• Snowflingan

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Anonym (chockad!)
    Daphodil skrev 2019-03-19 19:01:15 följande:

    På tal om veckoräkningar... Vad har ni för BF? Det skiljer sig ju en del i gruppen, jag är tex en av de kortast gångna. Kul att se vilka man är nära i tid!

    Jag har BF 28 september.


    BF 13 september, men kommer snittas så kommer få nån gång i början av september.
  • Anonym (chockad!)

    Känns konstigt att våga lita på detta nu. Går in i v 16 på fredag så tiden rullar på... borde vara rätt "safe" nu...berättade ju för chefen i fredags. Inte berättat för de andra på jobbet än. Berättat för 3 kompisar och sedan mina föräldrar.


    Varit på KUB och allt såg bra ut, men ändå vågar jag inte riktigt tro på det och vill inte berätta för folk. Har ni berättat för folk förutom de närmast i familjen?


    Jag inväntar RUL nu, borde väl vara om ca 3-4 v...


    Jag har hela tiden ett nytt datum då jag säger till mig själva att "DÅ ska jag våga lita på detta!" haha


    Har sjukt lågt blodtryck nu och har hjärtklappning och extraslag. Håller på att svimma på jobbet när jag står stilla osv... måste ringa MVC i slutet av veckan när jag kan så jag får lite ideer. Tycker jag gör allt med att dricka, träna, äta salt, ha stödstrumpor osv osv...men känns inte som om nåt hjälper haha

  • Daphodil
    Elcca skrev 2019-03-19 19:33:31 följande:

    Du och jag ligger väldigt lika! Jag har bf 27/9. Är satt från start iom att jag gjort ivf. :)

    Jag ska göra KUB imorrn. Är nervöööös men också förväntansfull! Ska bli underbart att se det lilla livet igen. Senast va det en väldigt livlig liten en. :)


    Vad kul! Lycka till med kub! Jag gjorde ju mitt idag och var också vansinnigt nervös, men tänk vilken känsla sen när allt ser bra ut!
  • Daphodil
    Anonym (chockad!) skrev 2019-03-19 19:45:29 följande:

    Känns konstigt att våga lita på detta nu. Går in i v 16 på fredag så tiden rullar på... borde vara rätt "safe" nu...berättade ju för chefen i fredags. Inte berättat för de andra på jobbet än. Berättat för 3 kompisar och sedan mina föräldrar.

    Varit på KUB och allt såg bra ut, men ändå vågar jag inte riktigt tro på det och vill inte berätta för folk. Har ni berättat för folk förutom de närmast i familjen?

    Jag inväntar RUL nu, borde väl vara om ca 3-4 v...

    Jag har hela tiden ett nytt datum då jag säger till mig själva att "DÅ ska jag våga lita på detta!" haha

    Har sjukt lågt blodtryck nu och har hjärtklappning och extraslag. Håller på att svimma på jobbet när jag står stilla osv... måste ringa MVC i slutet av veckan när jag kan så jag får lite ideer. Tycker jag gör allt med att dricka, träna, äta salt, ha stödstrumpor osv osv...men känns inte som om nåt hjälper haha


    Ja, för mig var kub milstolpen, så nu har jag berättat för alla vänner. Men det finns ju inget rätt eller fel. Hoppas du får några tips för blodtrycket, låter jättejobbigt.
  • September89
    Anonym (chockad!) skrev 2019-03-19 19:45:29 följande:

    Känns konstigt att våga lita på detta nu. Går in i v 16 på fredag så tiden rullar på... borde vara rätt "safe" nu...berättade ju för chefen i fredags. Inte berättat för de andra på jobbet än. Berättat för 3 kompisar och sedan mina föräldrar.

    Varit på KUB och allt såg bra ut, men ändå vågar jag inte riktigt tro på det och vill inte berätta för folk. Har ni berättat för folk förutom de närmast i familjen?

