• Äldre 25 Dec 22:08
    29528 visningar
    3333 svar
    3333
    29528

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Äldre 5 Feb 13:22
    Hallonen80 skrev 2019-02-05 13:19:58 följande:

    Hej.

    Här har nog missfallet kommit igång med riktiga blödningar efter 2-3 dagar med bruna små flytningar. Jag har inte ont och det är okej. Vi får göra ett nytt försök när kroppen är redo. Jag hoppas och tror att kroppen kan lösa missfallet på egen hand förhoppningsvis..

    Lycka till ALLA med era septemberbarn <3


    Så sorgligt att läsa... jag fick missfall i 5+3 i december och det gjorde inte ondare eller blödde mer än en vanlig mens, och slutade blöda helt efter 5-6 dagar. Vi valde att försöka igen direkt och är nu i 6+6. Hoppas din kropp sköter det som den ska och att ägglossning kommer igen snart. Stor kram!
  • Äldre 5 Feb 13:44
    Hallonen80 skrev 2019-02-05 13:19:58 följande:

    Hej.

    Här har nog missfallet kommit igång med riktiga blödningar efter 2-3 dagar med bruna små flytningar. Jag har inte ont och det är okej. Vi får göra ett nytt försök när kroppen är redo. Jag hoppas och tror att kroppen kan lösa missfallet på egen hand förhoppningsvis..

    Lycka till ALLA med era septemberbarn <3


    Stor kram och var rädda om varandra nu!
  • Äldre 5 Feb 14:00
    Jojjans skrev 2019-02-05 12:20:11 följande:

    Jag svarade dig igen ovanför..

    vad kommer det sig att du fick ett så otroligt tidigt vul? Ofta brukar dom ju inte vilja boka in innan vecka 8 eftersom det är stor risk att inget syns då...


    Tack jag såg det :)

    Anledningen var för att testen var negativa på sjukhuset men positiva hemma, så jag var orolig att något inte stod rätt till i kroppen. Typ X eller mola osv. Ingen hade egentligen ställt in sig på att jag var gravid.
  • Äldre 5 Feb 14:11
    GulRödBlå skrev 2019-02-05 14:00:57 följande:

    Tack jag såg det :)

    Anledningen var för att testen var negativa på sjukhuset men positiva hemma, så jag var orolig att något inte stod rätt till i kroppen. Typ X eller mola osv. Ingen hade egentligen ställt in sig på att jag var gravid.


    Jag förstår.. och vad kom det sig att du ens gjorde tester på sjukhuset om du fått positivt hemma? Har för mig att du skrivit tidigare om det men minns inte... och säg till om du inte vill att hag frågar, är så intressant att förstå hur vården funkar och vilken hjälp man kan få av vilka anledningar osv.
  • Äldre 5 Feb 14:31

    Jag beklagar till er alla som fått MF/MA. All styrka till er!

    Sen grattis till alla som plussat och vågat komma med i tråden.

    Länge sen jag skrev nånting nu. Är nu i vecka 8 (7+4) Imorgon har vi inskrivning så nervöst men samtidigt skönt och man kanske snart vågar börja tro. Vi berättade för våra föräldrar i fredags. Vilken lättnad att äntligen kunna prata om hur man verkligen mår. För jag mår bokstavligt talat bedrövligt. Minns inte när jag senast fick i mig en ordentlig middag och det värsta är att nu är det inte längre bara på kvällarna utan kontinuerligt över hela dagen. Har provat seaband, fungerar nog men får så fruktansvärt ont där bollen vilar så kan inte ha dom på mig hela tiden. Har även provat postafen, vilket jag inte tyckte ha någon effekt alls. Tröttheten är dock bättre men vet snart inte vart jag ska ta vägen pga illamåendet. Några tips? Blir så paralyserad av illamåendet på kvällarna att jag endast ligger på soffan. Kommer mig inte ens ut och gå (hundägare), tur sambon är förstående. Kan tillägga att jag är extremt rädd för att spy.

