• Äldre 25 Dec 22:08
    29577 visningar
    3333 svar
    3333
    29577

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Thu 11 Apr 2019 17:30
    Solrosvind skrev 2019-04-11 16:43:45 följande:

    Jag är också förstagångsföderska och har moderkakan i framvägg, men den sparkar ju på så det känns ordentligt. Kände olika små otydliga saker med långt emellan, sedan var det typ i vecka 18 som jag började känna tydliga buffar, och sedan blev det mer och mer varje dag. :) känns dock mest när jag ligger still på rygg och vilar fortfarande, annar känns det som att den hamnar för långt in i magen. Men barnmorskan som gjorde UL sa att det där med fram eller bakvägg är rätt överskattat, det är tydligen väldigt individuellt ändå.

    Idag var jag hos BM och fick höra hjärtat för första gången. Det var mysigt.


    Haha nu var det kört med att försöka hålla nere förväntningarna :) känner jag det inte regelbundet inom ett par veckor kommer jag bli mycket besviken haha
  • Thu 11 Apr 2019 19:02

    Hej alla!

    Är det någon som gått eller ska gå Föda utan rädsla profylaxkurs i Uppsala?

    Www.foda.nu

    Jag funderar på att gå i juni

  • Anonym (Oroli­g och stress­ad)
    Thu 11 Apr 2019 20:35

    Gick in i vecka 17 idag. Känner inga rörelser alls. Är så orolig att det ska hända samma som sist när bebisen dog strax efter KUB men upptäcktes först på RUL. Ska på extra ultraljud på måndag men känner mig så nere och kan bara tänka på att jag kommer få samma besked som förra gången. Vi har inte berättat för någon ännu och har inte vågat börja planera eller köpa något ännu.

  • Thu 11 Apr 2019 21:44
    Anonym (Orolig och stressad) skrev 2019-04-11 20:35:49 följande:

    Gick in i vecka 17 idag. Känner inga rörelser alls. Är så orolig att det ska hända samma som sist när bebisen dog strax efter KUB men upptäcktes först på RUL. Ska på extra ultraljud på måndag men känner mig så nere och kan bara tänka på att jag kommer få samma besked som förra gången. Vi har inte berättat för någon ännu och har inte vågat börja planera eller köpa något ännu.


    Att du inte känner rörelser är absolut ingen bekräftelse på att något gått snett. Det är många som inte känner någonting innan vecka 20. Men med din historia är det inte konstigt att du är orolig, vad skönt att du får ett extra ultraljud! Sannolikheten att det skulle hända igen måste ändå vara otroligt låg.
  • Thu 11 Apr 2019 23:20
    Jojjans skrev 2019-04-11 17:30:50 följande:

    Haha nu var det kört med att försöka hålla nere förväntningarna :) känner jag det inte regelbundet inom ett par veckor kommer jag bli mycket besviken haha


    Haha, nej men åh, men alltså man får nog räkna in att jag är sjukskriven och har legat still nästan hela dagarna så har haft väldigt bra med tillfällen att ligga och känna. Annars hade jag nog inte känt mycket förrän denna vecka, i vecka 20 tror jag. Det är först nu jag känner stående. :)
  • Fri 12 Apr 2019 04:02
    Solrosvind skrev 2019-04-11 23:20:16 följande:

    Haha, nej men åh, men alltså man får nog räkna in att jag är sjukskriven och har legat still nästan hela dagarna så har haft väldigt bra med tillfällen att ligga och känna. Annars hade jag nog inte känt mycket förrän denna vecka, i vecka 20 tror jag. Det är först nu jag känner stående. :)


    Jag är ganska rastlös som person och ligger knappt ens still när jag sover, så förutsättningarna är lite annorlunda :) Ska försöka ha det i åtanke.
  • Anonym (Trean­)
    Fri 12 Apr 2019 08:43
    Anonym (Orolig och stressad) skrev 2019-04-11 20:35:49 följande:

    Gick in i vecka 17 idag. Känner inga rörelser alls. Är så orolig att det ska hända samma som sist när bebisen dog strax efter KUB men upptäcktes först på RUL. Ska på extra ultraljud på måndag men känner mig så nere och kan bara tänka på att jag kommer få samma besked som förra gången. Vi har inte berättat för någon ännu och har inte vågat börja planera eller köpa något ännu.


    Fick du svar förra gången varför fostret dog? Det är ju väldigt ovanligt att de dör så sent i graviditeten.
  • Anonym (chock­ad!)
    Fri 12 Apr 2019 14:00

    Usch idag har jag en nojig dag.


    Fick börja med mediciner igen i tisdags så tänker att snart kommer det hända något... :(


    Jag har inte känt bebisen i dag...gör inte det riktigt varje dag än men har nu gått in i v 19 och tycker jag borde göra det snart..känt bebisen i 2-3 v och senaste 1.5 v har jag varit "säker" på att det är bebisen, men nu vill jag bara att den ska kännas varje dag så man får något slags bevis på att allt är bra! 


    Jag blir galen på att jag ska vara så nojig!! Gör ju att jag liksom knappt ville skaffa barn för jag vet att det är 9 månader av oro! Konstant oro! :( 


    Räcker med all annan stress man har omkring sig! :( 

  • Fri 12 Apr 2019 15:35
    Anonym (chockad!) skrev 2019-04-12 14:00:56 följande:

    Usch idag har jag en nojig dag.

    Fick börja med mediciner igen i tisdags så tänker att snart kommer det hända något... :(

    Jag har inte känt bebisen i dag...gör inte det riktigt varje dag än men har nu gått in i v 19 och tycker jag borde göra det snart..känt bebisen i 2-3 v och senaste 1.5 v har jag varit "säker" på att det är bebisen, men nu vill jag bara att den ska kännas varje dag så man får något slags bevis på att allt är bra! 

    Jag blir galen på att jag ska vara så nojig!! Gör ju att jag liksom knappt ville skaffa barn för jag vet att det är 9 månader av oro! Konstant oro! :( 

    Räcker med all annan stress man har omkring sig! :( 


    Det är ju verkligen väldigt vanligt att det kan skifta nu så här i början, den är ju så liten fortfarande så vissa dagar ligger den ju och sparkar innåt och då känns det ju inte för den är så liten. Allt är säkert jättebra! Hoppas att du får börja må bättre väldigt snart! Kram till dig!
  • Anonym (Oroli­g och stress­ad)
    Fri 12 Apr 2019 17:42
    Anonym (Trean) skrev 2019-04-12 08:43:41 följande:

    Fick du svar förra gången varför fostret dog? Det är ju väldigt ovanligt att de dör så sent i graviditeten.


    Fick tyvärr inte det. Eftersom att det hade gått så länge utan att kroppen hade reagerat så var det många av proverna som inte gav något resultat eftersom att kroppen hade börjat bryta ner en del. Jag har även varit med om en ofostrig graviditet som inte heller upptäcktes förens runt KUB så min kropp vill inte göra sig av med saker som inte riktigt är som det ska.
Svar på tråden Bf September 2019