• Äldre 25 Dec 22:08
    30348 visningar
    3333 svar
    3333
    30348

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Äldre 30 Jan 20:18
    Anonym (chockad!) skrev 2019-01-30 16:52:42 följande:

    Ni som fått MF eller MA, har ni känt att symtomen minskat eller något annat som gör att ni misstänkt att det inte varit som det ska? Redan när det hände så att säga?


    Ja jag skrev längre upp ang när jag fick ma. Jag gick gravid i nästan 3v utan att kroppen stött ut de.. När jag tänker tillbaka så avtog symtomen ganska fort men det var ingenting jag tänkte på då. Fick bara som kramp i magen en dag i några sek och gick på magkänslan, som stämde.
  • Äldre 30 Jan 20:20

    Är det någon mer här som är fruktansvärt illamående? Jag är orolig för 2 saker. Att tvingas må såhär hela graviditeten. Och att det kan vara tvillingar vilket för mig är uteslutet då jag förväntar mig endast en, haha

  • Anonym (chock­ad!)
    Äldre 30 Jan 20:38
    Lbem skrev 2019-01-30 20:20:37 följande:

    Är det någon mer här som är fruktansvärt illamående? Jag är orolig för 2 saker. Att tvingas må såhär hela graviditeten. Och att det kan vara tvillingar vilket för mig är uteslutet då jag förväntar mig endast en, haha


    samma här!! varit gravid förut men aldrig mått såhär illa!! GALET illamående dygnet runt!! kan fan knappt existera!!
  • Äldre 30 Jan 21:07
    Anonym (chockad!) skrev 2019-01-30 20:38:25 följande:

    samma här!! varit gravid förut men aldrig mått såhär illa!! GALET illamående dygnet runt!! kan fan knappt existera!!


    Samma här huhu
  • Äldre 31 Jan 06:23

    Ny vecka för oss =) Går in i vecka 5 nu. Illamående har jga nästan som bara ligger sådär lite lite i bakgrunden. Däremot får jag ont i magen i jämna intervall över dagen och natten. Svårt att säga om det är tjejmagen eller vanliga magen. Vad det än är som bor där inne så möbleras det om rejält. Är jätte bubblig och hård i magen. 


    Sen är jag super trött. Efter jobb så är det sängen som gäller för resten utav kvällen :P

  • Äldre 31 Jan 08:10

    Hej!

    Jag hoppar in i den här tråden!

    Är 28 år gammal och gravid för första gången, testade positivt den 24/1. Sista mensen började 9 december, men har ingen aning om när ägglossningen skedde. Jag har nämligen PCO, så trodde inte jag hade några ägglossningar, så den här graviditeten kom som en chock, dock en positiv sådan. Har alltid räknat med att jag skulle behöva hormonell hjälp eller till och med IVF för att bli gravid. 

    På grund av att jag inte vet när ägglossningen var kan jag antingen vara i vecka 7 eller 8 (Ägglossning runt dag 14 eller 21). Har senaste månaderna haft en menscykel på 32-35 dagar. BF bör därför vara någon gång mellan 15-22/9. 

    Ska till barnmorska första gången 11/2, men ska ringa och försöka få ett VUL snart, för det är ju faktiskt bra att veta vilken vecka man är i och om allt ser bra ut! Min mamma är dessutom tvåäggstvilling, så kan ju vara bra att kolla om det är ett barn eller flera. Barnmorskemottagningen i min kommun har inte ultraljud, så måste kontakta ett sjukhus i en annan kommun. 

    Hoppas på att allt går vägen, och önskar er lycka till i era graviditeter!

  • Äldre 31 Jan 11:19

    Är i vecka 6 och pendlar mellan glädje och oro. Hade en rosa liten blödning för 2v sen, men sen inget.

    Symtomen kommer och går, vilket jag vet är vanligt, men det är jobbigt. Senaste dagarna har det känts mindre, och inatt vaknade jag av så kraftfull mensvärk att jag trodde det skulle störtblöda. Idag känns brösten lite mer och har känt lite illamående igen. Väntan på första ultraljudet är rätt plågsam tycker jag. Nån mer i samma situation?

  • Äldre 31 Jan 11:56
    Daphodil skrev 2019-01-31 11:19:42 följande:

    Är i vecka 6 och pendlar mellan glädje och oro. Hade en rosa liten blödning för 2v sen, men sen inget.

    Symtomen kommer och går, vilket jag vet är vanligt, men det är jobbigt. Senaste dagarna har det känts mindre, och inatt vaknade jag av så kraftfull mensvärk att jag trodde det skulle störtblöda. Idag känns brösten lite mer och har känt lite illamående igen. Väntan på första ultraljudet är rätt plågsam tycker jag. Nån mer i samma situation?


    Ja! Vad jag vet är jag nu i V8 men ska på tidigt vul idag :) hos privat bokade jag
  • Äldre 31 Jan 12:03
    Daphodil skrev 2019-01-31 11:19:42 följande:

    Är i vecka 6 och pendlar mellan glädje och oro. Hade en rosa liten blödning för 2v sen, men sen inget.

    Symtomen kommer och går, vilket jag vet är vanligt, men det är jobbigt. Senaste dagarna har det känts mindre, och inatt vaknade jag av så kraftfull mensvärk att jag trodde det skulle störtblöda. Idag känns brösten lite mer och har känt lite illamående igen. Väntan på första ultraljudet är rätt plågsam tycker jag. Nån mer i samma situation?


    Jag är kanske också i v6 och sjukt nervös. Styrkan på symtomen pendlar men har ännu knappt känt av brösten alls så det gör mig skitnervös! Hade ett MA i dec där symtomen inte avtog innan så litar visserligen oavsett inte på dom.. Sjukt nervös iaf. Är otålig på att göra ul men har inte vågat boka än..När ska du göra första ultraljudet?
  • Äldre 31 Jan 12:22
    FruW85 skrev 2019-01-31 12:03:03 följande:

    Jag är kanske också i v6 och sjukt nervös. Styrkan på symtomen pendlar men har ännu knappt känt av brösten alls så det gör mig skitnervös! Hade ett MA i dec där symtomen inte avtog innan så litar visserligen oavsett inte på dom.. Sjukt nervös iaf. Är otålig på att göra ul men har inte vågat boka än..När ska du göra första ultraljudet?


    Med min dotter kände jag aldrig av brösten så det är inte obligat iaf =) Tänker att det är värre om brösten HAR ömmar och så är de plötsligt helt slappa. Jag ska försöka tjata till mig ett av min bm, men säger hon nej bokar jag privat. Då blir det nog v 8, för det är så tidigt de tar emot! Tycker egentligen det är rätt konstigt att gravida ska gå ovetande till v 12-14 (för de som erbjuds KUB, annars är det ju först vid RUL man får se något), vi är nog inte de enda som det tär på psykiskt!
Svar på tråden Bf September 2019