• Snowflingan

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Ourlittlesecret

    Vi har RUL 15.5 kommer då va i vecka 22+0. Här om man väljer KUB så blir RUL så sent som i vecka 21 - 22. Känns som om de e jättelänge dit :/

  • Etta

    Då hoppar jag också med i denna tråden, beräknad till 2/10 men det är lite trist att vara först i oktobertråden så följt er lite på avstånd också! Enligt min första app-uträkning var Bf 30/9 så tänkte gå med här från början. Hoppas ni inte misstycker! Jag gjorde kub igår och allt såg fint ut! :) Gravid med barn nummer två, båda graviditeterna har blivit till via ivf.

  • Anonym (chockad!)

    Alltså lite orolig att jag ska få ytterligare ett vilt och hyperaktiv barn ???????? haha nu är det mkt rörelser!!

  • Anonym (chockad!)

    Alltså lite orolig att jag ska få ytterligare ett vilt och hyperaktiv barn ???????? haha nu är det mkt rörelser!!

  • Daphodil
    September89 skrev 2019-03-28 12:56:45 följande:

    Haha jaa precis, nu vet man att det finns något där inne, det är inte bara ett plus på en sticka :) känns nästan obegripligt att jag gått igenom två graviditeter tidigare utan att få göra något ultraljud förrän rul. Hur klarade mitt psyke ens det?! Haha


    Haha! Det är kanske förväntningar som avgör. Får man bara besked att RUL är första ul så kanske man köper det. Jag fick ett tidigt daterings-ultraljud vid första graviditeten, sen var det kört!
  • September89
    Daphodil skrev 2019-03-28 17:27:32 följande:

    Haha! Det är kanske förväntningar som avgör. Får man bara besked att RUL är första ul så kanske man köper det. Jag fick ett tidigt daterings-ultraljud vid första graviditeten, sen var det kört!


    Haha jag visste nog inte ens att det fanns möjlighet till tidiga ultraljud då men jag tyckte det var väldigt jobbigt att gå så länge utan att få veta att det verkligen var något levande där inne. Speciellt andra graviditeten då jag inte kände av att jag var gravid alls förrän sparkarna började komma ett par veckor innan rul.
  • Daphodil
    September89 skrev 2019-03-28 19:25:50 följande:

    Haha jag visste nog inte ens att det fanns möjlighet till tidiga ultraljud då men jag tyckte det var väldigt jobbigt att gå så länge utan att få veta att det verkligen var något levande där inne. Speciellt andra graviditeten då jag inte kände av att jag var gravid alls förrän sparkarna började komma ett par veckor innan rul.


    Ja, jag har skrivit det förut, men jag häpnas fortfarande över att man förväntas vänta halva graviditeten innan man får något bevis. Märkligt.
  • September89
    Daphodil skrev 2019-03-28 20:27:01 följande:

    Ja, jag har skrivit det förut, men jag häpnas fortfarande över att man förväntas vänta halva graviditeten innan man får något bevis. Märkligt.


    Jaa det är inte klokt!
  • Solrosvind
    Etta skrev 2019-03-28 16:39:19 följande:

    Då hoppar jag också med i denna tråden, beräknad till 2/10 men det är lite trist att vara först i oktobertråden så följt er lite på avstånd också! Enligt min första app-uträkning var Bf 30/9 så tänkte gå med här från början. Hoppas ni inte misstycker! Jag gjorde kub igår och allt såg fint ut! :) Gravid med barn nummer två, båda graviditeterna har blivit till via ivf.


    Välkommen och grattis till graviditeten! ????
  • Solrosvind
    Etta skrev 2019-03-28 16:39:19 följande:

    Då hoppar jag också med i denna tråden, beräknad till 2/10 men det är lite trist att vara först i oktobertråden så följt er lite på avstånd också! Enligt min första app-uträkning var Bf 30/9 så tänkte gå med här från början. Hoppas ni inte misstycker! Jag gjorde kub igår och allt såg fint ut! :) Gravid med barn nummer två, båda graviditeterna har blivit till via ivf.


    Skulle vara en glad smiley och inte massa frågetecken. :)
Svar på tråden Bf September 2019