• Snowflingan

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Jojjans
    Karma91 skrev 2019-02-10 12:35:53 följande:

    Känner så väl igen det där! Har haft det så i några veckor nu, sinnes vilken mängd flytningar det blir.

    Drömmarna kan vara så jobbiga, har vaknat av att jag grinat några ggr! Hoppas det går bra på din vul, skön milstolpe :)


    September89 skrev 2019-02-10 13:03:13 följande:

    Samma här! Har ofta sprungit på toa för att kolla om jag blöder. Nu har jag dock börjat vänja mig vid att det är flytningar som känns så. Drömde också om missfall i natt! Tror det är första gången jag drömmer om det. Dock drömmer jag sjukt mycket om allt möjligt konstigt på nätterna, min sömnkvalite är klart sämre och jag vaknar ofta med obehag under nätterna efter konstiga drömmar.


    Ja jag drömmer sååå mycket generellt! Inatt minns jag hur det började blöda i drömmen, och att jag kände på tappen som var låg och mjuk precis som vid mens och jag konstaterade också krasst att det då var kört. Kände på mina bröst som inte längre ömmade, och vaknade då till och kände på mina bröst som inte ömmade och fick panik, kändes som en sanndröm. Så märkligt.

    Ja man vänjer sig nog vid flytningar och att alla symptom kommer förändras hela tiden. Men är såå rädd för vul så tror verkligen det är det som spökar för mig.
  • Tigerkvinna

    Ni som varit gravida tidigare. Är det möjligt att få foglossning redan i slutet på v.6? Har nämligen haft hemsk molvärk sedan början på vecka.5 mitt i magen och ländryggen. Nu har den molvärken lugnat sig lite. Istället har jag fått en jätte obehaglig stramande on smärta i ljumskarna. Funderar på om detta redan kan vara foglossning!?

  • Jojjans
    Tigerkvinna skrev 2019-02-10 21:21:07 följande:

    Ni som varit gravida tidigare. Är det möjligt att få foglossning redan i slutet på v.6? Har nämligen haft hemsk molvärk sedan början på vecka.5 mitt i magen och ländryggen. Nu har den molvärken lugnat sig lite. Istället har jag fått en jätte obehaglig stramande on smärta i ljumskarna. Funderar på om detta redan kan vara foglossning!?


    Jag är rätt övertygad om att det är ligamentssmärtor som du upplever som stramande i ljumskarna. Låter orimligt att få foglossning så tidigt även om det Inter är omöjligt. Men läs på lite om ligamentssmärtor för det tycker jag låter lite mer troligt. Hoppas det inte gör allt för ont! Prata med din bm om du är orolig tycker jag.
  • Solgul

    Efter träningen nu på kvällen tyckte jag att det var en lite brunaktig flytning på pappret. Satte på vita trosor för att kunna ha koll under kvällen, flytningen är mer "färgad" än vanligt men kan inte bestämma mig om jag tycker att den faktiskt är brun.

    Borde jag bara tagga ner om jag inte ens kan bestämma mig för att flytningen är brun??

    Är orolig för MA (som jag hade i höstat) och precis som ett par av er andra har jag haft trista drömmar de sebaste dagarna. V 10+5 idag, skall lämna blodprov inför KUB imorgon....

  • Tigerkvinna
    Jojjans skrev 2019-02-10 21:34:42 följande:
    Jag är rätt övertygad om att det är ligamentssmärtor som du upplever som stramande i ljumskarna. Låter orimligt att få foglossning så tidigt även om det Inter är omöjligt. Men läs på lite om ligamentssmärtor för det tycker jag låter lite mer troligt. Hoppas det inte gör allt för ont! Prata med din bm om du är orolig tycker jag.
    Just ljumskarna blev lite halvt outhärdliga så fick bli en alvedon nu till kvällen :/ Men jo det kan nog vara ligamentsmärtor. För jag har inga smärtor alls vid magen  utan det är bara ljumskarna.Får hoppas detta ger med sig. Vill ju verkligen inte ta smärtstillande..:( 
  • Daphodil

    Nu tjatar jag om illamående igen. Senaste dagarna har jag hulkat flera gånger, men det kom inget som tur är. Är det fler som har haft illamående som stannade vid hulkning och kräkkänsla, eller brukar detta gå över i kräkningar? Jag förstår ju att det är olika, men vill veta just era erfarenheter. Med dottern mådde jag illa men hulkade aldrig, det är därför jag funderar.

  • Jojjans
    Tigerkvinna skrev 2019-02-10 22:31:44 följande:

    Just ljumskarna blev lite halvt outhärdliga så fick bli en alvedon nu till kvällen :/ Men jo det kan nog vara ligamentsmärtor. För jag har inga smärtor alls vid magen  utan det är bara ljumskarna.Får hoppas detta ger med sig. Vill ju verkligen inte ta smärtstillande..:( 


    Som jag förstått det finns det olika ligament på olika sidor om livmodern och beroende på hur den växer så drar det i olika ligament i olika perioder.
  • Lbem
    Daphodil skrev 2019-02-11 07:38:54 följande:

    Nu tjatar jag om illamående igen. Senaste dagarna har jag hulkat flera gånger, men det kom inget som tur är. Är det fler som har haft illamående som stannade vid hulkning och kräkkänsla, eller brukar detta gå över i kräkningar? Jag förstår ju att det är olika, men vill veta just era erfarenheter. Med dottern mådde jag illa men hulkade aldrig, det är därför jag funderar.


    Jag hade illamående med mina tjejer, första var jag typ sängliggandes i v 9-13. Andra var jag illamående ungefär samma veckor. Denna ggn har illamåendet varit mer extremt som att det är i halsen och vänder. Men inga spyor och det har avtagit lite grann
  • Daphodil
    Lbem skrev 2019-02-11 07:50:56 följande:

    Jag hade illamående med mina tjejer, första var jag typ sängliggandes i v 9-13. Andra var jag illamående ungefär samma veckor. Denna ggn har illamåendet varit mer extremt som att det är i halsen och vänder. Men inga spyor och det har avtagit lite grann


    Tack, då finns det hopp!
  • Jojjans

    Jag inser verkligen hur otroligt lyckligt lottad jag är som slipper illamåendet nästan helt. Jag mår illa på morgonen innan jag fått i mig frukost, men aldrig så att jag får kväljningar eller hulkar. Resten av dagen är det nästan alltid lugnt, om jag inte blir för hungrig. Hade det inte varit likadant förra gången jag var gravid så hade jag nog blivit orolig, men nu verkar det som att det är såhär det funkar för mig.

Svar på tråden Bf September 2019