• Äldre 25 Dec 22:08
    29509 visningar
    3333 svar
    3333
    29509

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Mamaam­u
    Äldre 6 Feb 16:42

    Eftersom du är i den veckan du är så tror jag du får en tid i slutet av nästa vecka. Det tror jag att jag får. Jag ska lämna blodprov imorgon. Ser allt bra ut så berättar vi direkt efter för barnen och nära och kära .

    Jag har varit väldigt trött och mått dåligt i 6 veckor nu så mina barn märker. Min äldsta är tonåring och brukar se väldigt fundersam ut. Mest för att jag blivit plufsigare runt magen fort haha .


    September89 skrev 2019-02-06 16:32:59 följande:

    Jag tycker det är jättejobbigt att inte berätta för barnen. Mina är 6 och 8 och märker ju att det är något med mig. 8 åringen är ganska orolig av sig och jag märker att de håller koll på mig och hur jag mår så känns nästan elakt att vi inte berättat än. Så att vänta till rutin ultraljudet är inget alternativ för oss heller. Jag lämnade blodprov till kubtestet idag och väntar på kallelse till ultraljudet så det borde ske snart men jag vill typ berätta NU! Skulle något gå fel så måste vi ju ändå berätta eftersom vi kommer vara ledsna och må dåligt isf. Men samtidigt blir det kanske svårt för dem när det är så otroligt lång väntan.

    Min man tycker absolut att vi ska vänta tills efter kub åtminstone och det var ju vad vi planerat från början men åh vad jobbigt det känns att inte berätta! Är van att vara väldigt ärlig och släppa in barnen i saker.


  • Äldre 6 Feb 17:16
    Karma91 skrev 2019-02-06 16:22:03 följande:

    Hmm vad olika. Med grav vecka 11v+0- 13v+6 menar man då vecka 12-14 eller som 10+0 och 12+6? Om du förstår hur jag menar!


    Det vi skulle kalla v. 12 är 11+0. Jag har tid om två veckor och kommer då vara 12+4.
  • Äldre 6 Feb 17:18
    Natta89 skrev 2019-02-06 17:16:52 följande:

    Det vi skulle kalla v. 12 är 11+0. Jag har tid om två veckor och kommer då vara 12+4.


    Jo precis det är ju det normala men tyckte de skrev så konstigt!
  • Äldre 6 Feb 17:37
    Tigerkvinna skrev 2019-02-06 14:56:33 följande:

    HUr känns din växtvärk? Min känns verkligen som en jätte hård kramp långt inne i magen. Får nästan smått panik när den kommer för det är en så obehaglig känsla..Och lite roro kommer också för det känns verkligen som shit nu är det kört när dom kommer..


    Ja så känns det för mig också. Antingen som en djup kramp eller en molande värk. Jag får också panik och tänker att det är kört.. varje toabesök är lite ångestladdat. Ska bli så skönt om några veckor när den här sköra tiden är förbi!
  • Äldre 6 Feb 17:45

    Vad händer??

    Rosa flytningar när jag torkade mig nyss? Ont i ryggslutet på ett sätt jag inte haft innan, som mensvärk. Inskrivning imorgon. Känns som jag ska gå under just nu!! Samtidigt har både näsa och tandkött blodat idag, försöker intala mig att det är slemhinnorna som är sköra. Kan gynakuten ens göra något? Inskrivning imorgon...

  • Äldre 6 Feb 19:08
    Tösen01 skrev 2019-02-06 08:35:58 följande:

    Neej. Jag är så ledsen för din skull. =( vet inte vad jag ska skriva, tror inte jag kan lindra på något sätt, men tänker på dig. Stor kram


    Tusen tack för omtanken, det värmer verkligen ????
  • Äldre 6 Feb 19:10
    Elcca skrev 2019-02-06 08:44:13 följande:

    Jag är så ledsen för din skull!! Kan inte ens föreställa mig känslan av detta. Jag hoppas du hittar styrkan att orka fortsätta kämpa på för ett plus som vill stanna! Stor kram <3


    Tack så mycket. Man har ju nån slags fåfängt hopp om att vara en av alla de som blöder och allt går bra. Men innerst inne fattar jag ju. Kram!
  • Äldre 6 Feb 19:10
    Mamaamu skrev 2019-02-06 16:42:49 följande:

    Eftersom du är i den veckan du är så tror jag du får en tid i slutet av nästa vecka. Det tror jag att jag får. Jag ska lämna blodprov imorgon. Ser allt bra ut så berättar vi direkt efter för barnen och nära och kära .

    Jag har varit väldigt trött och mått dåligt i 6 veckor nu så mina barn märker. Min äldsta är tonåring och brukar se väldigt fundersam ut. Mest för att jag blivit plufsigare runt magen fort haha .


    Jaa får hoppas att vi båda får tid fort nu! Vi har redan berättat för våra föräldrar men känns känsligare att berätta för barnen. Svårt att be dem hålla det hemligt haha.
  • Äldre 6 Feb 19:13
    caramia skrev 2019-02-06 19:08:25 följande:

    Tusen tack för omtanken, det värmer verkligen ????


    Alltså det blev frågetecken när jag gjorde en smiley. Ser ut som att jag är ironisk, men jag menar verkligen Tack!
  • Anonym (Bebbe igen..­)
    Äldre 6 Feb 19:15
    FruW85 skrev 2019-02-06 10:41:12 följande:

    Ja, för mig tog det ungefär tre veckor efter att jag slutat blöda till jag fick ägglossning. Jag väntade alltså inte in mensen efter förra missfallet utan blev gravid direkt.

    Åh, fy vad jobbigt med så många missfall =/ Håller tummarna för att det går vägen den här gången och det låter ju väldigt lovande att det gått så långt :)


    Va bra även du fick äl så snabbt! Alla tänker ju olika..men jag blir liksom ledsen varje gång för att just den bebisen inte fick födas..även om det säkert va något allvarligt fel på det...men det har kännts väldigt olika vissa varit relativt enkla psykologiskt sätt medan vissa o särskillt ett av dom va jättetungt..då hade jag jättemkt graviditets symptom och inbillade mig d va tvillingar och fick liksom upp en känsla för livets personlighet i magen..if it makes any sence..

    Jojjans: mf är blir ju iaf mkt ovanligare nu ju längre vi kommer här i tråden! Snart har vi alla gjort våra första ul och när ett hjärta ses slå så minskar risken jäääättemkt! Men jag förstår hur du känner! Håller tummarna allt ser bra ut för er och håll mobilen redo att ta kort på bönan om ni vill! :)
Svar på tråden Bf September 2019