• Äldre 25 Dec 22:08
    29609 visningar
    3333 svar
    3333
    29609

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Äldre 30 Jan 08:35
    Jojjans skrev 2019-01-29 18:21:49 följande:

    Aaah förstår. Hur tog du reda på det? Vul?


    Japp :)
  • Äldre 30 Jan 09:48
    Mamma0309 skrev 2019-01-30 08:35:47 följande:

    Japp :)


    Aaaah, vad skönt att se att allt såg bra ut :)
  • Äldre 30 Jan 12:29

    Hej alla fina tjejer,

    Då jag fick en väldigt dålig känsla igår så ringde jag till min bm idag som är helt fantastisk och ordnade ett akut vul till mig och jag har precis varit där. Tyvärr så kunde läkaren endast se en hinnsäck och daterade mig nånstans i v.6 typ 5+0 då skulle jag plussat innan jag ens hade ägglossning... inte särskilt rimligt så jag kan konstatera att jag fått mitt andra ma de ska följa upp om 10 dagar men det finns verkligen inget hopp.

    Håller tummarna för massor med fina September-bebisar <3


    Pojke 9-12-17
  • Äldre 30 Jan 12:53
    Jsv17 skrev 2019-01-30 12:29:56 följande:

    Hej alla fina tjejer,

    Då jag fick en väldigt dålig känsla igår så ringde jag till min bm idag som är helt fantastisk och ordnade ett akut vul till mig och jag har precis varit där. Tyvärr så kunde läkaren endast se en hinnsäck och daterade mig nånstans i v.6 typ 5+0 då skulle jag plussat innan jag ens hade ägglossning... inte särskilt rimligt så jag kan konstatera att jag fått mitt andra ma de ska följa upp om 10 dagar men det finns verkligen inget hopp.

    Håller tummarna för massor med fina September-bebisar <3


    Å nej vad ledsen jag blir att läsa det! :( måste kännas otroligt tufft att få ett till på rad. Hoppas på ett mirakel men förstår om du känner dig uppgiven nu. Vad var det som gav dig en dålig känsla? Stor kram
  • Äldre 30 Jan 13:10
    Jsv17 skrev 2019-01-30 12:29:56 följande:

    Hej alla fina tjejer,

    Då jag fick en väldigt dålig känsla igår så ringde jag till min bm idag som är helt fantastisk och ordnade ett akut vul till mig och jag har precis varit där. Tyvärr så kunde läkaren endast se en hinnsäck och daterade mig nånstans i v.6 typ 5+0 då skulle jag plussat innan jag ens hade ägglossning... inte särskilt rimligt så jag kan konstatera att jag fått mitt andra ma de ska följa upp om 10 dagar men det finns verkligen inget hopp.

    Håller tummarna för massor med fina September-bebisar <3


    Åh nej, så tråkigt :( säger som ovan, hoppas på ett mirakel <3
  • Äldre 30 Jan 14:07
    Jojjans skrev 2019-01-30 12:53:31 följande:

    Å nej vad ledsen jag blir att läsa det! :( måste kännas otroligt tufft att få ett till på rad. Hoppas på ett mirakel men förstår om du känner dig uppgiven nu. Vad var det som gav dig en dålig känsla? Stor kram


    Svårt att svara på... Jag är sådan person som ?känner? saker och igår så kände jag bara att nåt stämmer inte och känslan blev bara starkare och starkare tills jag inte kunde ignorera den så visste att jag måste få ett vul typ nu och min bm fixade ett typ direkt, nästan så jag inte hann dit. Läkaren sa ju att man följer upp för att som han sa, jag måste ju vara ödmjuk för att jag kan ha fel, men jag såg också på skärmen och efter alla graviditeter så vet jag att man ska se mer än så... hursom kommer få vänta 10 dagar, förhoppningsvis börjar jag blöda och kroppen fattar själv, och om inte får jag hjälp efter ul nummer 2 att driva ut det, sen är det bara försöka igen, för jag tänker inte ge upp

    Jag tog det hela ganska bra, för jag visste när jag gick dit vad jag skulle få veta, jag bara kände det i hela kroppen, och jag brukar tyvärr ha rätt...

    Läkaren sa att jag skulle se det positiva, att vi blir gravida lätt och han sa att två på raken är förmodligen ändå en slump då ?missfallen? var så olika, och att han såg inget hinder att försöka igen så fort jag slutat blöda sen.
    Pojke 9-12-17
  • Anonym (Anony­m)
    Äldre 30 Jan 16:08

    Så tråkigt att höra. Jag vet vad du går igenom. Var med om precis samma sak sep 2018. På inskrivningen sa jag till barnmorskan att något känns fel, att jag ville göra ett vul. Hon sa bara "sluta läs familjeliv, däifrån får man så konstiga tankar". Jag kände mig lite förnärmad och förminskad. Men ringde direkt akutgyn när jag kom hem. Jag fick komma dit och snabbt konstaterades att säcken var av normal storlek för att vara v12. Men den var tom.. Embryot hade dött flera veckor tidigare.

    Idag är jag gravid igen, v 10 och gjorde ett privat ultraljud igår, fostret var vid liv.

    Tillåt dig själv att sörja, det är en jobbig upplevelse att gå omkring i flera veckor och tro att man är gravid. Det kommer inom sinom tid att bli bra och du kommer att bli gravid igen. Kram!

  • Äldre 30 Jan 16:20
    Jsv17 skrev 2019-01-30 12:29:56 följande:

    Hej alla fina tjejer,

    Då jag fick en väldigt dålig känsla igår så ringde jag till min bm idag som är helt fantastisk och ordnade ett akut vul till mig och jag har precis varit där. Tyvärr så kunde läkaren endast se en hinnsäck och daterade mig nånstans i v.6 typ 5+0 då skulle jag plussat innan jag ens hade ägglossning... inte särskilt rimligt så jag kan konstatera att jag fått mitt andra ma de ska följa upp om 10 dagar men det finns verkligen inget hopp.

    Håller tummarna för massor med fina September-bebisar <3


    Fy farao vad jobbigt! "Skönt" ändå att du känner din kropp så väl och har en inkännande bm som lyssnar! Hoppas att ni snabbt kommer på banan igen <3
  • Mamaam­u
    Äldre 30 Jan 16:27

    Men nej :( Beklagar :( Kram


    Jsv17 skrev 2019-01-30 12:29:56 följande:

    Hej alla fina tjejer,

    Då jag fick en väldigt dålig känsla igår så ringde jag till min bm idag som är helt fantastisk och ordnade ett akut vul till mig och jag har precis varit där. Tyvärr så kunde läkaren endast se en hinnsäck och daterade mig nånstans i v.6 typ 5+0 då skulle jag plussat innan jag ens hade ägglossning... inte särskilt rimligt så jag kan konstatera att jag fått mitt andra ma de ska följa upp om 10 dagar men det finns verkligen inget hopp.

    Håller tummarna för massor med fina September-bebisar <3


  • Anonym (chock­ad!)
    Äldre 30 Jan 16:52

    Ni som fått MF eller MA, har ni känt att symtomen minskat eller något annat som gör att ni misstänkt att det inte varit som det ska? Redan när det hände så att säga?

Svar på tråden Bf September 2019