• Äldre 25 Dec 22:08
    29486 visningar
    3333 svar
    3333
    29486

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Tue 23 Apr 2019 22:10

    Sorry var inte meningen att skicka så många inlägg. Ny på detta :)

  • Wed 24 Apr 2019 06:40
    +1
    Thetar skrev 2019-04-23 22:01:54 följande:

    Ny här i gruppen :)

    BF 2/9 tredje barnet

    Hittade hit när jag letade efter annan info,

    Har nämligen haft ?onda? sammandragningar i några dagar i söndags fick vi en bricanylspruta och i dagarna två har jag vilat å vilat

    Hade samma med de andra barnen men bra mkt senare i graviditeten

    Nu är det ju så tidigt ????

    Ngn annan som haft liknande?


    Hej, och välkommen! Jag känner inte alls igen onda sammandragningar så som du beskriver det, men det låter hemskt jobbigt. Ville mest bara säga välkommen!
  • Wed 24 Apr 2019 13:12
    Thetar skrev 2019-04-23 22:01:54 följande:

    Ny här i gruppen :)

    BF 2/9 tredje barnet

    Hittade hit när jag letade efter annan info,

    Har nämligen haft ?onda? sammandragningar i några dagar i söndags fick vi en bricanylspruta och i dagarna två har jag vilat å vilat

    Hade samma med de andra barnen men bra mkt senare i graviditeten

    Nu är det ju så tidigt ????

    Ngn annan som haft liknande?


    Jag har onda sammandragningar till och från. Har så pass ont att jag inte kan sova på nätterna om det väl drar igång. Dock har jag bara haft så vid ca tre tillfällen o min barnmorska tyckte när jag ringde för x antal veckor sedan att det ändå inte fanns nåt att göra. Jaja jag tänker att jag får väl ringa gynmottagningen eller liknande om det blir oftare. Hade så förra graviditeten också, men mycket mer men mindre ont. Blev inte någon prematur ändå utan antagligen bara "växtvärk" de luxe och braxton hicks.
  • Wed 24 Apr 2019 16:41

    Hej alla,

    Idag har jag gått in i vecka 19 och tycker mig känna rörelser då och då, men har fortfarande såå svårt att vågar lita på att det är det jag känner för det är fortfarande inte så tydligt.

    Hur är det för er när ni känner bebisen röra sig? Är det långa stunder eller bara ett kort sprattel och sen inget mer?

    Jag känner liksom bara som en end buff/fladder åt gången, och sen inget mer just då. Så jag hajar till för att nåt känns annorlunda, men när jag stannar upp för att känna efter så känns inget mer. Kan ni inte berätta hur det var för er i början/är nu?

  • Wed 24 Apr 2019 16:53
    Jojjans skrev 2019-04-24 16:41:36 följande:

    Hej alla,

    Idag har jag gått in i vecka 19 och tycker mig känna rörelser då och då, men har fortfarande såå svårt att vågar lita på att det är det jag känner för det är fortfarande inte så tydligt.

    Hur är det för er när ni känner bebisen röra sig? Är det långa stunder eller bara ett kort sprattel och sen inget mer?

    Jag känner liksom bara som en end buff/fladder åt gången, och sen inget mer just då. Så jag hajar till för att nåt känns annorlunda, men när jag stannar upp för att känna efter så känns inget mer. Kan ni inte berätta hur det var för er i början/är nu?


