• Äldre 25 Dec 22:08
    29489 visningar
    3333 svar
    3333
    29489

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Anonym (chock­ad!)
    Sun 14 Apr 2019 07:36

    Usch har haft en otäck känsla sedan i går kväll, att något inte står rätt till. Brösten blev som sagt väldigt plötsligt väldigt mjuka och jag har inte känt av bebisen alls i går...sedan bara det där känslan av att nåt är galet! :( 

  • Sun 14 Apr 2019 09:28

    Jag blev helt förskräckt igår när jag läste en artikel om att ingefära avråds för gravida, totalt missat detta och istället läst att det ska vara bra mot illamående så har druckit massa ingefärsdricka och även ingefärsshots, känns jätteoroligt nu!

  • Sun 14 Apr 2019 10:02
    Etta skrev 2019-04-14 09:28:32 följande:

    Jag blev helt förskräckt igår när jag läste en artikel om att ingefära avråds för gravida, totalt missat detta och istället läst att det ska vara bra mot illamående så har druckit massa ingefärsdricka och även ingefärsshots, känns jätteoroligt nu!


    Det har jag aldrig hört talas om! Har också snarare hört att det ska vara bra mot illamåendet. Vart läste du det någonstans?
  • Sun 14 Apr 2019 10:07

    Läste också det men känns som de är mycket man kanske ska undvika i stooora mängder som gravid.. tänker typ annanas är det ju många som äter också för att starta igång förlossning.. (för att framkalla sammandragningar).. kanske är liknade effekt av mycket ingefära? Men är ändå tveksam till att det ska vara så.

    www.expressen.se/halsoliv/halsa/gravid/gravida-varnas-for-ingefara-i-kosttillskott/

  • Sun 14 Apr 2019 18:19

    Är det någon här i gruppen som testat använda en doppler? Jag har inte men är nyfiken då det känns som en evighet till RUL trots att det egentligen bara är dryga 2 veckor. Har dock läst en hel del förmaningar om användandet och att det kan vara klurigt att hitta rätt. Många BM verkar avråda. Hade bara varit så skönt att få höra en gång, de skulle ge mig ett lugn inför RUL...

  • Anonym (chock­ad!)
    Sun 14 Apr 2019 18:28
    norrsken91 skrev 2019-04-14 18:19:58 följande:

    Är det någon här i gruppen som testat använda en doppler? Jag har inte men är nyfiken då det känns som en evighet till RUL trots att det egentligen bara är dryga 2 veckor. Har dock läst en hel del förmaningar om användandet och att det kan vara klurigt att hitta rätt. Många BM verkar avråda. Hade bara varit så skönt att få höra en gång, de skulle ge mig ett lugn inför RUL...


    Jag hade en med min äldsta. Dock ingen dyr vilket nog är ett måste om chansen att hitta ska vara någorlunda stor. Jag blev mest stressad då men om msn är lugn som person och kan acceptera att det bara är en bonus om man hör så är det nog jätteskoj :)
  • Anonym (Gravi­d)
    Sun 14 Apr 2019 20:44

    Halsbränna!! Någon som har tips på något ?husmorsknep? eller nåt som funkar?

  • Sun 14 Apr 2019 21:01
    Ljac skrev 2019-04-11 09:08:47 följande:

    Hej, hoppar in i tråden då vi precis fått reda på att lillen i magen är frisk efter positivt besked på fosterdiagnostik. Har en liten tjej på 8 månader och nästa lilla tjej är beräknad 14 september. Kom som en ren chock när vi plussade på stickan och tjejen här hemma endast var runt 5 månader. Vi smälte det och nu sitter vi här i vecka 18 och är superlyckliga.

    Har dock kommit fram till att vi behöver köpa ny vagn och är lite kluven mellan emmaljungas bouble viking och bugaboo donkey, är det någon som har åsikter, erfarenheter eller tips och idéer om dessa får ni mer än gärna slänga iväg en kommentar ????????


    Vi står o väljer mellan dessa två dubbelvagnar också. Har en emmaljunga viking nu (singel) o den är jättebra. Det som jag tänker är en fördel med bugaboo donkey är att man kan göra den till en singelvagn. Svårt... Har ni provkört? Om inte annat kanske priset får avgöra det hela för vi behöver ju bara köpa ett chassi till emmaljungan eftersom vi redan har ligg å sittdel.

    I övrigt så är jag glad har varit på rul nu och allt såg bra ut ( även om jag lite ifrågasätter barnmorskan kompetens då hon var väldigt ny och kändes osäker, men ändå noggrann). Skönt! En lillebror blir det till vår dotter. Nu är det namnfajten bara som ska avgöras. Jag och min sambo har tyvärr helt olika favoriter, gah får se vem som "vinner" haha.
  • Sun 14 Apr 2019 22:24
    PetiteCherie skrev 2019-04-14 10:07:43 följande:

    Läste också det men känns som de är mycket man kanske ska undvika i stooora mängder som gravid.. tänker typ annanas är det ju många som äter också för att starta igång förlossning.. (för att framkalla sammandragningar).. kanske är liknade effekt av mycket ingefära? Men är ändå tveksam till att det ska vara så.

    www.expressen.se/halsoliv/halsa/gravid/gravida-varnas-for-ingefara-i-kosttillskott/


    Ja, förhoppningsvis! Men jag blev så irriterad för i artikeln står det ju att livsmedelsverket är på samma linje, och ?sen tidigare? avråder från att äta för mkt, men det står ju ingenting om det på livsmedelsverkets hemsida?! Det är den jag använder som säker källa och tycker detta låter som en större risk än risken att drabbas av exempelvis listeria för att man en gång äter brie-ost. Blir så nojig att detta ska påverka nu...
  • Sun 14 Apr 2019 22:44
    dreendo skrev 2019-04-14 21:01:25 följande:

    Vi står o väljer mellan dessa två dubbelvagnar också. Har en emmaljunga viking nu (singel) o den är jättebra. Det som jag tänker är en fördel med bugaboo donkey är att man kan göra den till en singelvagn. Svårt... Har ni provkört? Om inte annat kanske priset får avgöra det hela för vi behöver ju bara köpa ett chassi till emmaljungan eftersom vi redan har ligg å sittdel.

    I övrigt så är jag glad har varit på rul nu och allt såg bra ut ( även om jag lite ifrågasätter barnmorskan kompetens då hon var väldigt ny och kändes osäker, men ändå noggrann). Skönt! En lillebror blir det till vår dotter. Nu är det namnfajten bara som ska avgöras. Jag och min sambo har tyvärr helt olika favoriter, gah får se vem som "vinner" haha.


    Skönt att det såg bra ut på rul! :) här är vi inte heller överens om namn. Vi hade ett pojknamn men enligt ultraljudet väntar vi en tjej. Jag har ett favoritnamn som Min man totalt vägrar. Jag har jättesvårt att släppa det då jag tycker det är så himla mycket finare än alla andra namn jag kan komma på och dessutom passar perfekt med syskonen namn utan att för den sakerna skull vara likt något av deras namn. Perfekt helt enkelt haha!
Svar på tråden Bf September 2019