• Snowflingan

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Tigerkvinna
    Daphodil skrev 2019-03-28 20:27:01 följande:
    Ja, jag har skrivit det förut, men jag häpnas fortfarande över att man förväntas vänta halva graviditeten innan man får något bevis. Märkligt.
    Ja alltså helt sjukt. Nu blev det mycket ultraljud för oss pågrund utav hyperemiasis så att bebis växer bra. Gjorde ett privat i v.6, sen blev det ett i v.8, v11, och ett för NIPT i v.12 sen får vi ett i v.16 och sen har vi RUL i v.19
  • Jojjans
    Mickaela_med_ck skrev 2019-03-28 06:56:09 följande:

    När har alla RUL? Jag har den 15 April, är då I v 20+3. Känns inte det lite sent? Eller är det bara Jag som är otålig kanske..


    6 maj, är då 19+5. Såååå lång tid kvar känns det som!
  • Jojjans
    sandaler88 skrev 2019-03-28 09:30:34 följande:

    Hej :) Hoppas ingen har något emot att jag hoppar in här. Är egentligen beräknad till slutet på augusti, men kan lika gärna bli i september. Men (hoppas ingen i augustitråden läser här) den gruppen händer det inte så mycket i, inte så många som är så aktiva som ni är :) Är inne och läser här ofta iallafall. Jag är nu i 18+4 och har precis gjort RUL där allt såg bra ut! 


    Välkommen <3
  • Tigerkvinna
    Jojjans skrev 2019-03-29 06:58:47 följande:
    6 maj, är då 19+5. Såååå lång tid kvar känns det som!
    Känns ju dock som vi är ett gäng somhar RUL den veckan. Vi får peppa varandra att härda ut tills dess ;)
  • sandaler88

    En fråga, Jag är ganska dålig på att äta fisk. och känner avsmak för det nu också. men tvingar i mig lax ibland kanske 1-2 grr i månaden. men man rekommenderas ju att äta det 2-3 grr i veckan. har läst på en massa om omega-3 och tycker det är lite otydligt, Vet att det ska vara fiskolja (inte fiskleverolja) men man blir ju ändå lite orolig.  Så jag äter omega-3 tabletter som det står att gravida kan äta.  Är det någon mer som äter det varje dag? (förutom de dagar man äter fisk) har börjat trappa ner på omega-3 nu och äter det kanske 2 grr i veckan. men funderar på att börja varje dag förutom min "fisk-ätar-dagar" vad tror ni? och hur gör ni? 

  • Etta
    sandaler88 skrev 2019-03-29 11:24:47 följande:

    En fråga, Jag är ganska dålig på att äta fisk. och känner avsmak för det nu också. men tvingar i mig lax ibland kanske 1-2 grr i månaden. men man rekommenderas ju att äta det 2-3 grr i veckan. har läst på en massa om omega-3 och tycker det är lite otydligt, Vet att det ska vara fiskolja (inte fiskleverolja) men man blir ju ändå lite orolig.  Så jag äter omega-3 tabletter som det står att gravida kan äta.  Är det någon mer som äter det varje dag? (förutom de dagar man äter fisk) har börjat trappa ner på omega-3 nu och äter det kanske 2 grr i veckan. men funderar på att börja varje dag förutom min "fisk-ätar-dagar" vad tror ni? och hur gör ni? 


    Åh, jag funderar på samma, haft total avsmak på fisk (förutom fiskbullar och fiskpinnar haha) och speciellt lax sen vecka 7, så känns inte alls bra! Men man kan ju inte äta lax 2-3 gånger i veckan? Eller gör ni andra det?
  • Anonym (chockad!)

    Sjukt egentligen vad tiden går snabbt. Just när man är mitt uppe i det känns det segt men nu gick jag precis in i v17!! tyckte nyss det var v7 och man var skit orolig. Snaet gått halva tiden eftersom jag ska snitta också... T

  • sandaler88
    Etta skrev 2019-03-29 14:29:48 följande:

    Åh, jag funderar på samma, haft total avsmak på fisk (förutom fiskbullar och fiskpinnar haha) och speciellt lax sen vecka 7, så känns inte alls bra! Men man kan ju inte äta lax 2-3 gånger i veckan? Eller gör ni andra det?


    När jag var hos bm så sa hon ?fisk 2-3 grr i veckan? då sa jag att jag verkligen har avsmak. Men hon sa då iaf att försöka för det är väldigt viktigt .. men som sagt, det är väl inte bara Lax utan fisk allmänt. Men helst fet fisk. Typ lax, makrill, sill eller sardiner är det mycket nyttig omega 3 i..Får tvinga i mig lax de andra kan jag inte äta! Jag kan ickså äta fiskpinnar men tror ju tyvärr inte det är aå mkt nyttigt i dom! Haha. men sen finns det ju omega 3 i rapsolja, linfrön och valnötter m.m.. Så man kanske ska försöka äta det lite extra. Sen de veckor man inte får i sig fisk ta några omega3-tabletter. Känns så mkt att ta varje dag, speciellt när det verkar finnas lite restriktioner kring just de tabletterna. Men hör gärna vad andra tänker kring det!
Svar på tråden Bf September 2019