• Äldre 25 Dec 22:08
    29604 visningar
    3333 svar
    3333
    29604

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Äldre 5 Feb 12:18
    Jojjans skrev 2019-02-05 12:13:12 följande:

    Jag gjorde ett vul i vecka 6-7 i somras och då kunde hon inte se någonting alls och hävdade att jag antingen inte var gravid eller haft äl en vecka senare. Visserligen var det en dålig ul-maskin, men hon var helt säker på att hon inte såg nåt. 2 veckor senare fick jag tid på en bra mottagning där dom såg ett pickande hjärta och allt såg fint ut! Men jag blev flyttad 4 dagar, hade tydligen haft äl senare än jag trott.


    Jag dubbelkollade datumen för ultraljuden nu och det första jag gjorde trodde jag var i 6+6, men jag var tydligen i 6+2 och INGET syntes. 8+1 gjorde jag vul andra gången och då syntes det tydligt med pickande hjärta.
  • Äldre 5 Feb 12:20
    GulRödBlå skrev 2019-02-05 12:16:25 följande:

    Jag lever på hoppet så länge jag kan!

    Tack för dina ord, dom lugnar en del<3


    Jag svarade dig igen ovanför..

    vad kommer det sig att du fick ett så otroligt tidigt vul? Ofta brukar dom ju inte vilja boka in innan vecka 8 eftersom det är stor risk att inget syns då...
  • Äldre 5 Feb 12:32

    Behöver era råd. Testat med stickor jag haft kvar vid varje ny vecka som jag går in i. Vecka 8 nu och imorse var testet otroligt svagt. :( Har läst här att det kan ändras men med morgonurin bör det vara starkt. De tidigare har visat otroligt starkt nästan starkare än kontrollstrecket.

    Ska man ringa och rådfråga sin barnmorska? Samtidigt skämms jag över att berätta man fortsatt att testa känns så dumt. Ska göra KUB i början på mars. länge dit om det redan nu visar sig att det är påväg utför. Första graviditeten och inga tidigare erfarenheter. Har inte ont och ingen blödning.. Klandrar mig själv att jag testade för detta är det enda jag tänker på nu.

  • Äldre 5 Feb 12:42
    norrsken91 skrev 2019-02-05 12:32:30 följande:

    Behöver era råd. Testat med stickor jag haft kvar vid varje ny vecka som jag går in i. Vecka 8 nu och imorse var testet otroligt svagt. :( Har läst här att det kan ändras men med morgonurin bör det vara starkt. De tidigare har visat otroligt starkt nästan starkare än kontrollstrecket.

    Ska man ringa och rådfråga sin barnmorska? Samtidigt skämms jag över att berätta man fortsatt att testa känns så dumt. Ska göra KUB i början på mars. länge dit om det redan nu visar sig att det är påväg utför. Första graviditeten och inga tidigare erfarenheter. Har inte ont och ingen blödning.. Klandrar mig själv att jag testade för detta är det enda jag tänker på nu.


    Har du testat med samma typ av test varje gång?

    Jag testar också regelbundet, då jag har svårt att ta till mig att jag faktiskt är gravid. Så inget att skämmas för! Vi är nog många som gör så.

    Jag testade med clearblue digital veckoindikator för 2 veckor sedan, en vecka senare testade jag igen och fick då lägre veckor på det testet. Kände precis som du, varför testade jag!?

    Jag håller alla tummar o tår att det inte indikerar på något utan att det är ett dåligt test!
  • Äldre 5 Feb 12:50
    Elcca skrev 2019-02-05 12:42:03 följande:

    Har du testat med samma typ av test varje gång?

    Jag testar också regelbundet, då jag har svårt att ta till mig att jag faktiskt är gravid. Så inget att skämmas för! Vi är nog många som gör så.

    Jag testade med clearblue digital veckoindikator för 2 veckor sedan, en vecka senare testade jag igen och fick då lägre veckor på det testet. Kände precis som du, varför testade jag!?

    Jag håller alla tummar o tår att det inte indikerar på något utan att det är ett dåligt test!


