• Äldre 25 Dec 22:08
    29621 visningar
    3333 svar
    3333
    29621

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Mon 16 Dec 2019 18:24

    Halloj! Tänkte komma med en liten uppdatering från mig. Min lilla kille blir tre månader på julafton och vägde idag in på 6715g och är 62,7cm lång. En stadig kille :) Han fick även vaccin och blev hjärtskärande ledsen vilket gjorde ont i mammahjärtat. Men än så länge märker jag inga biverkningar utan han är sitt vanliga jag.

    Det händer så mycket hela tiden i hans utveckling och jag älskar det! Han har börjat skratta och pratar massor. Han tycker också det är väldigt kul att sitta upp och är väldigt nyfiken av sig. Han är oftast glad förutom om han blir övertrött eller om jag är för långsam med att ta fram bröstet när han ska få äta, haha. Han sover bra på nätterna förutom att han äter ofta. Somnar dock lite sent, vid 22-23 nån gång men sover iaf till 10 minst. Måste man upp tidigare är han svårväckt, haha, men alltid superglad när han vaknar. Världens goaste kille har vi fått :)

    Ser att det diskuteras syskon och här blir det att vänta! Satte in en kopparspiral förra veckan som jag hoppas ska funka då jag inte klarar av preventivmedel med hormoner. Vi tänker väl oss att det ska vara tre år emellan syskonen så vår son hunnit bli lite större, blöjfri och mer kommunikativ. Jag är 29 och min man 32 så vi känner att vi kan vänta :) Han vill ha två barn men jag är öppen för fler så vi får se hur det blir med det.

    Hoppas allt rullar på för er andra!

  • Anonym (chock­ad!)
    Mon 16 Dec 2019 22:23

    I morgon ska jag på återbesök till sjukhuset med dottern gällande hennes mage och ev allergi. Det är första besöket sedan vi var på akuten när hon var 5 v gammal. Hon mår ju prima nu men hoppas inte de säger att vi ska provocera redan...rädd för det men är inte laddad för ev bakslag igen nu när allt äntligen är bra! :( 


    Ska bli spännande dock att se hur stor hon blivit. Hon vägde ju 5370 g när hon var 3 månader och var 59 cm lång.

  • Anonym (chock­ad!)
    Tue 17 Dec 2019 22:35

    Var på återbesök idag. Det verkar som om hon har nån överkänslighet/allergi mot mjölkprotein. Vi ska provocera igen om ca 1 månad för att se om hon blir sämre igen.


    Under besöket undersökte de henne som de bör typ på bvc och när man åker hem från bb mm...hon höll på länge med höfterna och sa sedan att hon misstänker att båda höfterna är luxerade?!?!? Det är INGEN som nämnt nåt sånt tidigare under "alla" undersökningar man varit på. Någon här som varit med om detta med luxation av höften?

  • Wed 18 Dec 2019 12:01
    Miichaella skrev 2019-12-16 18:24:02 följande:

    Det händer så mycket hela tiden i hans utveckling och jag älskar det! Han har börjat skratta och pratar massor. Han tycker också det är väldigt kul att sitta upp och är väldigt nyfiken av sig. Han är oftast glad förutom om han blir övertrött eller om jag är för långsam med att ta fram bröstet när han ska få äta, haha. Han sover bra på nätterna förutom att han äter ofta. Somnar dock lite sent, vid 22-23 nån gång men sover iaf till 10 minst. Måste man upp tidigare är han svårväckt, haha, men alltid superglad när han vaknar. Världens goaste kille har vi fått :)


    Haha har vi samma bebis? ;) Precis sådan är min dotter också.

    Hon blev vaccinerad i måndags och det har gått ganska bra med biverkningar. Ledsen i måndags kväll och sedan har hon haft feber under den natten och igår. Lite trött men vid gott mod. Nu är allt som vanligt igen :) .

    Hur gick det för er?

