• Äldre 25 Dec 22:08
    30586 visningar
    3333 svar
    3333
    30586

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Anonym (chock­ad!)
    Äldre 29 Jan 08:09
    Lbem skrev 2019-01-29 07:19:20 följande:
    Gaser kanske? Haha :) har känt likadant
    nä det är inte det. Det känns inte på det sättet.
  • Anonym (chock­ad!)
    Äldre 29 Jan 08:10
    Jojjans skrev 2019-01-29 07:58:37 följande:
    Jag känner också igen mig, men är otroligt trög och uppsvälld och tycker magen bubblar hela tiden.
    Det märkliga här är att den inte är trög, uppsvälld eller speciellt gasig. Det kommer bara nån enstaka gång per dygn, precis som det kan göra med sparkar typ... det är därför det är olustigt.
  • Äldre 29 Jan 08:37
    Anonym (chockad!) skrev 2019-01-29 08:10:43 följande:

    Det märkliga här är att den inte är trög, uppsvälld eller speciellt gasig. Det kommer bara nån enstaka gång per dygn, precis som det kan göra med sparkar typ... det är därför det är olustigt.


    Vad får dig mer att tro att du ör längre gången? Hade du koll på ägglossning/senaste mens osv, eller har det varit tvetydigt?
  • Äldre 29 Jan 09:09
    FruW85 skrev 2019-01-28 19:04:24 följande:

    Det låter smart att försöka ta det lugnt och prata med henne då :) Det är ju väldigt svårt att veta vad kroppen håller på med när man aldrig varit i den situationen innan :) Förstår absolut, är inte hypokondriker själv, men litar inte på min kropp för 5 öre efter mitt ma (hade 0 förvarning - inga blödningar och hade fortfarande symtom) Man vet ju inte riktigt vad kroppen har för sig, och ibland vet den inte det själv. Det ända man kan göra är att luta sig tillbaka och bara hänga med haha... :)


    Ja, man kan ju inte göra nåt ändå... Har illamående från helvete nu och då känns det ju ändå "lite bättre" att kroppen verkar gå åt rätt håll. Tiden får utvisa vad som händer helt enkelt ????
  • Anonym (Bebbe igen..­)
    Äldre 29 Jan 10:04
    Anonym (chockad!) skrev 2019-01-28 22:56:30 följande:

    Så konstigt!

    Känns som de där första sparkarna! Såklart förstår jag att i min vecka är det omöjligt men har då två tankar.

    1. Är jag längre gången trots allt?

    2. Är det någon annan spm känt samma och vad kan det isf vara??

    Ni vet, känns som en ?bubbla? som åker runt. En liten ?gas? som bubblar till invändigt bara!

    Inte haft så nångång vad jag vet, utan att ha varit gravid!


    Hej! Det var en i min förra mannatrupp som var mkt längre gången än vad hon först trodde..så det är ju inte omöjligt! Jag har 4 barn o redan i v 11-12 började jag känna svaaaaga svaga rörelser sist..fast läkaren skrattade o trodde inte på mig. Rörelserna fortsatte i samma omfattning men blev starkare o starkare o kändes på samma sätt så jag vet jag hade rätt. Jag är ovanligt känslig o uppmärksam på min kropp. Tex så var det jag som guidade narkosläkaren sist på förlossningen att hitta rätt när han hade problem att sätta ryggbedövningen flera ggr..nej nu är du för långt åt vänster..aj..nej nu är du för långt åt höger..aj..tredje gången trodde han chockat på mig o frågade mig om det kändes rätt..ja nu är du rätt så jag o han sprutade in..o mkt riktigt va det mitt i prick! Bm o sköterskorna o läkaren va mkt förvånade o hade aldrig varit med om d tidigare! ;) Så jag litar på min känsla när jag Vet!

    Men jag har även varit med om att det kännts som hårda bebissparkar när jag inte varit gravid..även efter förlossningen.. Så om du kännt svagt o att det sen blir starkare..då tror jag det e bebisen som håller på..annars kan det vara gasbubblor!
  • Anonym (Bebbe igen..­)
    Äldre 29 Jan 10:12
    Tösen01 skrev 2019-01-28 20:20:51 följande:

    Jag är snart 30 år, bor i både Stockholm och Norrköping. Det är jag och min mans första barn. Inskrivning om en vecka och då även vul. Nervös. Men jäklar vilket humör jag har? Någon annan som inte heller känner igen sig själv? Haha.


    Hejhej! Grattis! Vad spännande med första barnet! :)

    Jag har märkt denna gång och även sista..till mina barns förvånade förtjusning..hehe..att jag svär rätt mkt som gravid! ;) Kan liksom inte kontrollera grodorna! ;) Är nog rätt lättirriterad faktiskt..men har inga utbrott direkt eller så..försöker bita ihop o va trevlig o förklara hur jag känner o mår o att d e pga graviditeten! Det är ju hormoner o tröttheten o illamåendet o allt som påfrestar..viktigt vila om man behöver o få förståelse o stöd! Det känns underligt när allt blir o känns annorlunda..men kom ihåg att det är naturligt o nog bra att förklara för mannen o omgivningen va det beror på o att det är naturligt! Oftast brukar det lägga sig när 2a semestern börjar..för att bli värre igen i 3e..! ;)
  • Anonym (Bebbe igen..­)
    Äldre 29 Jan 10:23
    tildis1 skrev 2018-12-26 18:44:57 följande:

    Hej! Plussade julafton på 3+5. Misstänkte något när teet inte smakade som vanligt på morgonen och jag hade haft vansinnig molvärk i magen kvällen innan. Bf 3 september. Har ett barn sedan innan och har dessutom förlorat ett barn i vecka 20 så kommer ta lång tid innan jag vågar känna mig riktigt glad.


    Hej o Grattis till den lilla lilla i maggen!

    Har själv bf 1 el 2sept! :)

    Beklagar så jättemkt förlusten av barnet i v20! :( Kan inte ens föreställa mig..

    Själv har jag aldrig varit med om något liknande men haft 10st tidiga mf redan i v 5-6..alltså plussat o sen fått mf knappt nån v efter max.. Men något jag bestämde mig för hjälpte mig sist o även i denna graviditet..och det var att just nu lever min lilla bebi och om det här blir den enda tiden jag får ha med hen så ska jag banne mig försöka njuta av hon el han finns där inne just Nu! Slutar det med sorg så har det lilla livet o jag iaf fått en kort tid av glädje o mys tillsammans..låter kanske knäppt..eller omöjligt..men jag lyckats ganska bra med det även om lite oro kommit o gått..

    Håller tummarna för er! Vet du vf det gick fel senast?
  • Äldre 29 Jan 11:31

    Nu är det klart, de blir en september bebis.

    BF 7/9.

    Några fler här från Uddevalla området.

  • Äldre 29 Jan 12:36
    Mamma0309 skrev 2019-01-29 11:31:13 följande:

    Nu är det klart, de blir en september bebis.

    BF 7/9.

    Några fler här från Uddevalla området.


    Vad är det som är klart? :)
  • Äldre 29 Jan 15:36
    Jojjans skrev 2019-01-29 12:36:47 följande:

    Vad är det som är klart? :)


    Att det blir en September bebis ???? inte vetat om de är augusti eller september...
Svar på tråden Bf September 2019