• Snowflingan

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Anonym (Bebbe igen..)
    Tigerkvinna skrev 2019-02-06 11:06:28 följande:

    Går in i vecka 6 idag. Var på inskrivning idag och fick ett väldigt positivt bemötande ska få börja gå på aurora samtal redan i v.15-16 istället för 20-25 som är vanligt här.

    Ska på tidigt VUL på fredag nästa vecka. Känns som väntan dit är lååång. Sedan ska jag få komma på ett till samtal med BM i vecka 8 föratt prata lite oro.  

    Mår ganska så bra. Det enda som verkligen förpestar min vardag totalt är "växtvärken". Får som rejält onda kramper centralt långt ned i magen. Håller i sig ca 5-15 minuter föratt sedan släppa. Ibland är dom jätte täta med ca 30 min mellan varje. Andra dagar kanske jag får en kramp på morgonen och en på kvällen. Idag fick jag massa täta på natten skit jobbigt! Men då har dom hållt sig borta i flera timmar nu på dagen istället. När jag pratat om det med Bm så sa hon att det är normalt och troligtvis växtvärken bara. Ska kännas som mensvärk typ. Säger mig inte så mycket som aldrig haft mensvärk haha. 


    Halloj! Ett tips kan va att kolla om du har fått urinvägsinfektion som e vanligt under graviditet. Jag fick oxå ont av det o kramper under förra graviditeten.
  • Anonym (Bebbe igen..)
    Februari16 skrev 2019-02-06 12:28:40 följande:

    Stor kram till alla er som har det tufft just nu!

    Här är en till som har jobbig "växtvärk".. Kanske inte så konstigt med tanke på att det är två där inne men mentalt är det ju jobbigt eftersom det gör ont. Annars går jag mest och längtar tills nästa vecka då vi får se våra små igen!


    Hej o Grattis! Så himla häftigt med tvillingar! Så otroligt faktiskt o hur mkt glädje det blir för dom att ha varandra! :) Inte konstigt med växtvärk då kanske..oj va d måste stretcha o växa mkt snabbare än när man bara väntar en..
  • Anonym (Bebbe igen..)
    September89 skrev 2019-02-06 16:32:59 följande:

    Jag tycker det är jättejobbigt att inte berätta för barnen. Mina är 6 och 8 och märker ju att det är något med mig. 8 åringen är ganska orolig av sig och jag märker att de håller koll på mig och hur jag mår så känns nästan elakt att vi inte berättat än. Så att vänta till rutin ultraljudet är inget alternativ för oss heller. Jag lämnade blodprov till kubtestet idag och väntar på kallelse till ultraljudet så det borde ske snart men jag vill typ berätta NU! Skulle något gå fel så måste vi ju ändå berätta eftersom vi kommer vara ledsna och må dåligt isf. Men samtidigt blir det kanske svårt för dem när det är så otroligt lång väntan.

    Min man tycker absolut att vi ska vänta tills efter kub åtminstone och det var ju vad vi planerat från början men åh vad jobbigt det känns att inte berätta! Är van att vara väldigt ärlig och släppa in barnen i saker.


    Jag känner o tänker som du o har därför berättat! Märks ju tydligt på mig o annars hade dom blivit oroliga..dom är snart 9 o 5. Har berättat att ibland blir bebisen bara mindre o mindre o försvinner ibland..så dom varit förberedda..dom har tagit mina tidigare tidigare mf bra.
  • Anonym (chockad!)

    Mina tidigare barn är 10 och 12 år men inte berättat något ännu. Är i v 9...tänker försöka vänta till vi varit på första ul KUB eller vad det nu blir för någon variant av det.


    Känner att de ändå inte ser nåt så finns ingen orsak att berätta. Det blir bara tråkigt för dom om det inte blir nåt syskon..

  • caramia
    Lita89 skrev 2019-02-06 17:45:05 följande:

    Vad händer??

    Rosa flytningar när jag torkade mig nyss? Ont i ryggslutet på ett sätt jag inte haft innan, som mensvärk. Inskrivning imorgon. Känns som jag ska gå under just nu!! Samtidigt har både näsa och tandkött blodat idag, försöker intala mig att det är slemhinnorna som är sköra. Kan gynakuten ens göra något? Inskrivning imorgon...


    Vad skönt att du ska på inskrivning imorgon iaf, säkert kan det vara som du tror iom att du har näsblod och tandköttsblödning.
  • Anonym (Bebbe igen..)
    GulRödBlå skrev 2019-02-06 13:13:22 följande:

    Mitt illamående bara ökar, jag hoppas innerligt att det är något bra och att vi får bättre nyheter imorgon än i måndags, eller efter ännu några veckor.


    Åh men det låter hoppfullt! Håller tummarna för imorgon! :)
  • Jordgubb

    Lergigan comp (på recept) funkar för vissa.


    Ourlittlesecret skrev 2019-02-05 14:31:02 följande:

    Jag beklagar till er alla som fått MF/MA. All styrka till er!

    Sen grattis till alla som plussat och vågat komma med i tråden.

    Länge sen jag skrev nånting nu. Är nu i vecka 8 (7+4) Imorgon har vi inskrivning så nervöst men samtidigt skönt och man kanske snart vågar börja tro. Vi berättade för våra föräldrar i fredags. Vilken lättnad att äntligen kunna prata om hur man verkligen mår. För jag mår bokstavligt talat bedrövligt. Minns inte när jag senast fick i mig en ordentlig middag och det värsta är att nu är det inte längre bara på kvällarna utan kontinuerligt över hela dagen. Har provat seaband, fungerar nog men får så fruktansvärt ont där bollen vilar så kan inte ha dom på mig hela tiden. Har även provat postafen, vilket jag inte tyckte ha någon effekt alls. Tröttheten är dock bättre men vet snart inte vart jag ska ta vägen pga illamåendet. Några tips? Blir så paralyserad av illamåendet på kvällarna att jag endast ligger på soffan. Kommer mig inte ens ut och gå (hundägare), tur sambon är förstående. Kan tillägga att jag är extremt rädd för att spy.


  • Februari16
    Anonym (Bebbe igen..) skrev 2019-02-06 19:27:03 följande:

    Hej o Grattis! Så himla häftigt med tvillingar! Så otroligt faktiskt o hur mkt glädje det blir för dom att ha varandra! :) Inte konstigt med växtvärk då kanske..oj va d måste stretcha o växa mkt snabbare än när man bara väntar en..


    Tack! Ja det är häftigt och otroligt omtumlande

    Är i vecka 7+2 idag och såå svullen om magen! Är det nån annan som också redan är rund??
  • GulRödBlå
    Anonym (Bebbe igen..) skrev 2019-02-06 19:49:38 följande:

    Åh men det låter hoppfullt! Håller tummarna för imorgon! :)


    Tack <3 meddelar här hur det gått
  • norrsken91
    Februari16 skrev 2019-02-06 20:11:05 följande:

    Tack! Ja det är häftigt och otroligt omtumlande

    Är i vecka 7+2 idag och såå svullen om magen! Är det nån annan som också redan är rund??


    Jag är 7+1 men också extremt svullen. Vet somsagt att det är för tidigt att det ska vara fostret, är tarmarna som lever lajf nu, efter frukost och lunch är jag extremt rund resterande del av dagen. Smal i vanliga fall så börjar redan bli svårt att dölja på jobbet...
Svar på tråden Bf September 2019