommer ni gå ut med eran graviditet? Och hur ?

    Vi tänkte vänta till kub. Vilket borde vara i slutat av feb i början av mars. Men tiden går så sakta .


    Förra gången så berättade vi för dom närmsta vid v8, jag tänkte att går det åt helvete så kommer jag ändå berätta för dom. Övriga tänkte jag vänta med att berätta till efter kub och dessutom efter jul och alla dom dagarna, så tanken var ca i v15. Nu fick jag reda på på KUB att hjärtat slutat slå i v9 så vi kom aldrig så långt som att berätta till övriga.

    Jag valde att skriva öppet om missfallet, vilket verkar ha uppskattats av många. Jag fick otroligt fin respons på det och även en hel del privata meddelanden från personer som tyckte det var väldigt skönt att läsa om andra som går igenom samma sak. Efter det bestämde vi oss för att vara öppna med att vi försökte igen och även att vara öppna med när vi får reda på att jag blivit gravid (och om det inte skulle gå vägen en gång till). Det känns faktiskt skönt att inte behöva smyga med det. Kunna förklara varför jag mår som jag mår och ha folk att bolla med om jag är orolig för något. Framförallt är jag så sjukt svullen just nu så jag vette sjutton hur jag ens skulle kunna dölja det haha...
  • Anonym (chock­ad!)
    Äldre 28 Jan 14:53
    Jojjans skrev 2019-01-28 09:17:52 följande:

    Jag förstår att det förtar glädjen över graviditeten. Kanske att både vara orolig för hans hälsa och sen också gå miste om det omhändertagande du hoppats på. Har du pratat med honom om det här? Om ja, vad får du för respons? Jag undrar också om han brukar vara väldigt intresserad om din hälsa och omhändertagande i sitt sätt? Det påverkar ju såklart också. Hur insatt var han under tillverkningen av bebisen? Ni kanske behöver bli så snälla och förstående ni kan mot varandra under den här tuffa perioden, och lägga andra krav på is.

    Skönt ändå att dina tidigare barn är så pass stora att dom är lite självgående.

    Men det är inte konstigt att du känner dig ledsen och besviken. Jag, vars sambo ändå är omhändertagande och jättesnäll, känner mig ändå så liten och vill bli mer daltad med. Förstår att det känns ensamt att inte få det. Hoppas det blir bättre!


    Han är väldigt omhändertagande och jag vet stt han skulle vara lyrisk ovh väldigt intresserad i vanliga fall...
  • Anonym (chock­ad!)
    Äldre 28 Jan 14:56
    Tösen01 skrev 2019-01-28 12:26:27 följande:

    Fast det är väl inte egoistiskt av dig? Du begär ju inte mycket alls, utan bara lite omtanke. Det kan alla ge, oavsett hur sjuk man än är! Kan du inte bara säga det, hans cancer finns ju där och blir varken bättre eller sämre av att han bryr sig mer om dig än om sig själv. Nu lät det hårt, men jag hoppas du förstår vad jag menar. Det är ändå hans blivande barn det gäller och mitt i allt det mörka måste ju den lille lysa upp. Att våga prata om det och drömma, kan ju få din sambo att må bättre och kraft att kämpa. Han kan inte sluta bry sig om de han älskar bara för att han själv är sjuk. Nu om någonsin är ju relationer viktigast av allt, man behöver kämpa tillsammans. Tycker du ska öppna dig och berätta att du inte känner att han bryr sig, men att du kan förstå det, dock behöver han göra det eftersom du väntar ert första gemensamma barn. Ta hand om dig. Kram


    Har pratat om det men han är inte den pratande typen dessutom absolut inte nu.

    Tänker avvakta lite och se annars tänker jag faktiskt säga nåt.

    Känns som om han blir helt förblindad av detta nu.
  • Äldre 28 Jan 15:45

    Hej, jag antar att jag kan komma med här i tråden. Har plussat i ca 1 1/2 vecka, i början mycket, mycket svagt. Sen jag plussade har jag dock testat negativt 2 ggr på sjukhuset i form av blod och urinprov. Det rör sig alltså inte om ett tidigt missfall då jag fortsatt få starkare plus hemma sen dess. Hade negativt urinprov på sjukhuset förra tisdagen, plussade hemma 2 timmar senare. Har iallafall fått tid för vul 11/2 för att kolla vad som står på.

    Har symptom som 1 veckas sen mens, ömma bröst, ökade flytningar samt trött. Har en 10 månaders son och känner igen mycket från när jag var gravid med honom.

    Enligt preglife har jag bf 25/9 :)

    Slänger in bild på testen så får ni kika



    Taget må-to



    Taget fredag. Det gröna är ett ÄL test. Ville testa om det funkar att få positivt på dom om man är gravid :)

  • Äldre 28 Jan 15:55

    Någon mer här som väntar sitt 3e barn? Eller är alla förstföderskor :)

  • Äldre 28 Jan 16:07

    Jag väntar också mitt tredje, är 39 år och bor i Skåne :)

  • Äldre 28 Jan 16:18
    Hallonen80 skrev 2019-01-28 16:07:40 följande:

    Jag väntar också mitt tredje, är 39 år och bor i Skåne :)


    Vad roligt! :) Jag är 30, detta blev en ?hoppsan? men lika glada är vi nu för det haha. Ska på vul igen på torsdag och hoppas på att få se någon där inne då :) Hur känner du dig? När jag väntade första kände jag typ.. ingenting. Nu känner jag mig väldigt svullen redan och går in i v 8 på onsdag.
  • Mamaam­u
    Äldre 28 Jan 16:18
    Lbem skrev 2019-01-28 15:55:12 följande:

    Någon mer här som väntar sitt 3e barn? Eller är alla förstföderskor :)


    Mitt 5e. En liten sladdis så nej ingen förstföderska här :)
  • Äldre 28 Jan 16:19
    Mamaamu skrev 2019-01-28 16:18:32 följande:

    Mitt 5e. En liten sladdis så nej ingen förstföderska här :)


    Ja men jag menade liksom inte första eller andra iallafall :D vad kul att vi är flera! Hur gammal är du och vart bor du? :)
  • Äldre 28 Jan 16:20
    Mamaamu skrev 2019-01-28 16:18:32 följande:

    Mitt 5e. En liten sladdis så nej ingen förstföderska här :)


    Jag har hängt här emellanåt i ett par år och kan tycka mig känna igen ditt namn här. När är dina barn födda? :)
Svar på tråden Bf September 2019