• Äldre 25 Dec 22:08
    29537 visningar
    3333 svar
    3333
    29537

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Mon 22 Apr 2019 16:19

    Är det någon här som börjat träna som gravid? Alltså inte fortsatt som vanligt utan börjat från noll typ? Jag Var väldigt vältränad under ett par år efter mitt andra barn men sedan kom jobb och vardag mellan så nu har jag tränat väldigt lite de senaste åren. Nu när det börjat ljusna ute och tröttheten börjat gå över så har jag i alla fall börjat promenera varje kväll men är sugen på att börja med lite träning också. Någon som har tips på vad man kan göra? Jag upplever att jag blir andfådd rätt fort nu som gravid så känns svårt att hoppa på ett vanligt pass indoor walking eller spinning. Fast det kanske går bra? Någon som upplever sig mer andfådd men ändå klarat liknande pass? Jag upplever att min kropp mår bättre sedan jag började promenera mer, min rygg pallar mycket mer nu än för en månad sedan och jag har kunnat utöka från 30 min till 1-1,5 timme utan att det blir för jobbigt för ryggen men andfåddheten har inte nått någon bättring. I övrigt har jag mest styrketränat när det begav sig men läste att man ska vara försiktig med att lyfta vikter osv som gravid, särskilt om man inte tränade innan graviditeten.

  • Anonym (chock­ad!)
    Mon 22 Apr 2019 16:30
    September89 skrev 2019-04-22 16:19:46 följande:

    Är det någon här som börjat träna som gravid? Alltså inte fortsatt som vanligt utan börjat från noll typ? Jag Var väldigt vältränad under ett par år efter mitt andra barn men sedan kom jobb och vardag mellan så nu har jag tränat väldigt lite de senaste åren. Nu när det börjat ljusna ute och tröttheten börjat gå över så har jag i alla fall börjat promenera varje kväll men är sugen på att börja med lite träning också. Någon som har tips på vad man kan göra? Jag upplever att jag blir andfådd rätt fort nu som gravid så känns svårt att hoppa på ett vanligt pass indoor walking eller spinning. Fast det kanske går bra? Någon som upplever sig mer andfådd men ändå klarat liknande pass? Jag upplever att min kropp mår bättre sedan jag började promenera mer, min rygg pallar mycket mer nu än för en månad sedan och jag har kunnat utöka från 30 min till 1-1,5 timme utan att det blir för jobbigt för ryggen men andfåddheten har inte nått någon bättring. I övrigt har jag mest styrketränat när det begav sig men läste att man ska vara försiktig med att lyfta vikter osv som gravid, särskilt om man inte tränade innan graviditeten.


    Jag har tränat mkt innsn och blir sjukt mer andfådd än annars.

    Det bästa du kan göra är nog att börja med nån mamma/gravid träning. Finns många appar och böcker.
  • Mon 22 Apr 2019 19:25
    Anonym (chockad!) skrev 2019-04-22 16:30:52 följande:

    Jag har tränat mkt innsn och blir sjukt mer andfådd än annars.

    Det bästa du kan göra är nog att börja med nån mamma/gravid träning. Finns många appar och böcker.


    Ja det kanske är lika bra att köra något gravidanpassat. Ska googla lite och se om jag kör på med något hemma eller kollar om gymmet har några gravidpass :)
  • Mon 22 Apr 2019 20:48
    Elcca skrev 2019-04-22 10:09:56 följande:

    Usch. Har börjat få massa dåliga tankar! Är så orolig att något ska ha hänt bebisen och att vi vid RUL kommer upptäcka att bebisen har dött. Försöker att tänka bort dom, men är svårt då oron tar över. Vad ju nu ett tag sedan man såg bebisen och då man inte känner den varje dag skapar det en slags ångest! Har blivit värre och värre ju mer vi närmar och RUL.

    Någon mer som känner igen detta?


    Ja, jag har tänkt samma sak, speciellt mellan v.12-20 tänker jag att något kommer ha hänt. Vet inte varför, är nästan så att jag skulle bli förvånad om allt var bra på RUL. Det är i slutet av denna veckan för oss. Dig då?
  • Mon 22 Apr 2019 21:22
    MistyM skrev 2019-04-22 20:48:03 följande:

    Ja, jag har tänkt samma sak, speciellt mellan v.12-20 tänker jag att något kommer ha hänt. Vet inte varför, är nästan så att jag skulle bli förvånad om allt var bra på RUL. Det är i slutet av denna veckan för oss. Dig då?


    Usch, jag vet. Riktigt jobba tankar att försöka arbeta bort. Vi har RUL den 2 maj. Så det är några jobbiga dagar kvar tills dess.
  • Tue 23 Apr 2019 21:51

    Ny här i gruppen :)

    BF 2/9 barn nr 3

    Snubblade in på familjeliv i annat ärende, har nämligen mkt sammandragningar som gör ont och försöker läsa på om det när det är så tidigt ???? fick bricanylspruta i förrgår och ligger nu mest hela dagarna.

    Hade samma med de andra två men betydligt senare i graviditeten.

    Ngn som haft liknande?

  • Tue 23 Apr 2019 21:53

    Ny här i gruppen :)

    BF 2/9 barn nr 3

    Snubblade in på familjeliv i annat ärende, har nämligen mkt sammandragningar som gör ont och försöker läsa på om det när det är så tidigt ???? fick bricanylspruta i förrgår och ligger nu mest hela dagarna.

    Hade samma med de andra två men betydligt senare i graviditeten.

    Ngn som haft liknande?

  • Tue 23 Apr 2019 22:00

    Ny här i gruppen :)

    BF 2/9 tredje barnet

    Hittade hit när jag letade efter annan info,

    Har nämligen haft ?onda? sammandragningar i några dagar i söndags fick vi en bricanylspruta och i dagarna två har jag vilat å vilat

    Hade samma med de andra barnen men bra mkt senare i graviditeten

    Nu är det ju så tidigt ????

    Ngn annan som haft liknande?

  • Tue 23 Apr 2019 22:01

    Ny här i gruppen :)

    BF 2/9 tredje barnet

    Hittade hit när jag letade efter annan info,

    Har nämligen haft ?onda? sammandragningar i några dagar i söndags fick vi en bricanylspruta och i dagarna två har jag vilat å vilat

    Hade samma med de andra barnen men bra mkt senare i graviditeten

    Nu är det ju så tidigt ????

    Ngn annan som haft liknande?

  • Tue 23 Apr 2019 22:01

    Ny här i gruppen :)

    BF 2/9 tredje barnet

    Hittade hit när jag letade efter annan info,

    Har nämligen haft ?onda? sammandragningar i några dagar i söndags fick vi en bricanylspruta och i dagarna två har jag vilat å vilat

    Hade samma med de andra barnen men bra mkt senare i graviditeten

    Nu är det ju så tidigt ????

    Ngn annan som haft liknande?

Svar på tråden Bf September 2019