    Så kändes det för mig i början, enstaka buffar. Sen blev det mer och mer, nu kan jag känna under längre stunder. Går in i vecka 23 imorgon :)
  • Wed 24 Apr 2019 17:07
    September89 skrev 2019-04-24 16:53:29 följande:

    Så kändes det för mig i början, enstaka buffar. Sen blev det mer och mer, nu kan jag känna under längre stunder. Går in i vecka 23 imorgon :)


    Skönt att höra! Första gången jag lände var för 2 veckor sen. Sen dröjde det nästan en vecka och nu har jag känt dagligen i några dagar, så det blir ju mer och mer iallafall. Men har ändå inte vågat lita på det.
  • Wed 24 Apr 2019 19:03
    Jojjans skrev 2019-04-24 16:41:36 följande:

    Hej alla,

    Idag har jag gått in i vecka 19 och tycker mig känna rörelser då och då, men har fortfarande såå svårt att vågar lita på att det är det jag känner för det är fortfarande inte så tydligt.

    Hur är det för er när ni känner bebisen röra sig? Är det långa stunder eller bara ett kort sprattel och sen inget mer?

    Jag känner liksom bara som en end buff/fladder åt gången, och sen inget mer just då. Så jag hajar till för att nåt känns annorlunda, men när jag stannar upp för att känna efter så känns inget mer. Kan ni inte berätta hur det var för er i början/är nu?


    Jag har känt precis som du! :) går in i v.19 på fredag. Nu har det kommit mer o mer, men jag väntar fortfarande på att kunna känna det utanpå och att det håller i sig. Sååå mysigt!!
  • Wed 24 Apr 2019 19:09
    Jojjans skrev 2019-04-24 16:41:36 följande:

    Hej alla,

    Idag har jag gått in i vecka 19 och tycker mig känna rörelser då och då, men har fortfarande såå svårt att vågar lita på att det är det jag känner för det är fortfarande inte så tydligt.

    Hur är det för er när ni känner bebisen röra sig? Är det långa stunder eller bara ett kort sprattel och sen inget mer?

    Jag känner liksom bara som en end buff/fladder åt gången, och sen inget mer just då. Så jag hajar till för att nåt känns annorlunda, men när jag stannar upp för att känna efter så känns inget mer. Kan ni inte berätta hur det var för er i början/är nu?


    Jag är i mitten av V.19 kan inte känna varje dag. Tror dock jag inte känner efter så noga har så fullt upp med jobb och aktiviteter så blir inte så många vilostunder. Har känt vad jag tror är bebisen vid 3 tillfällen men är så svårt. Har varit som du beskriver lätta buffar någon enstaka gång men som sedan försvinner. Hoppas verkligen att man kan få uppleva mer snart... När har du ditt ultraljud?
  • Wed 24 Apr 2019 20:37
    norrsken91 skrev 2019-04-24 19:09:23 följande:

    Jag är i mitten av V.19 kan inte känna varje dag. Tror dock jag inte känner efter så noga har så fullt upp med jobb och aktiviteter så blir inte så många vilostunder. Har känt vad jag tror är bebisen vid 3 tillfällen men är så svårt. Har varit som du beskriver lätta buffar någon enstaka gång men som sedan försvinner. Hoppas verkligen att man kan få uppleva mer snart... När har du ditt ultraljud?


    Mitt RUL är den 6/5, men imorgon ska jag till läkaren för provtagning så har jag tur kanske han kan kolla med doppler eller nåt, så blir man lugnare :)
  • Wed 24 Apr 2019 21:31

    Idag var jag hos barnmorskan igen. Fick lyssna på hjärtljuden och vi pratade även lite om förlossningen. Eftersom jag gjort ett kejsarsnitt av ?humanitära skäl? för några år sedan så tyckte hon inte att jag behövde utredas igen om det inte var så att jag ville tillbaka och prata med aurora. Så hon skulle istället skicka en remiss direkt till läkaren för vårdplanering. Känns skönt! Har funderat mycket fram och tillbaka på hur jag vill föda och känt mycket oro inför det så det känns skönt att inte behöva riva upp så mycket mer i det.

    I övrigt så får jag en chock varje gång jag ser mig själv i spegeln, magen är så galet stor! Svårt att tro att jag bara är halvvägs. Vet inte vad som hände men min mage är verkligen enorm haha.

Svar på tråden Bf September 2019