• Äldre 25 Dec 22:08
    29470 visningar
    3333 svar
    3333
    29470

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Äldre 31 Jan 12:23
    Lbem skrev 2019-01-31 11:56:33 följande:

    Ja! Vad jag vet är jag nu i V8 men ska på tidigt vul idag :) hos privat bokade jag


    Lycka till! Återkom hur det gick om du vill =)
  • Äldre 31 Jan 12:31
    Daphodil skrev 2019-01-31 12:22:10 följande:
    Med min dotter kände jag aldrig av brösten så det är inte obligat iaf =) Tänker att det är värre om brösten HAR ömmar och så är de plötsligt helt slappa. Jag ska försöka tjata till mig ett av min bm, men säger hon nej bokar jag privat. Då blir det nog v 8, för det är så tidigt de tar emot! Tycker egentligen det är rätt konstigt att gravida ska gå ovetande till v 12-14 (för de som erbjuds KUB, annars är det ju först vid RUL man får se något), vi är nog inte de enda som det tär på psykiskt!
    Skönt att höra! Jag har försökt googla och hittade bara info om att brösten ändras på olika sätt.. verkar vara ovanligt att sakna just det symtomet..
    Ok. Kommer nog också försöka boka däromkring, är orolig över att man inte ser så mycket innan ändå och så blir man mer orolig på grund av det. Är ju lite osäker på vilken vecka jag faktiskt är i också.. Har inte "vågat" skriva in mig än igen men vet att dom verkligen inte är generösa på ul här så kommer kolla privat direkt.(erbjuder bara rul, punkt slut. fick tex inget extra när jag var orolig för ma sist ) Bokade kub privat sist och fick ju reda på mitt MA då, ..hade jag inte gjort det så vet jag ju inte hur länge jag hade fått gå :O Skulle med andra ord aldrig klara av att vänta till rul...
  • Äldre 31 Jan 12:49

    Jag har precis gått in i vecka 7 och är såklart också orolig hela tiden, särskilt eftersom jag har två missfall i bagaget och inga barn sen tidigare. Mina symtom har dock kommit och gått. Inget illamående alls, men yrsel, extremt trötthet, svag molvärk och ömma bröst. Men vissa dagar är brösten heeelt slappa och inte minsta ömma ens när jag klämmer. Och sen plötsligt kommer det tillbaka efter några immar. Ofta är dom mer ömma när jag är kall och mindre när jag är varm.

    Om 2 veckor ska jag på vul, och vill bara stt tiden ska gå snabbt fram tills dess - men det gör den såklart inte. Men nästa vecka har jag inskrivning vilket såklart känns skönt, då känns det nog lite mer på riktigt.

  • Äldre 31 Jan 12:53
    Daphodil skrev 2019-01-31 12:23:13 följande:

    Lycka till! Återkom hur det gick om du vill =)


    Absolut! Jag var för ca 2v sedan men då syntes endast en liten hinnsäck. Hoppas på att få se mer idag. Är nervös för ma då jag haft ett och då blev jag så himla ledsen
  • Äldre 31 Jan 12:53
    Daphodil skrev 2019-01-31 12:23:13 följande:

    Lycka till! Återkom hur det gick om du vill =)


    Absolut! Jag var för ca 2v sedan men då syntes endast en liten hinnsäck. Hoppas på att få se mer idag. Är nervös för ma då jag haft ett och då blev jag så himla ledsen
  • Äldre 31 Jan 12:54
    FruW85 skrev 2019-01-31 12:31:58 följande:

    Skönt att höra! Jag har försökt googla och hittade bara info om att brösten ändras på olika sätt.. verkar vara ovanligt att sakna just det symtomet..

    Ok. Kommer nog också försöka boka däromkring, är orolig över att man inte ser så mycket innan ändå och så blir man mer orolig på grund av det. Är ju lite osäker på vilken vecka jag faktiskt är i också.. Har inte "vågat" skriva in mig än igen men vet att dom verkligen inte är generösa på ul här så kommer kolla privat direkt.(erbjuder bara rul, punkt slut. fick tex inget extra när jag var orolig för ma sist ) Bokade kub privat sist och fick ju reda på mitt MA då, ..hade jag inte gjort det så vet jag ju inte hur länge jag hade fått gå :O Skulle med andra ord aldrig klara av att vänta till rul...


