• Äldre 25 Dec 22:08
    29555 visningar
    3333 svar
    3333
    29555

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Äldre 27 Mar 13:46
    Elcca skrev 2019-03-27 13:33:55 följande:

    Skickade dom odling på din urin? Ibland kan det vara så att den antibiotikan man får inte hjälper med en specifik baketerie. Har du symtom igen tycker jag absolut att FU ska höra av dig till din vc eller bm igen!


    Kåvepenin täcker GBS, så behandlingen var rätt
  • Anonym (Trean­)
    Äldre 27 Mar 14:01
    Daphodil skrev 2019-03-27 13:46:38 följande:

    Kåvepenin täcker GBS, så behandlingen var rätt


    Nej det behöver inte vara rätt. Hon kan behöva ha högre dos eller ta fler dagar. Inte alls ovanligt att behandling inte hjälper med en kur. När symtom återstår är det vanliga att man tar en ny odling 7 dagar efter avslutad behandling.
  • Äldre 27 Mar 14:48
    Anonym (Trean) skrev 2019-03-27 14:01:21 följande:

    Nej det behöver inte vara rätt. Hon kan behöva ha högre dos eller ta fler dagar. Inte alls ovanligt att behandling inte hjälper med en kur. När symtom återstår är det vanliga att man tar en ny odling 7 dagar efter avslutad behandling.


    Nu skrev jag ju inte om dosering utan om rätt antibiotika mot streptokocker. Vid många infektioner räcker det dock utmärkt med normaldos, dvs 1 g x 3 i 7-10 dagar.
  • Äldre 27 Mar 15:32
    September89 skrev 2019-03-27 13:18:28 följande:
    Härligt med fint resultat av nipt! Och grattis till flickan! :)

    Ja kändes riktigt bra att bebisen iallafall inte har några trisomier. Finns ju väldigt mycket annat men man kan ju inte oroa sig och testa för allt. Vi valde ju exemeplvis bort det stora NIPT paketet att titta på deletioner. Kändes tryggt att bara få veta de största felen liksom. 


    Också så kul att få veta könet såhär tidigt. För oss har det inte spelat någon roll vilket kön, mer än att vi är praktiska och vill kunna shoppa så nu blir det till att shoppa hårband och lite söta tjejklänningar =) Så glada för våran lilla tjej. 

  • Äldre 27 Mar 17:07

    Börjat känna som små nervryck nere i magen. En del av mig vill tro att det är fostret, men troligtvis känner jag bara efter extra mycket. Är bara i v 14.

    Ni som börjat känna, när kom första misstänkta rörelsen?

  • Anonym (chock­ad!)
    Äldre 27 Mar 17:14
    Daphodil skrev 2019-03-27 17:07:03 följande:

    Börjat känna som små nervryck nere i magen. En del av mig vill tro att det är fostret, men troligtvis känner jag bara efter extra mycket. Är bara i v 14.

    Ni som börjat känna, när kom första misstänkta rörelsen?


    Jag har känt flera ggr nu senaste 4 dagarna. Är i v 16 (15+4) idag. Har alltid känt tidigt. Jag kände nåt kanske 1 v innan men högst osäkert om det verkligen var så.
  • Äldre 27 Mar 18:34
    Daphodil skrev 2019-03-27 17:07:03 följande:

    Börjat känna som små nervryck nere i magen. En del av mig vill tro att det är fostret, men troligtvis känner jag bara efter extra mycket. Är bara i v 14.

    Ni som börjat känna, när kom första misstänkta rörelsen?


    Jag hade en period förra veckan när magen ryckte. Typ som när ett öga eller armmuskel ryckte trodde först men shit är det fosterrörelser. Men sen insåg jag att det var musklerna speciellt när jag såg enbart muskellagret och inte livmodern eller fostret rycka på ultraljudet haha


    Dock så försvann det denna veckan

  • Äldre 27 Mar 18:43
    Anonym (chockad!) skrev 2019-03-27 17:14:40 följande:

    Jag har känt flera ggr nu senaste 4 dagarna. Är i v 16 (15+4) idag. Har alltid känt tidigt. Jag kände nåt kanske 1 v innan men högst osäkert om det verkligen var så.


    Jag kände inte förrän v 20 förra gången, så har inga höga förhoppningar att känna tidigt. Men man vill ju så gärna!
  • Äldre 27 Mar 18:46
    Tigerkvinna skrev 2019-03-27 18:34:05 följande:

    Jag hade en period förra veckan när magen ryckte. Typ som när ett öga eller armmuskel ryckte trodde först men shit är det fosterrörelser. Men sen insåg jag att det var musklerna speciellt när jag såg enbart muskellagret och inte livmodern eller fostret rycka på ultraljudet haha

    Dock så försvann det denna veckan


    Ja troligtvis är det önsketänk
  • Äldre 27 Mar 19:04

    Jag är också så nyfiken på när rörelser ska komma! Ni ör ju många som är längre gångna än mig (14+0 idag) och dessutom har barn sen tidigare. Undrar när ni kände första rörelsen i FÖRSTA graviditeten? :)

    Dessvärre har jag moderkakan i framvägg, men ganska högt upp så hon sa att den nog flyttar sig uppåt och kanske bakåti takt med att livmodern växer... antar att det kan påverka. Mem i övrigt är jag en sån som känner minsta lilla i min kropp väldigt tydligt. Känner ägglossningen osv och vilken sida jag har ägglossning ifrån tom.

Svar på tråden Bf September 2019