• Äldre 25 Dec 22:08
    29503 visningar
    3333 svar
    3333
    29503

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Anonym (chock­ad!)
    Mon 8 Apr 2019 16:52
    Daphodil skrev 2019-04-08 16:42:29 följande:

    **triggervarning**

    .

    .

    .

    .

    Idag hittades inga hjärtljud hos bm. Vi fick ett ultraljud som visade att fostret inte längre levde. Jag mår såklart hemskt och kommer gå ur gruppen. Jag önskar er andra stort lycka till.


    Skojar du???? Nä men usch!! Hur länge har det varit så?? Vet dom? Lider med dig!!!
  • Mon 8 Apr 2019 17:07
    Jojjans skrev 2019-04-08 16:51:03 följande:

    Men nej!!! Åå så fruktansvärt, såklart mår du hemskt, det som inte fick hända har precis hänt. Jag vet inte vad jag ska säga mer än att jag vet att du kommer komma ut på andra sidan, för det gjorde jag. Men tills dess tar du bara en stund i taget för att klara dagen. Allra största styrkekramar till dig! <3 <3 <3


    Tack, jag önskar såklart att du också hade sluppit detta den gång det skedde för dig, men just nu är det en tröst att fler har varit i samma situation och kommit vidare till slut.
  • Mon 8 Apr 2019 17:13
    Daphodil skrev 2019-04-08 17:07:46 följande:

    Tack, jag önskar såklart att du också hade sluppit detta den gång det skedde för dig, men just nu är det en tröst att fler har varit i samma situation och kommit vidare till slut.


    Blir så otroligt ledsen att du ska behöva gå igenom den tuffa tid du har framför dig. Skriv privat meddelande om du vill prata av dig och älta eller vad som helst <3
  • Mon 8 Apr 2019 18:29
    Daphodil skrev 2019-04-08 16:42:29 följande:

    **triggervarning**

    .

    .

    .

    .

    Idag hittades inga hjärtljud hos bm. Vi fick ett ultraljud som visade att fostret inte längre levde. Jag mår såklart hemskt och kommer gå ur gruppen. Jag önskar er andra stort lycka till.


    Jag beklagar så mycket över att du ska behöva gå igenom det här! Jag önskad dig all lycka till i framtiden och ta dig tid att sörja och älta så mycket du behöver. Stor kram till er! <3
  • Anonym (chock­ad!)
    Mon 8 Apr 2019 19:15

    Alltså för mig är det en chock att det kan hända sånt här så sent i graviditeten. KUB var ju bara för ett par veckor sedan och allt såg bra ut då? Och så POFF?! :( Hemskt, fruktansvärt!! 


    Märker man nåt? Eller är det som om livet bara pågår utan att man förstå nåt?! Usch såå hemskt verkligen!!! Har inga ord!


    Daphodil skrev 2019-04-08 16:42:29 följande:

    **triggervarning**

    .

    .

    .

    .

    Idag hittades inga hjärtljud hos bm. Vi fick ett ultraljud som visade att fostret inte längre levde. Jag mår såklart hemskt och kommer gå ur gruppen. Jag önskar er andra stort lycka till.



  • Mon 8 Apr 2019 22:36
    Daphodil skrev 2019-04-08 16:42:29 följande:

    **triggervarning**

    .

    .

    .

    .

    Idag hittades inga hjärtljud hos bm. Vi fick ett ultraljud som visade att fostret inte längre levde. Jag mår såklart hemskt och kommer gå ur gruppen. Jag önskar er andra stort lycka till.


    Nämen vad fruktansvärt! Så ledsen för din skull!! Många, många kramar!
  • Tue 9 Apr 2019 07:01
    Daphodil skrev 2019-04-08 16:42:29 följande:

    **triggervarning**

    .

    .

    .

    .

    Idag hittades inga hjärtljud hos bm. Vi fick ett ultraljud som visade att fostret inte längre levde. Jag mår såklart hemskt och kommer gå ur gruppen. Jag önskar er andra stort lycka till.


    Så hemskt! Beklagar verkligen <3
  • Tue 9 Apr 2019 09:58
    Daphodil skrev 2019-04-08 16:42:29 följande:

    **triggervarning**

    .

    .

    .

    .

    Idag hittades inga hjärtljud hos bm. Vi fick ett ultraljud som visade att fostret inte längre levde. Jag mår såklart hemskt och kommer gå ur gruppen. Jag önskar er andra stort lycka till.


    Nej :( vad ledsen jag blir.. Önskar jag kunde ge dig en stor kram, det är det värsta som kan hända. Må dåligt, gråt ut och ta hand om varandra, ni kommer ta er igenom det tillsammans och man lever med sorgen på ett annat sätt senare. Men tillsdess ta en dag idag <3 (har varit med om liknande) Det är ett helvete men som jojjans skriver så kommer man ut på andra sidan men ta den tid du behöver för att komma dit <3 <3 kram! 
  • Tue 9 Apr 2019 10:14
    Daphodil skrev 2019-04-08 16:42:29 följande:

    **triggervarning**

    .

    .

    .

    .

    Idag hittades inga hjärtljud hos bm. Vi fick ett ultraljud som visade att fostret inte längre levde. Jag mår såklart hemskt och kommer gå ur gruppen. Jag önskar er andra stort lycka till.


    Jag beklagar verkligen, jag kan inte föreställa mig din smärta.
  • Tue 9 Apr 2019 12:48
    Jojjans skrev 2019-04-07 08:26:34 följande:

    Jag förlorade en bebis i vecka 16 pga infektion som tagit sig upp, troligen gardnerella vaginalis som är den vanligaste vid bakteriell vaginos. Har därför läst på massor om detta, och det finns en ökad risk för förtidig vattenavgång vid bakteriell vaginos, så bra att du fick det behandlat! Jag har inga symptom (men det hade jag inte den gången heller) men fick läkartid för cervixodling (flr att ta reda på bakteriekultur i slidan) först den 25/4, det var den första tiden som fanns. Tycker det är otroligt långt fram med tanke på att jag har sammandragningar och jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Det här triggar såklart min ångest och oro massor. Ska jag försöka få tag på en privat gyn, istället för att vänta på tiden jag fick hos mvc:s läkare? :/


    Åh, usch vad tråkigt och läskigt att höra. <3 Hm, oj ja alltså det känns som att det är allvarligare än de verkar tro på något vis. Jag köpte receptfria vagitorier med mjölksyrebakterier och gick utan underkläder och slutade ha oskyddat sex, det funkade ju, men sedan nu när vi haft oskyddat sex två gånger känner jag tyvärr att det kommit tillbaka, suck. Inga sammandragningar ännu men ska gå tillbaka på min självbehandling som innan och så har jag gyntid i veckan. Kanske att jag får börja med antibiotika men känns så starkt bara.

    Hur behandlades du sist när det gick fel, om du fick behandling? Kanske du kan behandla själv under tiden lite likt jag gjorde?
Svar på tråden Bf September 2019