• Äldre 25 Dec 22:08
    29599 visningar
    3333 svar
    3333
    29599

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Äldre 7 Feb 21:15
    Jojjans skrev 2019-02-07 19:15:18 följande:

    Jag hade skyllt på tandläkartider, typ att jag höll på

    med nån rotfyllning och behövde gå tillbaka flera gånger eller nåt ;)


    Ja det var ju en bra idé :) synd att jag ?skrutit? om att jag aldrig haft några hål hahaha. Men det kommer de säkert inte ihåg haha.
  • Äldre 7 Feb 21:16
    Tösen01 skrev 2019-02-07 20:40:37 följande:

    Åh så underbart <3 känslan är magisk! Grattis


    Februari16 skrev 2019-02-07 20:47:06 följande:

    Fantastiskt! Grattis!


    Tack! Ja känns underbart! :)
  • Anonym (Oroli­g)
    Äldre 7 Feb 21:25


    Varför är kontrollstrecket idag så mycket starkare än i måndags? Eller är det teststrecket som har blivit svagare? :( :(
  • Äldre 7 Feb 21:40
    Anonym (Orolig) skrev 2019-02-07 21:25:06 följande:

    Varför är kontrollstrecket idag så mycket starkare än i måndags? Eller är det teststrecket som har blivit svagare? :( :(


    Tror bara olika tester har olika mycket färg i sig. Det är bara digitala test med veckoindikator som verkligen mäter mängden hcg, kan vara tryggare att kolla med dom!
  • Äldre 7 Feb 21:40
    Mamaamu skrev 2019-02-07 16:51:37 följande:

    Tack :)

    Problemet med detta är att jag skulle på kub nästa vecka i v11 men nu skrev han in att jag inte skulle gå på den utan vänta och gå 1-2 veckor efter . Är då rädd att om mina beräkningar stämmer med min mens, ja då är jag i v 13 och då är det försent med kub.

    Fostret var 6.5 cm lång nu iaf.


    Hm, bara en fundering. Fostret kan inte ha varit 6,5 cm om de påstår att du är i v 8+3. Den längden skulle motsvara typ v 13+0...
  • Äldre 7 Feb 21:47
    September89 skrev 2019-02-07 17:56:37 följande:

    Idag fick jag hem tider för både kub och rutinultraljudet. Lite besviken då jag hade hoppats på kub nästa vecka men det blir först om två veckor. Kommer alltså vara i vecka 14 enligt deras beräkning men vecka 13 enligt vad jag själv tror pga långa menscykler. Fick sämsta tänkbara tidpunkten också, måste lämna jobbet en timme efter att jag börjat och mitt i pågående aktiviteter. Måste komma på något att säga på jobbet igen också. Inför bm besöket sa jag att jag skulle på cellprov och kanske bli sen till jobbet.

    Usch, blir så stressad av att behöva gå ifrån på arbetstid men oftast är det ju svårt att styra så att man får tider innan eller efter jobbet. Tror att mina kollegor är förstående men nu har jag varit sjuk hela veckan och sedan har jag både kub och dotterns utvecklingssamtal som jag måste gå ifrån för när jag kommer tillbaka. Känner mig inte som någon rolig kollega just nu!


    Tycker också det är svårt vad man ska säga på jobbet. Har ett jobb där någon måste täcka min position när jag går ifrån. Men visst är det svårt med vad man ska säga så här tidigt?! Skall dessutom på tidig glukosbelastning i v 10+ eftersom min pappa har diabetes...
  • Äldre 8 Feb 06:32
    Solgul skrev 2019-02-07 21:40:37 följande:

    Hm, bara en fundering. Fostret kan inte ha varit 6,5 cm om de påstår att du är i v 8+3. Den längden skulle motsvara typ v 13+0...


    Reagerade också på det, men antar att hon skrev fel? =)
  • Mamaam­u
    Äldre 8 Feb 06:49

    Nej jag blev fundersam över det. Så jag googla. Det står det på vul bilden. Vi tog kort på skärmen. Det måste stå helt fel.


    Solgul skrev 2019-02-07 21:40:37 följande:

    Hm, bara en fundering. Fostret kan inte ha varit 6,5 cm om de påstår att du är i v 8+3. Den längden skulle motsvara typ v 13+0...


  • Anonym (chock­ad!)
    Äldre 8 Feb 06:57
    Mamaamu skrev 2019-02-08 06:49:46 följande:

    Nej jag blev fundersam över det. Så jag googla. Det står det på vul bilden. Vi tog kort på skärmen. Det måste stå helt fel.


    Min var ju 17 mm och jag var i v 8+1...står ju många siffror på bilden. Vad står det mer för siffror? Sa dom inte hur stor den var?
  • Mamaam­u
    Äldre 8 Feb 07:11

    Nej han sa aldrig det. På ett ställe stod det 6.5 cm. Måste stå helt fel eller vara något annat. Hinnesäcken kanske ? Foster på 1.5 cm är ju mer rimligt nu.


    Anonym (chockad!) skrev 2019-02-08 06:57:51 följande:

    Min var ju 17 mm och jag var i v 8+1...står ju många siffror på bilden. Vad står det mer för siffror? Sa dom inte hur stor den var?


Svar på tråden Bf September 2019