• Äldre 25 Dec 22:08
    29489 visningar
    3333 svar
    3333
    29489

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Thu 22 Aug 2019 19:35

    Jag har bf den 7/9........om en hel evighet.

  • Thu 22 Aug 2019 21:05
    Anonym (chockad!) skrev 2019-08-22 16:33:51 följande:

    Hur stor var hon? :) Och vilken vecka var det nuigen hon kom i?

    Alltså jag kan inte förstå hur jag kan tycka det är så sjukt jobbigt att vara gravid denna gång. Jag är mindre, både mage och viktmässigt än mina förra graviditeter. Jag har eg bättre förutsättningar både ekonomiskt, boendemässigt och socialt nu än då.

    Jag har bättre mental status egentligen än då också men ändå känns det såååå tungt och har gjort sista 2 månaderna!

    Nu är det ca 2 v kvar, om hen inte vill komma tidigare, men det känns som en evighet. Försöker ha NÅT att sysselsätta mig med varje dag förutom att sova 1-2 timmar för jag är så sjukt trött.

    Nån mer som är väldigt trött nu på slutet??

     

    Vilka BF datum har vi i tråden nu? Vore så skoj att ha lite koll på när de planeras komma alla små bebisar.

    Jag har BF 14/9 men planerat snitt ca 10 dagar innan!


    Hon kom i 38+6 och vägde 3398 och 49 cm lång :)
  • Thu 22 Aug 2019 21:26
    Anonym (chockad!) skrev 2019-08-22 16:33:51 följande:

    Hur stor var hon? :) Och vilken vecka var det nuigen hon kom i?

    Alltså jag kan inte förstå hur jag kan tycka det är så sjukt jobbigt att vara gravid denna gång. Jag är mindre, både mage och viktmässigt än mina förra graviditeter. Jag har eg bättre förutsättningar både ekonomiskt, boendemässigt och socialt nu än då.

    Jag har bättre mental status egentligen än då också men ändå känns det såååå tungt och har gjort sista 2 månaderna!

    Nu är det ca 2 v kvar, om hen inte vill komma tidigare, men det känns som en evighet. Försöker ha NÅT att sysselsätta mig med varje dag förutom att sova 1-2 timmar för jag är så sjukt trött.

    Nån mer som är väldigt trött nu på slutet??

     

    Vilka BF datum har vi i tråden nu? Vore så skoj att ha lite koll på när de planeras komma alla små bebisar.

    Jag har BF 14/9 men planerat snitt ca 10 dagar innan!


    Jag har bf 1 september :) och jag är jättetrött jag med! När dottern är på förskolan (15 timmar/v sedan denna veckan) har jag endast fokuserat på att vila & sova och det har varit såååå skönt!
  • Anonym (Oroli­g och stress­ad)
    Thu 22 Aug 2019 21:46

    Själv har jag bf 26/9 så 5 veckor kvar. Jobbar 3 veckor till men nu börjar det bli tungt och jag är väldigt trött när jag kommer hem på kvällen. Sover dåligt om nätterna. Vaknar med halsbränna och vissa nätter så illa att jag måste kräkas. Omerparzol och Gaviscon fungerar så där. Lite avundsjuk på er som redan fått era bäbisar, samtidigt som jag är orolig över att föda tidigare. Vill helst inte att det sätter igång på jobbet.

  • Anonym (chock­ad!)
    Thu 22 Aug 2019 21:58
    Anonym (Orolig och stressad) skrev 2019-08-22 21:46:21 följande:

    Själv har jag bf 26/9 så 5 veckor kvar. Jobbar 3 veckor till men nu börjar det bli tungt och jag är väldigt trött när jag kommer hem på kvällen. Sover dåligt om nätterna. Vaknar med halsbränna och vissa nätter så illa att jag måste kräkas. Omerparzol och Gaviscon fungerar så där. Lite avundsjuk på er som redan fått era bäbisar, samtidigt som jag är orolig över att föda tidigare. Vill helst inte att det sätter igång på jobbet.