    Jag inväntar RUL nu, borde väl vara om ca 3-4 v...

    Jag har hela tiden ett nytt datum då jag säger till mig själva att "DÅ ska jag våga lita på detta!" haha

    Har sjukt lågt blodtryck nu och har hjärtklappning och extraslag. Håller på att svimma på jobbet när jag står stilla osv... måste ringa MVC i slutet av veckan när jag kan så jag får lite ideer. Tycker jag gör allt med att dricka, träna, äta salt, ha stödstrumpor osv osv...men känns inte som om nåt hjälper haha


    På mig syns det så pass mycket att folk till och med vågar fråga så att försöka hålla det hemligt var ju bara att glömma haha. Berättade för familjen tidigt och sedan berättade vi lite efter hand när vi varit på kub. I vecka 15 ploppade magen plötsligt fram så sedan dess märker ju alla som träffar mig. Min man har dock inte berättat på jobbet än.
  • Mickaela_med_ck
    Daphodil skrev 2019-03-19 19:01:15 följande:

    På tal om veckoräkningar... Vad har ni för BF? Det skiljer sig ju en del i gruppen, jag är tex en av de kortast gångna. Kul att se vilka man är nära i tid!

    Jag har BF 28 september.


    BF 6:e September här.
  • Jojjans

    Jag har BF 24/9, så också ganska sen i den här gruppen. Går in i vecka 14 imorgon, och tycker det börjar kännas mer på riktigt, men det är också mina absolut värsta orosveckor nu. Men om två veckor har vi passerat tiden för missfallet i hlstas så då börjar orörd mark och veckor jag aldrig förr varit i.

    Jag har berättat för min och sambons systrar (står båda nära) och ett par släktingar, samt min chef pga många läkarbesök för mig. Efter kub nr 2 på fredag så kommer vi börja berätta mer, men troligen bara för dom närmsta vännerna och släkten. Skulle gärna vänta till RUL om det inte syns flr mycket faktiskt.

  • Jojjans
    Jojjans skrev 2019-03-19 21:07:42 följande:

    Jag har BF 24/9, så också ganska sen i den här gruppen. Går in i vecka 14 imorgon, och tycker det börjar kännas mer på riktigt, men det är också mina absolut värsta orosveckor nu. Men om två veckor har vi passerat tiden för missfallet i hlstas så då börjar orörd mark och veckor jag aldrig förr varit i.

    Jag har berättat för min och sambons systrar (står båda nära) och ett par släktingar, samt min chef pga många läkarbesök för mig. Efter kub nr 2 på fredag så kommer vi börja berätta mer, men troligen bara för dom närmsta vännerna och släkten. Skulle gärna vänta till RUL om det inte syns flr mycket faktiskt.


    Skulle stå ett par vänner, inte ett par släktingar ^__^
  • Anonym (Orolig och stressad)

    Gjorde KUB idag. Fick 1/20 000 på alla. Så det känns bra. Hon som gjorde ultraljudet var väldigt nogrann och visade mig allt eftersom att jag var väldigt orolig att den inte skulle leva och må bra. Tyvärr hann inte min man in för att se. Vi fick åka till akademiska i Uppsala som håller på och bygger om en massa och det fanns i stort sett ingen parkering. Åkte runt i 20 min och letade. Sedan fick min man släppa mig vid sjukhuset. Jag fick springa in och anmäla mig medan tanken var att han skulle hinna parkera medans jag satt i väntrummet. Hinner knappt komma till väntrummet innan dom ber mig komma in. Usch det var hemskt att gå in där själv med tanke på vad som hände sist. Sedan för min man som fick sitta utanför och hann tänka både det ena och det andra innan jag var klar. :(

  • Anonym (Orolig och stressad)

    Har BF 26/9 är 12+5 enligt BM, KUB ultraljudet och appar. Har även fått tid för ett extra ultraljud i vecka 16.

Svar på tråden Bf September 2019