• Snowflingan

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Februari16
    Lita89 skrev 2019-02-08 16:20:56 följande:

    Mina blödningar har fortsatt och blivit värre idag, åker därför till gynakuten om en stund. Sambon är fast på jobbet och jag har inte berättat för familjen än (v 10). Ska jag chocka mamma och eventuellt göra henne superledsen eller kan man åka in själv?


    Håller tummarna för att allt ser bra ut! Ta med dig din mamma du, hon vill nog vara ett stöd för dig om hon kan!
  • Lbem
    Madde9023 skrev 2019-02-07 13:41:32 följande:

    Är i vecka 8 (7+4) och har haft en hemsk vecka senaste veckan. Har varit ganska förstoppad, vilket i sin tur har lett till magkatarr och illamående... Så sug/värk i magen med extrema hungerkänslor och samtidigt illamående..   Längtar till första möte med bm på måndag 11/2 så jag äntligen kan fråga om vilka mediciner som är okej att använda osv. Har kört med novalucol tuggtabletter (halsbränna/sura uppstötningar) nu efter att pratat med dem på apoteket, men känner att jag kanske skulle behöva köra på något mer laxerande istället...

    Någon mer som haft liknande problem?


    Jag tar omeprazol emellanåt och det hjälper mot halsbränna o sura uppstötningar. Åt det förra graviditeten också, men för att jag måste då jag får så fruktansvärt ont i magen ibland.
  • Hesge
    Lita89 skrev 2019-02-08 16:20:56 följande:

    Mina blödningar har fortsatt och blivit värre idag, åker därför till gynakuten om en stund. Sambon är fast på jobbet och jag har inte berättat för familjen än (v 10). Ska jag chocka mamma och eventuellt göra henne superledsen eller kan man åka in själv?


    Tänker på dig och hoppas att allt ser bra ut!
  • Anonym (Orolig)
    Jojjans skrev 2019-02-08 16:07:49 följande:

    Har dom en bra ultraljudsmaskin ska man kunna se hjärtat om det slår. Lycka till!


    Hoppas gynakuten på Danderyds sjukhus har det!

    Någon som har erfarenhet av vul på DS i tidiga veckor?
  • Jojjans
    Lita89 skrev 2019-02-08 16:20:56 följande:

    Mina blödningar har fortsatt och blivit värre idag, åker därför till gynakuten om en stund. Sambon är fast på jobbet och jag har inte berättat för familjen än (v 10). Ska jag chocka mamma och eventuellt göra henne superledsen eller kan man åka in själv?


    Hoppas att du fått hjälp och något slags besked så du slipper ovissheten, och självklart att det helst var ett positivt sådant. Håller tummarna för dig <3
  • Jojjans
    Anonym (Orolig) skrev 2019-02-08 20:13:01 följande:

    Hoppas gynakuten på Danderyds sjukhus har det!

    Någon som har erfarenhet av vul på DS i tidiga veckor?


    Det har dom säkert, ring och åk in om du känner dig orolig. Överdriv hur ont du har och hur mycket du blödigt så tvivlar jag på att dom kommer neka dig en koll. Hoppas allt ser bra ut!
  • Anonym (chockad!)

    My god! någon annan som blir mätt DIREKT och dessutom blir som om jag varit på ett julbord och tagit om 10 ggr?!!?


    Magen är gigantisk, uppblåst och jag känner mig verkligen TOKMÄTT fast jag ätit mindre än jag brukar!!


    Ska det vara såhär redan?! Då kommer ajg inte överleva 9 månader!! Hahah

  • Jojjans

    Vill bara slänga in lite lugnande ord till er alla som blir oroliga när symptom kommer och går:

    Mina bröst är mitt tydligaste symptom. Bröstvårtorna har varit ömma redan från äl+7 och det blir liksom värre och värre hela tiden. Senaste veckorna känns det som glassplitter i bröstvårtorna, kan knappt nudda dom och har svårt att sova då jag i vanliga fall sover på mage men nu vaknar av att det gör ont om jag gör det. Men vid 3-4 tillfällen har det liksom avtagit helt! Och sen efter någon halv dag återkommit igen.

    Just nu (7+2) är mina bröst betydligt större än innan, och bröstvårtorna är typ tredubbel storlek. Inatt var jag uppe och kissade och då var jag tvungen att hålla i brösten när jag gick till toaletten. Men när jag vaknade ett par timmar senare barn dom inte ens spända, ingen ömhet, helt ihopsjunkna och gick att klämma på hur mycket som helst (tro mig, jag blev så stressad så jag klämde ordentligt). Blev superstressad, men bara några timmar senare var dom lika ömma igen. Kroppen luras verkligen ordentligt! Så obehagligt, men börjar lära mig att det verkligen kommer och går.

  • Lita89
    Jojjans skrev 2019-02-08 21:20:47 följande:

    Hoppas att du fått hjälp och något slags besked så du slipper ovissheten, och självklart att det helst var ett positivt sådant. Håller tummarna för dig <3


    Tack för omtanken <3 verkar dock vara ofostrig grav för mig. Fostret var ca 2 mm långt (9+4) och ingen hjärtaktivitet hittades. Misstänker att jag hade äl senare men det borde nog ha funnits mer ändå. Ska tillbaka på torsdag för säkerhets skull men det är väl typ kört. Är så ledsen just nu.
  • Februari16
    Lita89 skrev 2019-02-08 22:43:04 följande:

    Tack för omtanken <3 verkar dock vara ofostrig grav för mig. Fostret var ca 2 mm långt (9+4) och ingen hjärtaktivitet hittades. Misstänker att jag hade äl senare men det borde nog ha funnits mer ändå. Ska tillbaka på torsdag för säkerhets skull men det är väl typ kört. Är så ledsen just nu.


    Åh vad tråkigt, jag beklagar verkligen!
Svar på tråden Bf September 2019