• Snowflingan

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • September89
    Tösen01 skrev 2019-02-09 21:51:45 följande:

    Vad "skönt" att det verkar vara flera som känner så. Jag blir så galet nojjig, nästan värre sedan vi fick se ett tickande hjärta... Men det är ju bara att vänja sig, det borde du ju veta, eftersom du undebart nog, har två barn sedan tidigare att oroa dig över och en till på g =)


    Haha jaa oron tar aldrig slut när det gäller ens barn!

    Men det blir skönt sen när man börjar känna rörelser så att man åtminstone får bekräftat att ongen lever där inne haha.
  • Jojjans
    diiLaay skrev 2019-02-09 22:01:29 följande:

    Hej allihop, jag hoppar gärna in här:)

    Jag är 29 år gammal och väntar mitt första barn efter ett tidigt missfall i juli 2018 så nu är jag i vecka 14 13+1 och min bf är den 16 aug om allt går som de ska <3 jätte roligt att prata med andra som är gravida och vad ni har upplevt eller gått igenom under era graviditeter puss o kram


    Jag tror det finns en BF augusti-grupp om du vill prata med folk som är mer lika långt gångna som dig :)
  • Anonym (chockad!)

    Någon här som tränar under graviditeten?

    Någon som tränat mycket innan och ändrat det nu?

    Hur tänker ni kring träning?

  • Solgul
    Anonym (chockad!) skrev 2019-02-10 10:11:26 följande:

    Någon här som tränar under graviditeten?

    Någon som tränat mycket innan och ändrat det nu?

    Hur tänker ni kring träning?


    Jag tränar i princip som vanligt. 3 ggr/v mixat gym och pass. Var först lite nojig över att jag läst att man bara skall upp i 70% av maxpulsen (dvs strax under 140 för mig) och när jag tränar ligger jag ofta med en puls över 170 slag/min. Pratade med gynekologen i samband med vul och kom fram till att jag kan fortsätta med den träning som känns ok. Inte springa tills man spyr eller jobba upp världens mjölksyra.

    Så tänker jag :)
  • Anonym (chockad!)
    Solgul skrev 2019-02-10 10:21:09 följande:

    Jag tränar i princip som vanligt. 3 ggr/v mixat gym och pass. Var först lite nojig över att jag läst att man bara skall upp i 70% av maxpulsen (dvs strax under 140 för mig) och när jag tränar ligger jag ofta med en puls över 170 slag/min. Pratade med gynekologen i samband med vul och kom fram till att jag kan fortsätta med den träning som känns ok. Inte springa tills man spyr eller jobba upp världens mjölksyra.

    Så tänker jag :)


    Jag har ju alltid tränat mycket. Främst är jag ju löpare. Maratonträning. Men inte kunnat träna alls senaste månaden pga sjukt illamående men tänker att jag ska börja igen nu för det kan fan ändå inte bli sämre! Mrn orolig över typ MF!! ????
  • Jojjans
    Anonym (chockad!) skrev 2019-02-10 10:58:18 följande:

    Jag har ju alltid tränat mycket. Främst är jag ju löpare. Maratonträning. Men inte kunnat träna alls senaste månaden pga sjukt illamående men tänker att jag ska börja igen nu för det kan fan ändå inte bli sämre! Mrn orolig över typ MF!! ????


    Träning ska absolut inte kunna orsaka missfall, bara ta det lugnt i början och lyssna på kroppen - den kommer säga ifrån. Jag tänker alltid att om folk fick barn för 300 år sen med allt hårt slit och arbete och okunskap som var då, så kan inte normal fysisk aktivitet skada. Det som var ok då är ok idag...
  • Lbem
    Anonym (chockad!) skrev 2019-02-10 10:11:26 följande:

    Någon här som tränar under graviditeten?

    Någon som tränat mycket innan och ändrat det nu?

    Hur tänker ni kring träning?


    Jag tränar inte på gym wller så men jag går hela dagarna på mitt jobb. Detta blir mitt tredje barn och jag känner ju att det känns mer påfrestande i kroppen och jag är bara snart i v 10.. o kommer få fortsätta i samma tempo tills dess att jag verkligen inte orkar mer
  • Anonym (chockad!)
    Jojjans skrev 2019-02-10 11:02:47 följande:

    Träning ska absolut inte kunna orsaka missfall, bara ta det lugnt i början och lyssna på kroppen - den kommer säga ifrån. Jag tänker alltid att om folk fick barn för 300 år sen med allt hårt slit och arbete och okunskap som var då, så kan inte normal fysisk aktivitet skada. Det som var ok då är ok idag...


    Jo precis. Innerst inne vet man ju det.
  • Tigerkvinna
    Anonym (chockad!) skrev 2019-02-10 10:58:18 följande:
    Jag har ju alltid tränat mycket. Främst är jag ju löpare. Maratonträning. Men inte kunnat träna alls senaste månaden pga sjukt illamående men tänker att jag ska börja igen nu för det kan fan ändå inte bli sämre! Mrn orolig över typ MF!! ????
    Är också lite orolig över detta. Pysslar mycket i trädgården med tunga lyft utav gödselsäckar och skottkärror....Men tänkte ta upp det med läkaren på mitt VUL i nästa vecka och fråga. Men vanlig träning har jag inte reflekterat över såsom cyckling, löpning eller simmning. Jag är mer orolig över dom tunga lyften. 
  • September89
    Anonym (chockad!) skrev 2019-02-10 10:11:26 följande:

    Någon här som tränar under graviditeten?

    Någon som tränat mycket innan och ändrat det nu?

    Hur tänker ni kring träning?


    Jag önskar SÅ att jag hade ork att träna. Jag vill verkligen och längtar efter det i teorin men har verkligen noll ork i praktiken. Hoppas att jag ska orka mer snart då jag närmar mig andra trimestern nu.
Svar på tråden Bf September 2019