    Helt sanslöst ju, att vänta halva graviditeten för att veta om det ens är nåt där. Ledsen att höra om ditt MA, det måste ha varit tungt. Tycker personligen att ett första ul vid inskrivning borde vara standard. Känns så konstigt att planera för en hel graviditet när det enda bevis man har är ett streck på en sticka.

    Idag känner jag iaf av illamående och aversion mot viss mat, så det är ju alltid nåt!
  • Äldre 31 Jan 13:07
    Daphodil skrev 2019-01-31 12:54:01 följande:

    Helt sanslöst ju, att vänta halva graviditeten för att veta om det ens är nåt där. Ledsen att höra om ditt MA, det måste ha varit tungt. Tycker personligen att ett första ul vid inskrivning borde vara standard. Känns så konstigt att planera för en hel graviditet när det enda bevis man har är ett streck på en sticka.

    Idag känner jag iaf av illamående och aversion mot viss mat, så det är ju alltid nåt!


    Där jag bor (inte i Sverige) så erbjuds man ett tidigt vul i v 9 ca, därefter blir det KUB innan v 11+6, sen RUL mellan v 18-21 och till sist det sista vid v36 för att kolla bäcken, att allt är ok samt om man skulle ha öppnat sig.
  • Äldre 31 Jan 13:17
    GulRödBlå skrev 2019-01-31 13:07:07 följande:

    Där jag bor (inte i Sverige) så erbjuds man ett tidigt vul i v 9 ca, därefter blir det KUB innan v 11+6, sen RUL mellan v 18-21 och till sist det sista vid v36 för att kolla bäcken, att allt är ok samt om man skulle ha öppnat sig.


    Låter extremt rimligt! Vilken tur du har =)
  • Äldre 31 Jan 13:17
    Daphodil skrev 2019-01-31 12:54:01 följande:
    Helt sanslöst ju, att vänta halva graviditeten för att veta om det ens är nåt där. Ledsen att höra om ditt MA, det måste ha varit tungt. Tycker personligen att ett första ul vid inskrivning borde vara standard. Känns så konstigt att planera för en hel graviditet när det enda bevis man har är ett streck på en sticka.

    Idag känner jag iaf av illamående och aversion mot viss mat, så det är ju alltid nåt!
    Ja, helt galet egentligen. Har ju hört om flera som upptäckt på rul att fostret dött runt v6-9 :O Då är jag ändå glad att det hände på KUB... Men det är verkligen inte kul att sitta och titta på den där skärmen och inte se några hjärtslag..Då hade jag hellre haft ett vanligt missfall.. =/

    Skönt! Inte kul att må illa, men det känns ju alltid bättre när man faktiskt känner av symtomen :D
    GulRödBlå skrev 2019-01-31 13:07:07 följande:
    Där jag bor (inte i Sverige) så erbjuds man ett tidigt vul i v 9 ca, därefter blir det KUB innan v 11+6, sen RUL mellan v 18-21 och till sist det sista vid v36 för att kolla bäcken, att allt är ok samt om man skulle ha öppnat sig.
    Det där låter ju som drömmen!

  • Äldre 31 Jan 13:23

    Hej! Jag tänkte att jag också tar och hoppar in i tråden :)

    Jag är snart 24 år gammal och plussade den 28/1 efter att min mens varit sen i 11 dagar. Detta var alltså oplanerat men glädjande ändå.

    Dom symtom jag upplever är molvärk, ont i ryggslutet, väldigt ömma bröst samt illamående till och från, speciellt när jag är hungrig (som jag också är lite väl ofta nu ????).

    Det är första gången jag är gravid och jag vet inte exakt vilken vecka + dag jag är i då olika appar skiljer någon dag. Min senaste mens första dag var den 18 December, jag tänkte om någon här har bättre koll?

    Kul att följas åt!

Svar på tråden Bf September 2019