• Äldre 25 Dec 22:08
    30526 visningar
    3333 svar
    3333
    30526

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Äldre 16 Apr 21:33
    Etta skrev 2019-04-16 20:55:33 följande:

    Jag har haft enormt sötsug hela graviditeten, söta saker var det enda jag kunde äta när jag var illamående, vågar knappt skriva detta men ett tag fick jag börja varje lunchrast med en twix för att sen kunna äta mat... sen kom jag på lösningen läkerol som väl heller inte är direkt nyttigt men bättre än choklad tänker jag! Måste handla om blodsockret på nåt sätt? Jag har jätteångest över att jag äter så mkt sött men har också svårt att stoppa!


    För mig var det tvärt om, klarade inte sötsaker i början pga illamåendet. Men nu är det en annan sorts illamående som dämpas av det söta. Dock hade jag faktiskt lågt blodsocker sist haha. Jag har försökt ersätta godiset med frukt, sockerfritt tuggummi osv men än så länge funkar det inte alls tyvärr. Oroar mig också för hur mycket vikt jag kommer lägga på mig. Än så länge har jag knappt gått upp något men det är väl oftast när man börjar komma förbi halvvägs som viktuppgången börjar och längre fram i graviditeten kan det ju bli väldigt tungt om man väger för mycket.
  • Anonym (chock­ad!)
    Äldre 16 Apr 21:56

    Tjoho kände bebisen utanpå magen ikväll. Flera ggr!! Väntat på det. Det lugnar.

  • Äldre 16 Apr 22:02
    Anonym (chockad!) skrev 2019-04-16 21:56:01 följande:

    Tjoho kände bebisen utanpå magen ikväll. Flera ggr!! Väntat på det. Det lugnar.


    Åh mysigt! Har också börjat känna svaga buffar på utsidan, helt underbart :)
  • Äldre 16 Apr 22:29
    Anonym (chockad!) skrev 2019-04-16 21:56:01 följande:

    Tjoho kände bebisen utanpå magen ikväll. Flera ggr!! Väntat på det. Det lugnar.


    Vilken vecka är du i? :)
  • Anonym (chock­ad!)
    Äldre 16 Apr 22:52
    Elcca skrev 2019-04-16 22:29:41 följande:

    Vilken vecka är du i? :)


    V 19 ???????? känt bebisen sedan v 15-16 men lite mer subtilt även om jag varit säker. Sedan idag kraftiga sparkar under några minuter sedan drog hen väl till ett mer inbäddat ställe ????
  • Äldre 17 Apr 05:12
    September89 skrev 2019-04-16 19:43:19 följande:

    Jag har fått ett helt galet sötsug! Fram till vecka 15-16 var jag inte sugen på sötsaker alls och åt då inget godis eller så. Men nu har det slagit över totalt och jag är SÅ sugen och kan verkligen inte stå emot. Jag är absolut inte så att jag tänker att man kan unna sig extra godsaker bara för att man är gravid, jag är inte hård mot mig själv med min kost men tänker snarare att jag ska vara extra nyttig som gravid för bebisens skull. Men just nu kan jag inte kontrollera mig och vill bara ha socker! Äter hyfsat bra mat och mycket grönsaker och frukt varje dag men utöver måltiderna vill jag ha godis och kakor hela tiden . Usch! Någon mer som har blivit galet sötsugen?!


    Var glad att det kom först nu :) jag har haft liknande sen vecka 10-11 typ (18 nu). Jag har inte tänkt extra mycket på att äta nyttigt (eller tänkt har jag väl gjort, men inte lyckats i praktiken) och försöker vara väldigt snäll och tillåtande mot mig själv, (Efter en gammal ätstörning begränsar jag ogärna att äta saker jag är sugen på bara för att dom är onyttiga). Äter kakor, glass eller godis varje dag utöver vanlig mat. Behöver garanterat den extra energin för hittills har jag bara gått upp ett kilo. Men hade gärna sluppit lite av det enorma suget! Eller åtminstone haft mer energi till att äta mer frukt och råkost till alla måltider :)
  • Anonym (Oroli­g och stress­ad)
    Äldre 17 Apr 05:39

    I måndags var jag på extra ultraljud (v 16+5). Allt såg bra ut så nu har vi berättat för barnen att om allt går som det ska så ska dom få ett syskon i slutet på september. Nu kommer jag även att berätta för chefen på jobbet. Började dock nytt jobb i januari så jag har fortfarande bara provanställning och tanken är att jag till hösten ska byta chef då man gör lite omstruktureringar vilket jag visste när jag sökte men planen var inte att bli gravid så tidigt i anställningen. Är så nervös för att berätta.

  • Äldre 17 Apr 10:25
    dreendo skrev 2019-04-14 21:01:25 följande:

    Vi står o väljer mellan dessa två dubbelvagnar också. Har en emmaljunga viking nu (singel) o den är jättebra. Det som jag tänker är en fördel med bugaboo donkey är att man kan göra den till en singelvagn. Svårt... Har ni provkört? Om inte annat kanske priset får avgöra det hela för vi behöver ju bara köpa ett chassi till emmaljungan eftersom vi redan har ligg å sittdel.

    I övrigt så är jag glad har varit på rul nu och allt såg bra ut ( även om jag lite ifrågasätter barnmorskan kompetens då hon var väldigt ny och kändes osäker, men ändå noggrann). Skönt! En lillebror blir det till vår dotter. Nu är det namnfajten bara som ska avgöras. Jag och min sambo har tyvärr helt olika favoriter, gah får se vem som "vinner" haha.


    Har provat båda och fastnar klart och tydligt för emmaljunga, skulle jag vara i din situation och ?bara? behöva köpa nytt chassi skulle jag köra på det och spara enkelvagnen till den dagen storasyskonet inte behöver sitta i vagn längre. Tycker bugaboo är lite för plastiga för min smak men alla tycker vi olika.

    Hur stor ålderskillnad blir det mellan dina? :)
  • Anonym (Trean­)
    Äldre 17 Apr 11:07

    Nu börjar jag bli orolig för att jag inte känner några fosterrörelser v 17+5 idag. Tyckte jag började känna de ungefär den veckan de tidigare gångerna. På KUB Ul sa BM att moderkakan ligger så att de måste kolla att den flyttar på sig annars blir det kejsarsnitt. Kan det göra att man inte känner något än? Fast det ju inte samma sak som att den ligger i framvägg.

  • Äldre 17 Apr 13:37
    Anonym (Trean) skrev 2019-04-17 11:07:18 följande:

    Nu börjar jag bli orolig för att jag inte känner några fosterrörelser v 17+5 idag. Tyckte jag började känna de ungefär den veckan de tidigare gångerna. På KUB Ul sa BM att moderkakan ligger så att de måste kolla att den flyttar på sig annars blir det kejsarsnitt. Kan det göra att man inte känner något än? Fast det ju inte samma sak som att den ligger i framvägg.


    Jag har moderkakan på baksidan och kände av bebis för första gången i fredags, gick in i v 20 i söndags. Efter fredag har jag känt lätta, lätta fadder vid enstaka tillfällen. Jag kände fosterrörelser sent med de andra två också. Vecka 22 och 23 om jag minns rätt
Svar på tråden Bf September 2019