• Äldre 25 Dec 22:08
    29428 visningar
    3333 svar
    3333
    29428

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Fri 26 Apr 2019 13:09

    Jag undrar lite angående varmare kläder till en septemberbebis. Jag har tänkt att man klarar sig med kofta och filtar första månaden och att jag kan köpa något riktigt ytterplagg efter någon månad när jag märker hur vädret blir samt hur storlekarna verkar bli i förhållande till årstiden. Låter det rimligt enligt er?

    Någon som vill tipsa lite angående kläder genellt, hur mycket man behöver osv, vore väldigt välkommet.:)

  • Fri 26 Apr 2019 13:09

    Kanske ska tillägga att BF är i början av september.

  • Fri 26 Apr 2019 16:01
    Fruhs skrev 2019-04-26 11:48:13 följande:

    Nu är jag tillbaka från rul, fick en ny bokad den 7 maj, två armar och två ben såg vi och fint huvud. Hjärtat slog på fint dock så kunde man inte riktigt se alla kärl för den låg lite konstigt. Därav ny tid. Hoppas hopps allt ser bra ut


    Asch vad typiskt! Förstår att det kanske känns lite snopet att inte få det tydliga besked du kanske väntat på. Men hoppas du ändå känner dig lugnare av att se att bebisen lever och hjärtat slår osv.
  • Anonym (chock­ad!)
    Fri 26 Apr 2019 19:16
    Fruhs skrev 2019-04-26 11:48:13 följande:

    Nu är jag tillbaka från rul, fick en ny bokad den 7 maj, två armar och två ben såg vi och fint huvud. Hjärtat slog på fint dock så kunde man inte riktigt se alla kärl för den låg lite konstigt. Därav ny tid. Hoppas hopps allt ser bra ut


    Då är säkert allt jättefint och du får se det som om du får chansen att se bebisen en gång till! :)


    Ska ni ta reda på kön eller vet ni redan? Så många här så håller inte riktigt reda på allas graviditeter.


    Såklart blir man alltid orolig när det inte "går som det ska" med saker, men tycker ändå det ser lovande ut!


    Nu är jag mest liksom stressad över att det inte är något mer ul inplanerat. Tror jag kommer få nåt till eftersom jag ska snittas och har moderkakan i framvägg så de pratade om att de vill se hur den ligger till när förlossningen närmar sig men det är ju länge tills dess!!


    Fortfarande inte så mkt rörelser. Känner nån gång varje dag men i dag har det varit lugnt och då blir man ju lite svettig direkt haha men får försöka tänka nu att allt är bra såhär långt så ska ju mkt till för att det ska gå fel! 

  • Fri 26 Apr 2019 21:37
    Anonym (chockad!) skrev 2019-04-26 08:34:43 följande:

    Min yngsta sa "jag har ju längtat efter att bli storebror men undrar hur det kommer kännas?" <3

    De säger att de längtar så kändes bra. De blir ju inte helsyskon så var lite orolig men det var inget problem.


    Mina blir inte heller helsyskon men tror att de kommer se denna bebis som lika mycket syskon ändå :) jag själv har också två halvsyskon men använder aldrig den benämningen utan ser dem som mina syskon på samma sett som jag ser min helsyster :)
  • Fri 26 Apr 2019 21:41
    Anonym (chockad!) skrev 2019-04-26 08:34:43 följande:

    Min yngsta sa "jag har ju längtat efter att bli storebror men undrar hur det kommer kännas?" <3

    De säger att de längtar så kändes bra. De blir ju inte helsyskon så var lite orolig men det var inget problem.


    Mina blir inte heller helsyskon men tror att de kommer se denna bebis som lika mycket syskon ändå :) jag själv har också två halvsyskon men använder aldrig den benämningen utan ser dem som mina syskon på samma sett som jag ser min helsyster :)
  • Anonym (chock­ad!)
    Fri 26 Apr 2019 22:17
    September89 skrev 2019-04-26 21:37:39 följande:

    Mina blir inte heller helsyskon men tror att de kommer se denna bebis som lika mycket syskon ändå :) jag själv har också två halvsyskon men använder aldrig den benämningen utan ser dem som mina syskon på samma sett som jag ser min helsyster :)


    Nä det tror inte jag heller. Menade mer att det är stor åldersskillnad pga det. De ser ju bebisen som ett syskon. Punkt liksom.
  • Fri 26 Apr 2019 23:20

    Nää vi ska nog inte ta reda på de sen här gången, jag är tacksam om vi får ett friskt barn, jag har varit så orolig denna graviditet, som en klump av oro mitt i magen liksom.

  • Sat 27 Apr 2019 06:57
    Anonym (chockad!) skrev 2019-04-26 22:17:09 följande:

    Nä det tror inte jag heller. Menade mer att det är stor åldersskillnad pga det. De ser ju bebisen som ett syskon. Punkt liksom.


    Jaha du menade så :) blir lite åldersskillnad på mina också, yngsta blir drygt 6,5 år äldre och äldsta nästan 9 år :) känns kul att göra tvärt om nu och ha större skillnad jämfört med de två äldre som det bara är dryga 2 år mellan. Jag själv är nästan 15 år äldre än mitt yngsta syskon och vi har en jättebra relation :)
  • Anonym (Oroli­g och stress­ad)
    Sat 27 Apr 2019 07:36

    Har 2 barn sedan tidigare. Dom kommer vara 11 och 9 när lilla syskonet kommer. Så det är ett stort hopp mellan dom. För vår del kommer de att helsyskon. Av många inom sjukvården så får jag frågan om det är samma pappa eftersom att det är så stort glapp mellan och väldigt förvånade miner när jag säger att det är samma pappa.

Svar på tråden Bf September 2019