• Äldre 25 Dec 22:08
    29585 visningar
    3333 svar
    3333
    29585

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Thu 25 Apr 2019 06:43

    Någon annan som blivit helt överkänslig? Hela påskhelgen var superjobbig för mig. Grät flera gånger utan egentlig orsak. Känner mig trött, ful och fet. Magen har växt enormt senaste veckan. Även fått utbrott på sambon för de mest triviala sakerna som igår t.ex när jag inte hittade något att ta på mig. Sen när jag lugnat mig så inser jag ju hur onödig jag är mot honom och skäms. 

    Fortfarande sjukskriven pga av illamåendet som nu eskalerat till en ny nivå. Hittills har jag lyckats att inte spy om jag sluta äta/dricka samt skenat iväg om nått luktat illa. Men nu spyr jag utan förvarning :(

    Även fått foglossning deluxe sista vecka. Kan knappt gå på korta promenader nu längre utan att få svinont i ryggen. 

    Bara att bita ihop. Gick in i vecka 20 igår så nu är vi halvvägs. Har även bokat in ett extra besök till BM pga mina gråtattacker och känslan av att jag är allmänt less på allt.

  • Thu 25 Apr 2019 07:38
    Ourlittlesecret skrev 2019-04-25 06:43:06 följande:

    Någon annan som blivit helt överkänslig? Hela påskhelgen var superjobbig för mig. Grät flera gånger utan egentlig orsak. Känner mig trött, ful och fet. Magen har växt enormt senaste veckan. Även fått utbrott på sambon för de mest triviala sakerna som igår t.ex när jag inte hittade något att ta på mig. Sen när jag lugnat mig så inser jag ju hur onödig jag är mot honom och skäms. 

    Fortfarande sjukskriven pga av illamåendet som nu eskalerat till en ny nivå. Hittills har jag lyckats att inte spy om jag sluta äta/dricka samt skenat iväg om nått luktat illa. Men nu spyr jag utan förvarning :(

    Även fått foglossning deluxe sista vecka. Kan knappt gå på korta promenader nu längre utan att få svinont i ryggen. 

    Bara att bita ihop. Gick in i vecka 20 igår så nu är vi halvvägs. Har även bokat in ett extra besök till BM pga mina gråtattacker och känslan av att jag är allmänt less på allt.


    Usch så tufft det låter! Känns så orättvist att vissa verkar få alla krämpor och andra kommer så lindrigt undan. Jag själv mår oförskämt bra och har knappt haft mått illamående alls, inga kräkningar iallafall. Men känner igen det där med humöret! Shit vad kort stubin jag fått sista tiden! Iallafall mot sambon, stackaren. Jag blir som en 3-åring i frustration, från 0 till 100 direkt när jag inte lyckats med nåt (typ trassla ut mina lurar, skära lök eller annat trivialt). Kan inte låta bli att skratta åt mig själv efteråt.
  • Thu 25 Apr 2019 07:52
    Ourlittlesecret skrev 2019-04-25 06:43:06 följande:

    Någon annan som blivit helt överkänslig? Hela påskhelgen var superjobbig för mig. Grät flera gånger utan egentlig orsak. Känner mig trött, ful och fet. Magen har växt enormt senaste veckan. Även fått utbrott på sambon för de mest triviala sakerna som igår t.ex när jag inte hittade något att ta på mig. Sen när jag lugnat mig så inser jag ju hur onödig jag är mot honom och skäms. 

    Fortfarande sjukskriven pga av illamåendet som nu eskalerat till en ny nivå. Hittills har jag lyckats att inte spy om jag sluta äta/dricka samt skenat iväg om nått luktat illa. Men nu spyr jag utan förvarning :(

    Även fått foglossning deluxe sista vecka. Kan knappt gå på korta promenader nu längre utan att få svinont i ryggen. 

    Bara att bita ihop. Gick in i vecka 20 igår så nu är vi halvvägs. Har även bokat in ett extra besök till BM pga mina gråtattacker och känslan av att jag är allmänt less på allt.