  • Äldre 5 Feb 14:32

    Åh nu har vi varit och gjort ett ultraljud för att se om det fanns ett litet hjärta. Och det fanns det!! Otroligt häftigt, vi fick höra hjärtljuden och se liten, vi fick ett vanligt ul och ej vul, trodde inte man kunde se med ett vanligt men hon var superduktig och maskinen var den bästa och senaste. Kändes mer som att allt var på riktigt, att man kunde se liten via "magen". Barnmorskan sa även att risken för missfall är väldigt liten nu nör hjärtat slår, men der kan såklart hända andra saker. Men just nu är jag så tacksam och så lycklig och oavsett vad som händer imorgon, så ska jag låta mig vara världens lyckligaste idag. <3 Vi har inskrivning hos Barnmorskan i eftermiddag. Finns det någon fb grupp för oss med BF i september? Kram

  • Äldre 5 Feb 14:32
    Jojjans skrev 2019-02-05 14:11:10 följande:

    Jag förstår.. och vad kom det sig att du ens gjorde tester på sjukhuset om du fått positivt hemma? Har för mig att du skrivit tidigare om det men minns inte... och säg till om du inte vill att hag frågar, är så intressant att förstå hur vården funkar och vilken hjälp man kan få av vilka anledningar osv.


    Har haft 3 missfall från ett tidigare förhållande, så ville egentligen bara kolla att allt steg som det skulle.. Med sonen fick jag plus först i v2-3 med ClearBlue.

    Min bm har varit helt fantastisk båda gånger och tagit min oro på allvar.
  • Äldre 5 Feb 14:35
    Elcca skrev 2019-02-05 09:52:47 följande:
    Jag beklagar detta så mycket!! Jag vet hur det känns att ständigt bli besviken (ivf:are). Det jag kan trösta med är att inte ge upp! Förr eller senare så blir det ett plus som vill stanna! Håll fast vid den tanken och hoppas! Även om det känns hopplöst just nu, så kommer det inte vara hopplöst nästa gång! Stor kram till dig. <3
    <3 Jag hoppas det.. så frustrerande bara när det verkar gå så bra för alla andra kring en.. =/ Blir lite stressad iom att jag fyller 34 i år och 2 av 2 graviditeter gått åt helvete nu =/
    Jojjans skrev 2019-02-05 10:54:55 följande:
    Så ledsamt att höra :( tur ändå att det låter som att dom tagit dig på allvar och gör ordentligas mätningar så dom kan komma med klara besked. Och skönt mitt i allt sorgligt att det inte verkar vara utomkveds. Stor kram! Du kommer ta dig genom detta <3

    Ja, det känns riktigt skönt. Har hört så mycket dåligt om gynakuten men fick verkligen jättebra hjälp, så det är jag väldigt tacksam för:) Det känns som att jag kommer kunna ta det här lite bättre än förra gången, men jag hoppas ju det blir tredje gången gillt sedan, annars vet jag inte vad jag gör =/ Då börjar jag ju fundera över om jag öht klarar av att behålla en graviditet..
    Kram<3

    Hoppas det går vägen för er :)
  • Äldre 5 Feb 14:48
    FruW85 skrev 2019-02-05 14:35:15 följande:

    <3 Jag hoppas det.. så frustrerande bara när det verkar gå så bra för alla andra kring en.. =/ Blir lite stressad iom att jag fyller 34 i år och 2 av 2 graviditeter gått åt helvete nu =/Ja, det känns riktigt skönt. Har hört så mycket dåligt om gynakuten men fick verkligen jättebra hjälp, så det är jag väldigt tacksam för:) Det känns som att jag kommer kunna ta det här lite bättre än förra gången, men jag hoppas ju det blir tredje gången gillt sedan, annars vet jag inte vad jag gör =/ Då börjar jag ju fundera över om jag öht klarar av att behålla en graviditet..

    Kram<3

    Hoppas det går vägen för er :)


    Jag håller alla tummmar och tår för att din tur kommer snart! <3
  • Äldre 5 Feb 15:01
    Tösen01 skrev 2019-02-05 14:32:14 följande:

    Åh nu har vi varit och gjort ett ultraljud för att se om det fanns ett litet hjärta. Och det fanns det!! Otroligt häftigt, vi fick höra hjärtljuden och se liten, vi fick ett vanligt ul och ej vul, trodde inte man kunde se med ett vanligt men hon var superduktig och maskinen var den bästa och senaste. Kändes mer som att allt var på riktigt, att man kunde se liten via "magen". Barnmorskan sa även att risken för missfall är väldigt liten nu nör hjärtat slår, men der kan såklart hända andra saker. Men just nu är jag så tacksam och så lycklig och oavsett vad som händer imorgon, så ska jag låta mig vara världens lyckligaste idag. <3 Vi har inskrivning hos Barnmorskan i eftermiddag. Finns det någon fb grupp för oss med BF i september? Kram


    Grattis vad underbart!! Hur långt gången är du idag, eftersom att det gick att se på vanligt ul? Jag har tid bokad nästa torsdag och kommer då vara i 8+1, hoppas man ser mer än en liten klump :)
Svar på tråden Bf September 2019