• Äldre 25 Dec 22:08
    29533 visningar
    3333 svar
    3333
    29533

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Sun 26 May 2019 18:07

    Är det någon som börjat fundera på namn? Vi hade ett pojknamn som vi är överens om och trodde att det var en pojke men enligt rul är det en flicka och vi kommer verkligen inte överens om något tjejnamn haha. Jag har ett som följt med mig sedan start och som jag tycker är klockrent men min man avskyr namnet. Och jag kan inte släppa det då inget annat är lika bra liksom. Någon som vill dela med sig av lite förslag?

  • Mon 27 May 2019 08:13
    Ourlittlesecret skrev 2019-05-25 00:55:31 följande:

    Han lämnade oss bara nån timme efter att jag skrev inlägget.

    Lycka till allihopa <3


    Så fruktansvärt sorgligt och orättvist! Många, många kramar!
  • Mon 27 May 2019 08:22
    September89 skrev 2019-05-26 18:07:37 följande:

    Är det någon som börjat fundera på namn? Vi hade ett pojknamn som vi är överens om och trodde att det var en pojke men enligt rul är det en flicka och vi kommer verkligen inte överens om något tjejnamn haha. Jag har ett som följt med mig sedan start och som jag tycker är klockrent men min man avskyr namnet. Och jag kan inte släppa det då inget annat är lika bra liksom. Någon som vill dela med sig av lite förslag?


    Vi började tänka på namn ganska tidigt, men har aldrig varit riktigt överens. Nu när vi vet att det är en pojke vi väntar, så har vi bestämt att vi avvaktar att bestämma namn tills vi träffar honom. Hoppas då att det ska komma lättare till oss och att vi kan komma överens.
  • Mon 27 May 2019 08:50
    September89 skrev 2019-05-26 18:07:37 följande:

    Är det någon som börjat fundera på namn? Vi hade ett pojknamn som vi är överens om och trodde att det var en pojke men enligt rul är det en flicka och vi kommer verkligen inte överens om något tjejnamn haha. Jag har ett som följt med mig sedan start och som jag tycker är klockrent men min man avskyr namnet. Och jag kan inte släppa det då inget annat är lika bra liksom. Någon som vill dela med sig av lite förslag?


    Åh, samma dilemma här, jag har ett flicknamn som jag älskar och som dessutom passar bra med storasysters namn men min man tycker det är hemskt! Så det kommer inte bli det, men precis som du säger har jag svårt hitta nåt som känns lika bra... min man har i sin tur ett namn som jag inte alls gillar så det kommer nog bli en kompromiss. Namn på vår namnlista just nu är Tove, Nora, Ebba, Alma och Siri. Jag tycker de är fina men inget av dem är klockrent. Vad har ni för förslag?
  • Mon 27 May 2019 09:20

    Jag och min partner står långt ifrån varandra i namnfrågan. Jag gillar namn som t.ex. Alma, Agnes och Signe medan maken gillar Wendela, Tindra och Melinda. Det känns som vi har en del att "jobba på".

  • Mon 27 May 2019 11:24
    Etta skrev 2019-05-27 08:50:50 följande:

    Åh, samma dilemma här, jag har ett flicknamn som jag älskar och som dessutom passar bra med storasysters namn men min man tycker det är hemskt! Så det kommer inte bli det, men precis som du säger har jag svårt hitta nåt som känns lika bra... min man har i sin tur ett namn som jag inte alls gillar så det kommer nog bli en kompromiss. Namn på vår namnlista just nu är Tove, Nora, Ebba, Alma och Siri. Jag tycker de är fina men inget av dem är klockrent. Vad har ni för förslag?


    Jag vill att hon ska heta Ines/Inez. Vi har pratat lite om Ester och Tyra som båda gillar men det känns ändå inte riktigt bra. Min man gillar Ylva, Leia och Amanda tex. Helt okej namn men inte lika bra som Inez haha. Sedan gillar han namn i stil med typ Linn och Mikaela som jag tycker är namn som man heter i min generation och inte passar så bra på en liten född nu haha.
  • Mon 27 May 2019 12:55
    September89 skrev 2019-05-27 11:24:38 följande:

    Jag vill att hon ska heta Ines/Inez. Vi har pratat lite om Ester och Tyra som båda gillar men det känns ändå inte riktigt bra. Min man gillar Ylva, Leia och Amanda tex. Helt okej namn men inte lika bra som Inez haha. Sedan gillar han namn i stil med typ Linn och Mikaela som jag tycker är namn som man heter i min generation och inte passar så bra på en liten född nu haha.


    Ines heter min dotter i andranamn! ;) Älskar det namnet och ångrar att vi ej sparade det! Så förstår dig precis! Tyra var ett bra förslag, det ska jag ta med mig :) Ester är väldigt fint tycker jag, men det heter kusinen här.
  • Mon 27 May 2019 16:02
    Spader10 skrev 2019-05-27 09:20:49 följande:

    Jag och min partner står långt ifrån varandra i namnfrågan. Jag gillar namn som t.ex. Alma, Agnes och Signe medan maken gillar Wendela, Tindra och Melinda. Det känns som vi har en del att "jobba på".


    Ja det är så knepigt när man har olika smak! Jag trodde att vi skulle tycka ganska lika men alltså min man har föreslagit så mycket konstigt haha.
  • Mon 27 May 2019 16:09
    Etta skrev 2019-05-27 12:55:40 följande:

    Ines heter min dotter i andranamn! ;) Älskar det namnet och ångrar att vi ej sparade det! Så förstår dig precis! Tyra var ett bra förslag, det ska jag ta med mig :) Ester är väldigt fint tycker jag, men det heter kusinen här.


    Haha åh det är SÅ fint! Tycker det är klockrent och precis i stil med mina döttrars namn också. Men tyvärr verkar det inte gå att bearbeta honom med det namnet haha.

    Alma som flera skrev har jag också haft på min lista under alla mina graviditeter haha.

    Det finns så många fina namn men Knappt något som är tillräckligt fint för ens egna barn hahaha!
  • Anonym (chock­ad!)
    Mon 27 May 2019 16:15

    Tycker namn är svårt. Jag har några namn som jag alltid tyckt varit fina men tyvärr så hade jag ju dom på tapeten för mina tidigare barn och de har ju en icke närvarande pappa som dessutom inte var någon snäll filur så lite av dom namnen har blivit förstört pga det.


    Min nuvarande man tycker nog om lite "äldre" namn än vad jag gör men vi ska nog lyckas komma överens. Har inga specifika namn än. Mina barn däremot tycker om namn som jag inte alls gillar vilket gör att dom är lite sura över att deras namn ratas haha haha

Svar på tråden Bf September 2019