• Äldre 25 Dec 22:08
    29502 visningar
    3333 svar
    3333
    29502

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Anonym (Trean­)
    Thu 30 May 2019 22:19
    Anonym (chockad!) skrev 2019-05-30 21:32:24 följande:

    Ringde förlossningen om mina sammandragningar och att det drar ner mot ljumskar och rygg.

    De ville att jag kom in på kontroll.

    Visade sig påverkat tappen lite redan så återbesök nästa vecka pcu ordinerad vila!!

    Jag som har sååå svårt att vara stilla :(

    Bebisen mådde bra dock. Fick en snabb glimt. Hjärtat slog fint och det är vild haha

    Skulle registrerar rörelse och de sa kan ta 10-30min beroende på aktiviteten.

    Tog typ 5 haha och då har ju hon ändå lugnare än normalt


    Bra att du kollade upp. Själv har jag fått foglossning nu mest på framsida blygdben och lite bäcken/rygg och det gör att min mage blir hård och tung när jag är aktiv. Så måste vila mycket även jag. Och jag har också svårt att vara still. Speciellt nu när det är vår och man vill vara ute.

    Annars är det en rejäl party i magen flera gången om dagen. Mest på kvällarna och i två nätter har man tyckt att det är lika bra att dra igång dagen redan 04.00 - ha-ha. Tur att jag är morgonpigg. Det övas nog rätt mycket på olika parkour övningar för jag känner sparkar överallt trots moderkaka i framvägg.
  • Anonym (chock­ad!)
    Thu 30 May 2019 22:30
    Anonym (Trean) skrev 2019-05-30 22:19:18 följande:

    Bra att du kollade upp. Själv har jag fått foglossning nu mest på framsida blygdben och lite bäcken/rygg och det gör att min mage blir hård och tung när jag är aktiv. Så måste vila mycket även jag. Och jag har också svårt att vara still. Speciellt nu när det är vår och man vill vara ute.

    Annars är det en rejäl party i magen flera gången om dagen. Mest på kvällarna och i två nätter har man tyckt att det är lika bra att dra igång dagen redan 04.00 - ha-ha. Tur att jag är morgonpigg. Det övas nog rätt mycket på olika parkour övningar för jag känner sparkar överallt trots moderkaka i framvägg.


    Är ju redan sjukskriven för foglossningar så det var ju skönt iaf att det redan är ordnat. Lättare att vila då. De dagar man då kan röra sig vill man ju men bara att glömma nu...
  • Anonym (E)
    Fri 31 May 2019 10:09

    Har en fråga, var på kontroll hos idag, varit där en gång innan också. De lyssnar då på bebisens hjärtljud. Förra gången hade bebisen i snitt 142, denna gång 152.. bm säger att det är något högt men inget att oroa sig för.... men bara att hon nämner att det är något högt gör ju mig lite orolig. Vad kan det bero på? Och finns det några risker med för hög puls hos bebisen??

  • Anonym (chock­ad!)
    Fri 31 May 2019 10:19
    Anonym (E) skrev 2019-05-31 10:09:06 följande:

    Har en fråga, var på kontroll hos idag, varit där en gång innan också. De lyssnar då på bebisens hjärtljud. Förra gången hade bebisen i snitt 142, denna gång 152.. bm säger att det är något högt men inget att oroa sig för.... men bara att hon nämner att det är något högt gör ju mig lite orolig. Vad kan det bero på? Och finns det några risker med för hög puls hos bebisen??


    Igår när jag hade CTG igång fick jag ju följa bebisens hjärtljud under en längre tid. Växlade mellan 130-155 så ingen fara. De lyssnar ju inte så länge så kan ju vara när bebisen rör sig som mest.
  • Fri 31 May 2019 11:17
    Etta skrev 2019-05-30 21:20:11 följande:

    Vet du om du har moderkakan i framvägg? Jag hade det i min förra graviditet och tyckte då jag hade en väldigt lugn bebis. Nu har jag i bakvägg och känner betydligt mer denna gång trots att jag bara är i v 23


    Ja den är högt i framvägg :) Kan ju vara det men vissa dagar har jag känt massor. Usch vad man måste oroa sig hela tiden.
  • Anonym (chock­ad!)
    Fri 31 May 2019 11:42
    Miichaella skrev 2019-05-31 11:17:59 följande:

    Ja den är högt i framvägg :) Kan ju vara det men vissa dagar har jag känt massor. Usch vad man måste oroa sig hela tiden.


    Tror också att alla barn är olika. En del är lugna utan att det är nåt konstigt.

    Haft moderkakan i framvägg alla mina tre graviditeter. Två har varit jättevilda och en lugn.
  • Fri 31 May 2019 13:27
    Anonym (chockad!) skrev 2019-05-31 11:42:05 följande:

    Tror också att alla barn är olika. En del är lugna utan att det är nåt konstigt.

    Haft moderkakan i framvägg alla mina tre graviditeter. Två har varit jättevilda och en lugn.


    Absolut, så är det säkert också! Min dotter var dock inte ett dugg lugn när hon väl fötts, hehe.
  • Anonym (chock­ad!)
    Fri 31 May 2019 13:57
    Etta skrev 2019-05-31 13:27:01 följande:

    Absolut, så är det säkert också! Min dotter var dock inte ett dugg lugn när hon väl fötts, hehe.


    Nä menar inte att det automatiskt visar hur barnet blir när det föds utan i magen
  • Fri 31 May 2019 14:26
    Anonym (chockad!) skrev 2019-05-31 13:57:15 följande:

    Nä menar inte att det automatiskt visar hur barnet blir när det föds utan i magen


    Nä, det var mer svar på nån annans fråga ovan :) Och att jag själv tänkte att jag skulle få en sömnig typ.. :)
  • Fri 31 May 2019 16:10
    Anonym (chockad!) skrev 2019-05-31 11:42:05 följande:

    Tror också att alla barn är olika. En del är lugna utan att det är nåt konstigt.

    Haft moderkakan i framvägg alla mina tre graviditeter. Två har varit jättevilda och en lugn.


    Ja jag får försöka tänka att han gillar att chilla, haha :)
Svar på tråden Bf September 2019