    Usch vad tufft, förstår verkligen att du känner så när du mår så dåligt fortfarande, jag mådde illa till vecka 15 ca, även om det värsta avtog efter vecka 12 och kände mig så nere och deppig hela tiden som illamående, det är verkligen vidrigt!! Man blir ju så handikappad också, och kan inte vara med eller delta i nånting så tycker verkligen inte det är konstigt att du är känslig!
  • Thu 25 Apr 2019 07:56

    Imorse när jag småsprang för att inte missa bussen kände jag hur jag inte kunde hålla tätt, alltså det bara började rinna! fy vad jobbigt! Känns tidigt i vecka 18 redan att få såna besvär, måste verkligen komma ihåg knipövingar nu... Har haft lite bekymmer efter min förra förlossning med inkontinens typ när jag nyser och så, men det här kändes liksom inte som några droppar utan som det verkligen rann! Hemskt!

  • Thu 25 Apr 2019 10:16

    Känner mig så himla himla himla nervös inför rul imorgon, är så orolig och rädd över att få negativa besked. 

  • Anonym (chock­ad!)
    Thu 25 Apr 2019 11:31

    Varit på RUL idag!! :) 


    Allt såg bra ut! :) 


     

  • Thu 25 Apr 2019 15:06
    Jojjans skrev 2019-04-25 07:38:29 följande:
    Usch så tufft det låter! Känns så orättvist att vissa verkar få alla krämpor och andra kommer så lindrigt undan. Jag själv mår oförskämt bra och har knappt haft mått illamående alls, inga kräkningar iallafall. Men känner igen det där med humöret! Shit vad kort stubin jag fått sista tiden! Iallafall mot sambon, stackaren. Jag blir som en 3-åring i frustration, från 0 till 100 direkt när jag inte lyckats med nåt (typ trassla ut mina lurar, skära lök eller annat trivialt). Kan inte låta bli att skratta åt mig själv efteråt.
    Det är väl en jälva tur att jag inte är ensam med min humörberochdalbana. Man känner ju sig helt patetisk när man väl kommer till sans xD
    Etta skrev 2019-04-25 07:52:25 följande:
    Usch vad tufft, förstår verkligen att du känner så när du mår så dåligt fortfarande, jag mådde illa till vecka 15 ca, även om det värsta avtog efter vecka 12 och kände mig så nere och deppig hela tiden som illamående, det är verkligen vidrigt!! Man blir ju så handikappad också, och kan inte vara med eller delta i nånting så tycker verkligen inte det är konstigt att du är känslig!
    Jo alltså de e ju de värsta. Om man endå kunde försöka behålla sitt liv, åtminstone en del kanske det skulle gå lättare. Mitt illamående är värst på kvällen, vilket gör ju att hela dagen spenderas ensam hemma i sängen för att sedan när sambon kommer hem så vill jag bara sova för att jag mår såå illa.. 


    Alla ni andra hur mår lilla magen då? Nån annan som kände att magen exploderade i vecka 19? Min är enorm på kvällen.
  • Thu 25 Apr 2019 21:22
    Anonym (chockad!) skrev 2019-04-25 11:31:26 följande:

    Varit på RUL idag!! :) 

    Allt såg bra ut! :) 

     


    Ååå vilken lättnad!! Hoppas du kanske kan få slippa lite av fin oro nu när allt såg bra ut. Grattis!!
  • Thu 25 Apr 2019 21:23
    Fruhs skrev 2019-04-25 10:16:45 följande:

    Känner mig så himla himla himla nervös inför rul imorgon, är så orolig och rädd över att få negativa besked. 


    Förstår att oron finns där, men glöm inte att det rent statistiskt är väldigt liten chans att nåt skulle ha gått snett. Försök bara hålla tankarna på annat håll tills det är dags, håller tummarna för dig!
  • Thu 25 Apr 2019 22:24
    Anonym (chockad!) skrev 2019-04-25 11:31:26 följande:

    Varit på RUL idag!! :) 

    Allt såg bra ut! :) 

     


    Så skönt! Ska bi berätta för era tidigare barn nu? Eller hade ni redan gjort det?
Svar på tråden Bf September 2019