• Äldre 25 Dec 22:08
    29384 visningar
    3333 svar
    3333
    29384

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Tue 21 May 2019 09:48
    September89 skrev 2019-05-20 20:02:02 följande:

    Jag kör magnesium och resorb samt stretchar nu sedan det hände och har som ambition att fortsätta med det resten av graviditeten. Vill verkligen inte vara med om så kraftigt igen så tänker göra allt jag kan för att försöka undvika det haha.


    Ja jag håller med, det var verkligen vidrigt! Jag hade visserligen gått ganska långt i klackar dagen innan, så tror att det var utlösande... tycler du att magnesium och stretch har hjälpt något?
  • Tue 21 May 2019 12:12
    Jojjans skrev 2019-05-21 09:48:40 följande:

    Ja jag håller med, det var verkligen vidrigt! Jag hade visserligen gått ganska långt i klackar dagen innan, så tror att det var utlösande... tycler du att magnesium och stretch har hjälpt något?


    Det har bara gått några dagar men har i alla fall inte haft någon mer kramp så jag inbillar mig att det funkar haha. Har även börjat med erotikdödaren stödstrumpor haha
  • Tue 21 May 2019 16:44
    September89 skrev 2019-05-21 12:12:54 följande:

    Det har bara gått några dagar men har i alla fall inte haft någon mer kramp så jag inbillar mig att det funkar haha. Har även börjat med erotikdödaren stödstrumpor haha


    Haha, erotikdödaren :)) ska testa det med om det inte blir bättre!
  • Anonym (chock­ad!)
    Wed 22 May 2019 11:30

    Någon här som varit på första SF mätningen hos bm i v 24+?


    Vad hade ni för SF mått?

  • Anonym (Seppe­bebbe)
    Wed 22 May 2019 12:47
    Anonym (chockad!) skrev 2019-05-22 11:30:05 följande:

    Någon här som varit på första SF mätningen hos bm i v 24+?


    Vad hade ni för SF mått?


    Jag var i v24+1 och hade då 24 cm, alltså precis över kurvan men inom det normala. Vad hade du?
  • Wed 22 May 2019 12:58
    Anonym (chockad!) skrev 2019-05-22 11:30:05 följande:

    Någon här som varit på första SF mätningen hos bm i v 24+?

    Vad hade ni för SF mått?


    Jag mätte första idag, går in i vecka 27 imorgon. Ingen aning om vad måttet var för det frågade jag inte haha. Men jag hamnade exakt på mittkurvan i alla fall så min mage är inte ovanligt stor som folk verkar tycka haha.
  • Thu 23 May 2019 14:40

    Mätte första SF måttet i tisdags men minns inte exakt vad hon sa...borde lagt på minnet. Men jag låg iallafall på mindre än medel men inom normalt-zonen. Typ mittemellan medel och för liten på normalt-zonen :). Men jag misstänkte ju att min mage är lite mindre än medel.

  • Fri 24 May 2019 03:55

    Han stannade inte kvar i min mage... en vecka och en dag lyckades dom stoppa sammandragningarna. I tisdags trots flera medicinförsök hade jag öppnat mig 5 cm. Ner till förlossningen för att koppla stoppdropp men det var för sent. Kl 21:01 föddes världens finaste lilla kille som skrek! Nu kämpar han på neoavdelningen på Åbo universitetssjukhus (Finland). Han föddes i vecka 22+6 eller 23+6, 590 gr och 29,5 cm lång. Vi fick ett preliminärt datum på RUL men dom valde att inte flytta oss så officiellt 22+6. Han är så fin men såå såå liten, dock större än vad neoläkaren hade förväntat sig. Idag ska dom göra ul av hans hjärta och hjärna samt att vi har ca 1/2 dygn av kritisk tid framför oss med tanke på blödningar. Men vi får nog räkna med en lång sjukhustid framför oss. I synnerhet före vi får återvända hem till Åland.

    Tusen tack för allt stöd och all samhörighet jag känt med er alla under resan som blev kortare än förväntat för mig. Det var sjukt jobbigt att va gravid med allt illamående men nu önskar jag verkligen att han stannat kvar där inne och jag kunde mått ännu jävligare bara för hans skull. Lycka till allihopa <3

  • Anonym (chock­ad!)
    Fri 24 May 2019 06:39
    Ourlittlesecret skrev 2019-05-24 03:55:29 följande:

    Han stannade inte kvar i min mage... en vecka och en dag lyckades dom stoppa sammandragningarna. I tisdags trots flera medicinförsök hade jag öppnat mig 5 cm. Ner till förlossningen för att koppla stoppdropp men det var för sent. Kl 21:01 föddes världens finaste lilla kille som skrek! Nu kämpar han på neoavdelningen på Åbo universitetssjukhus (Finland). Han föddes i vecka 22+6 eller 23+6, 590 gr och 29,5 cm lång. Vi fick ett preliminärt datum på RUL men dom valde att inte flytta oss så officiellt 22+6. Han är så fin men såå såå liten, dock större än vad neoläkaren hade förväntat sig. Idag ska dom göra ul av hans hjärta och hjärna samt att vi har ca 1/2 dygn av kritisk tid framför oss med tanke på blödningar. Men vi får nog räkna med en lång sjukhustid framför oss. I synnerhet före vi får återvända hem till Åland.

    Tusen tack för allt stöd och all samhörighet jag känt med er alla under resan som blev kortare än förväntat för mig. Det var sjukt jobbigt att va gravid med allt illamående men nu önskar jag verkligen att han stannat kvar där inne och jag kunde mått ännu jävligare bara för hans skull. Lycka till allihopa <3


    Nämen usch vad hemskt!!! Håller alla tummar jag har att han är stark nog ????????????????
  • Anonym (chock­ad!)
    Fri 24 May 2019 06:39
    Anonym (chockad!) skrev 2019-05-24 06:39:10 följande:

    Nämen usch vad hemskt!!! Håller alla tummar jag har att han är stark nog ????????????????


    Är hjärtan och inte frågetecken
Svar på tråden Bf September 2019