    Ja jag tänker det att man är säkert inte själv i denna situation med att testa. Jag har använt de tunna rosa från Baby Plan. Hade kvar ett digitalt som jag tog den 26 januari vilket visade + 3. Vill inte hålla på och köpa massa nya tester heller det känns bara dumt. Man googlar och det står så olika att det kan vara tecken på missfall men även att det gått bra för vissa. Känns som 50/50.
  • Äldre 5 Feb 12:56
    norrsken91 skrev 2019-02-05 12:32:30 följande:

    Behöver era råd. Testat med stickor jag haft kvar vid varje ny vecka som jag går in i. Vecka 8 nu och imorse var testet otroligt svagt. :( Har läst här att det kan ändras men med morgonurin bör det vara starkt. De tidigare har visat otroligt starkt nästan starkare än kontrollstrecket.

    Ska man ringa och rådfråga sin barnmorska? Samtidigt skämms jag över att berätta man fortsatt att testa känns så dumt. Ska göra KUB i början på mars. länge dit om det redan nu visar sig att det är påväg utför. Första graviditeten och inga tidigare erfarenheter. Har inte ont och ingen blödning.. Klandrar mig själv att jag testade för detta är det enda jag tänker på nu.


    För det första så hoppas jag verkligen att det inte betyder nåt att du fått ett svagare test. Ovissheten är nästan det värsta och jag tycker verkligen att du ska ringa din barnmorska!

    Men OM det nu är så att graviditeten avstannat och hormonnivåerna sjunker så kommer det med största sannolikhet komma ut av sig själv innan KUB. Vid MA så förstår ju inte kroppen att graviditeten avstannat utan man fortsätter få positiv test och symptom och magen växer. Men om hormonerna sjunker så kommer det sköta sig självt, eftersom hcg är avgörande för att kroppen ska fortsätta behålla graviditeten såhär tidigt.
  • Anonym (chock­ad!)
    Äldre 5 Feb 13:05

    Hur ?säkert? är det om man sett ett hjärta slå i v 8+1??

    Mindre risk flr MF/MA då??

  • Äldre 5 Feb 13:12
    Jojjans skrev 2019-02-05 12:56:17 följande:

    För det första så hoppas jag verkligen att det inte betyder nåt att du fått ett svagare test. Ovissheten är nästan det värsta och jag tycker verkligen att du ska ringa din barnmorska!

    Men OM det nu är så att graviditeten avstannat och hormonnivåerna sjunker så kommer det med största sannolikhet komma ut av sig själv innan KUB. Vid MA så förstår ju inte kroppen att graviditeten avstannat utan man fortsätter få positiv test och symptom och magen växer. Men om hormonerna sjunker så kommer det sköta sig självt, eftersom hcg är avgörande för att kroppen ska fortsätta behålla graviditeten såhär tidigt.


    Ja det känns inte så hoppfullt. Ska ringa henne imorgon då hon inte går att nå just nu. Känns så bisarrt när jag var där på inskrivning igår.. men då visste jag ju inget om detta :( Återkommer med hur allt går. Tack för era svar!
  • Äldre 5 Feb 13:19

    Hej.

    Här har nog missfallet kommit igång med riktiga blödningar efter 2-3 dagar med bruna små flytningar. Jag har inte ont och det är okej. Vi får göra ett nytt försök när kroppen är redo. Jag hoppas och tror att kroppen kan lösa missfallet på egen hand förhoppningsvis..

    Lycka till ALLA med era septemberbarn <3

  • Äldre 5 Feb 13:20
    Anonym (chockad!) skrev 2019-02-05 13:05:35 följande:

    Hur ?säkert? är det om man sett ett hjärta slå i v 8+1??

    Mindre risk flr MF/MA då??


    Ja då minskar risken en hel del. Vet inte om det finns tillförlitlig statistik, alla säger olika. Men dom flesta tidiga missfall eller MA där fostret dött tidigt är ju just för att hjärtat aldrig börjat slå som det ska, och ser man att det har det så kan man ju utesluta det. Sen finns det ju andra missbildningar eller fel som kan uppstå med alla organ eller när moderkakan tar över. Men ett slående hjärta ger dig bättre odds att det kommer gå bra!
Svar på tråden Bf September 2019