    Åh min sons födelsedag! :) 


    Jag känner igen känslan! 


    Jag är urbota trött på att vara gravid nu men samtidigt vill jag ju inte att den kommer för tidigt...konstig känsla det där!

  • Anonym (Trean­)
    Thu 22 Aug 2019 22:37

    Här en till som får ha lite mer tålamod. 19/9. Tycker konstigt nog att nu när det börjar närma sig känns det lättare mentalt än när man hade typ15-16 veckor kvar. I april-maj kändes det som en evighet till september och nu är vi snart där. Har jobbat halvtid efter semester så det gör också sitt. Sover endast 4-5 timmar per natt men känner mig inte trött. Däremot är jag rätt begränsad i min rörlighet. Har en närv i kläm emellanåt ovanför blygdbenet och en del foglossning så att gå mer än 200-300m går inte och inte heller stå upp mer än ett par minuter. Mycket poddlyssnande och serietittande har det blivit.

  • Fri 23 Aug 2019 13:50

    24/9 och sjukskriven sedan midsommar pga kort livmodertapp. Trodde han skulle kommit vid det här laget men inte det vilket jag är otroligt tacksam över :) Mår sådär men ser slutet närma sig, woho! Längtar efter att få träffa honom och hålla honom.

  • Sat 24 Aug 2019 06:02

    Någon fler än jag som även börjar på lite dåligt vid sammandragningar/förvärkar?

    Hur långt innan förlossningen kan man gå med förvärkar? Och när i hela friden vet man att det är riktiga värkar?

    I dagsläget blir livmodern stenhård och putar ut, mensvärk kommer och det gör ont baktill i ryggen? Är det en sammandragning eller förvärk? Någon som kan förklara för mig och göra mig lite klokare?

  • Sat 24 Aug 2019 08:37
    Annikattkatt skrev 2019-08-24 06:02:03 följande:

    Någon fler än jag som även börjar på lite dåligt vid sammandragningar/förvärkar?

    Hur långt innan förlossningen kan man gå med förvärkar? Och när i hela friden vet man att det är riktiga värkar?

    I dagsläget blir livmodern stenhård och putar ut, mensvärk kommer och det gör ont baktill i ryggen? Är det en sammandragning eller förvärk? Någon som kan förklara för mig och göra mig lite klokare?


    Förvärk tror jag och jag tror man kan gå med förvärkar ganska lång tid......tyvärr

    Hos mig har sammandragningarna bytt karaktär de senaste dagarna. Nu börjar det som värk bak i korsryggen som sprider sig ner mot underlivet och magen blir stenhård. I går trodde jag nästan att det var på gång. Värkarna kom med ungefär 10 minuters mellanrum under några timmar och var så pass onda att jag lade mig i badkaret. Men sedan gav det sig.......suck.
  • Sat 24 Aug 2019 08:37
    Annikattkatt skrev 2019-08-24 06:02:03 följande:

    Någon fler än jag som även börjar på lite dåligt vid sammandragningar/förvärkar?

    Hur långt innan förlossningen kan man gå med förvärkar? Och när i hela friden vet man att det är riktiga värkar?

    I dagsläget blir livmodern stenhård och putar ut, mensvärk kommer och det gör ont baktill i ryggen? Är det en sammandragning eller förvärk? Någon som kan förklara för mig och göra mig lite klokare?


    Förvärk tror jag och jag tror man kan gå med förvärkar ganska lång tid......tyvärr

    Hos mig har sammandragningarna bytt karaktär de senaste dagarna. Nu börjar det som värk bak i korsryggen som sprider sig ner mot underlivet och magen blir stenhård. I går trodde jag nästan att det var på gång. Värkarna kom med ungefär 10 minuters mellanrum under några timmar och var så pass onda att jag lade mig i badkaret. Men sedan gav det sig.......suck.
Svar på tråden Bf September 2019