• Snowflingan

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Anonym (chockad!)
    Anonym (ak) skrev 2019-01-31 18:56:03 följande:

    Hej alla! Har en till fråga som jag hoppas någon kan svara på Oskyldig


    Jag är som sagt ganska ung och är ny med att ringa samtal osv. Jag hade tänk och ringa barnmorskemottagningen imorgon. Nu till frågan! Vad säger jag??? 


    ''Hej mitt namn är ____'' men sen då?


    Jag ringde i dag och jag sa "hej jag heter _____ och jag testade positivt för 3 v sedan och tänkte boka in en tid hos er nu" :)
  • Anonym (ak)
    Anonym (chockad!) skrev 2019-01-31 21:47:18 följande:
    Jag ringde i dag och jag sa "hej jag heter _____ och jag testade positivt för 3 v sedan och tänkte boka in en tid hos er nu" :)
    Ohh det lät bra! Tack Kyss
  • Lbem

    Jag fick lergigan comp utskrivet och tog första tabletten nu på morgonen, känner mig lite såsig i huvvet. Är det detta man har att välja på alltså, illamående eller såsig haha. Mitt besök hos bm var lyckat, visste ni att man till o med ibland kan höra fostrets hjärtljud så tidigt? Jag hörde :) coolt. Hoppas denna graviditeten går vägen.

    Hur känner ni andra inför att vara höggravida i sommar? Jag var höggravid -09 och var så tjock och svullen, mina fötter kom inte ens i ett par Foppa! Tänker hur varm förra sommaren var och hoppas verkligen att kommande blir bättre

  • Tigerkvinna
    Lbem skrev 2019-02-01 06:17:09 följande:

    Jag fick lergigan comp utskrivet och tog första tabletten nu på morgonen, känner mig lite såsig i huvvet. Är det detta man har att välja på alltså, illamående eller såsig haha. Mitt besök hos bm var lyckat, visste ni att man till o med ibland kan höra fostrets hjärtljud så tidigt? Jag hörde :) coolt. Hoppas denna graviditeten går vägen.

    Hur känner ni andra inför att vara höggravida i sommar? Jag var höggravid -09 och var så tjock och svullen, mina fötter kom inte ens i ett par Foppa! Tänker hur varm förra sommaren var och hoppas verkligen att kommande blir bättre


    Åh vad härligt för dig! Vad spännande att man kan höra hjärtljuden. Ska på mitt tidiga VUL den 15:e hoppas också på hjärtljud då =) 


     


    Just nu känner jag att jag kommer typ gå naken eller nåt i sommar haha. Har redan enorma porrbröst. Men jag har också silikonbröst från början, så silikon+ graviditet blev enorma porrbröst..Hur dom ser ut i sommar vill jag inte ens tänka på :P

  • FruW85

    Jag tog ett nytt test i morse och förväntade mig ett väldigt starkt streck nu, men det var frågan om om det inte t.o.m var lite svagare än sist. Vid det här laget borde väl teststrecket vara så starkt som det går? Om inte annat borde det väl vara en markant skillnad mot för tre dagar sedan? =/ Känns inte helt lovande..men tempen är iaf fortfarande hög..


  • Jojjans
    FruW85 skrev 2019-02-01 06:33:15 följande:

    Jag tog ett nytt test i morse och förväntade mig ett väldigt starkt streck nu, men det var frågan om om det inte t.o.m var lite svagare än sist. Vid det här laget borde väl teststrecket vara så starkt som det går? Om inte annat borde det väl vara en markant skillnad mot för tre dagar sedan? =/ Känns inte helt lovande..men tempen är iaf fortfarande hög..


    Jag har ju tagit test var tredje dag sen plus typ, och sen typ äl+21 har det inte blivit starkare (är på äl+30 idag typ). Men mina symptom ökar ändå så jag tror bara att min urin inte blir mer koncentrerade än så, eller attjust rfsu testen jag använder bara inte blir starkare eller så är det nåt annat. Men nu har det varit så i 1,5 vecka och mina symptom fortsätter att öka så jag lägger inte så stor vikt vid det.

  • Tigerkvinna
    FruW85 skrev 2019-02-01 06:33:15 följande:

    Jag tog ett nytt test i morse och förväntade mig ett väldigt starkt streck nu, men det var frågan om om det inte t.o.m var lite svagare än sist. Vid det här laget borde väl teststrecket vara så starkt som det går? Om inte annat borde det väl vara en markant skillnad mot för tre dagar sedan? =/ Känns inte helt lovande..men tempen är iaf fortfarande hög..


    Hur långt gången är du? Jag är på v.5(4+2) BIM +4 och då jag är testgalning har jag testat varje dag. Såhär ser min stegring ut sen BIM.  Där det nedersta är dagens.
  • FruW85
    Jojjans skrev 2019-02-01 06:39:48 följande:
    Jag har ju tagit test var tredje dag sen plus typ, och sen typ äl+21 har det inte blivit starkare (är på äl+30 idag typ). Men mina symptom ökar ändå så jag tror bara att min urin inte blir mer koncentrerade än så, eller attjust rfsu testen jag använder bara inte blir starkare eller så är det nåt annat. Men nu har det varit så i 1,5 vecka och mina symptom fortsätter att öka så jag lägger inte så stor vikt vid det.
    Jo fast dina test är ändå starka =/
    Så här ser mina ut, den bilden med två st är från idag, det var ett hack i det första så visste inte om det var något fel på det.. Av någon anledning ser dom väldigt orangea ut på bild också..
  • Jojjans
    FruW85 skrev 2019-02-01 06:33:15 följande:

    Jag tog ett nytt test i morse och förväntade mig ett väldigt starkt streck nu, men det var frågan om om det inte t.o.m var lite svagare än sist. Vid det här laget borde väl teststrecket vara så starkt som det går? Om inte annat borde det väl vara en markant skillnad mot för tre dagar sedan? =/ Känns inte helt lovande..men tempen är iaf fortfarande hög..


    Och glömde nämna att min temp också fortsatt ligger på runt 36,8. Min coverline är på 36,35, så lååångt över (brukar vara runt 36,6-36,7 efter äl) så det är ytterligare ett gott tecken.

    Och tempen är väl hög av progesteron, och det är hcg som säger åt guldkrogen att fortsätta producera progesteron.

    Jag försöker bara bestämma mig för att det faktiskt är så att allt pekar på att det är bra, tills motsatsen bevisas. Jag är väldigt tacksam att jag kommer få ett vul om 2 veckor, men tills dess ska jag försöka komma ihår att allt faktiskt KAN gå bra :)
  • FruW85
    Tigerkvinna skrev 2019-02-01 06:43:38 följande:
    Hur långt gången är du? Jag är på v.5(4+2) BIM +4 och då jag är testgalning har jag testat varje dag. Såhär ser min stegring ut sen BIM.  Där det nedersta är dagens.
    Jag tror jag hade äl den 7e, men tempen kan kanske ha visat fel så det är senare? Hade ett MA i dec så vet inte hur påverkad min kropp är av det..
Svar på tråden Bf September 2019