    Hon väger för övrigt in på stadiga 7015 g (60 cm) och fyller tre månader imorgon.
  • Anonym (chock­ad!)
    Wed 18 Dec 2019 12:25

    Spännande att de kan vara så olika stora trots samma ålder

  • Wed 18 Dec 2019 12:34

    Bebisen här har nu passerat 6 kg och 60 cm, och blir 3 månader korrigerat på julafton. Just nu tycks han vara inne i det tredje utvecklingssprånget så han är mycket mer svårsövd igen, men i övrigt hur glad och nöjd som helst. Väldigt pigg och vaken och uppmärksam, älskar att få ligga naken och sprattla som sjutton, väldigt frustrerad över att inte kunna förflytta sig skälvr han ligger på mage nu :)

    Jag och min sambo är inte särskilt pryda av oss, så vi har lyckats få till det några gånger trots att vi samsover med bebis. Men jag har haft lite ont i ärret efter min bristning så det dröjde ett tag. Men även när vi inte har sex är vi väldigt kramiga och nära varandra. När man märker hur lugn det gör bevisen med närhet och kroppskontakt så förstår man hur viktigt det är för människor att vara nära varandra för attmå bra.

  • Wed 18 Dec 2019 12:57
    Snickesnack skrev 2019-12-18 12:01:23 följande:

    Haha har vi samma bebis? ;) Precis sådan är min dotter också.

    Hon blev vaccinerad i måndags och det har gått ganska bra med biverkningar. Ledsen i måndags kväll och sedan har hon haft feber under den natten och igår. Lite trött men vid gott mod. Nu är allt som vanligt igen :) .

    Hur gick det för er?

    Hon väger för övrigt in på stadiga 7015 g (60 cm) och fyller tre månader imorgon.


    Haha vad härligt! Han har inte haft några biverkningar alls vilket är otroligt skönt. Magen är inte heller jättepåverkad av rotavaccinet den här gången. Förra gången var det inte kul alls och vi fick hjälpa till med pysventil :) Så just nu hade det inte kunnat vara bättre! Awh stadig tjej :)
  • Wed 18 Dec 2019 13:00
    Jojjans skrev 2019-12-18 12:34:44 följande:

    Bebisen här har nu passerat 6 kg och 60 cm, och blir 3 månader korrigerat på julafton. Just nu tycks han vara inne i det tredje utvecklingssprånget så han är mycket mer svårsövd igen, men i övrigt hur glad och nöjd som helst. Väldigt pigg och vaken och uppmärksam, älskar att få ligga naken och sprattla som sjutton, väldigt frustrerad över att inte kunna förflytta sig skälvr han ligger på mage nu :)

    Jag och min sambo är inte särskilt pryda av oss, så vi har lyckats få till det några gånger trots att vi samsover med bebis. Men jag har haft lite ont i ärret efter min bristning så det dröjde ett tag. Men även när vi inte har sex är vi väldigt kramiga och nära varandra. När man märker hur lugn det gör bevisen med närhet och kroppskontakt så förstår man hur viktigt det är för människor att vara nära varandra för attmå bra.


    Vi har försökt ha sex två gånger men jag har en ärrvävnad som gör att det gör för ont. Försöker massera på det stället och ska tillbaka till mvc om några veckor. Känns väldigt tråkigt och är lite orolig för att det kommer dröja länge innan det går. Bebis har legat i sin bedsidecrib samtidigt med whitenoise och så har jag lagt kuddar så vi inte ser honom, haha.
  • Wed 18 Dec 2019 16:56
    Anonym (chockad!) skrev 2019-12-16 05:20:10 följande:

    Vi har en lång tid av icke sex bakom oss. Inte nåt större problem än men klart man vill ha en fysisk och nära rekston med din partner. Allt har dock sin tid och viktigt att känna att allt känns bra tycker jag.

    Min minsting är snart 3.5 månad och senaste veckan har det hänt massor. Det gör att hon äter mindre och är extremt svårsövd. Sover bra när hon väl somnar mrn har låååång tid innan det händer. Helst famnen om hon får välja! Nån som känner igen?


    Haha ja min man säger precis så, att nu är det såhär och det är ingen fara för lite längre fram kommer vi att komma tillbaka till ett samliv igen. Och så är det ju, men jag längtar tills vi är där haha.

    Min dotter blir 4 månader på lördag och sedan ungefär två veckor har hon varit mer svårsövd så det har varit några tuffa kvällar men hon sover ändå bra på natten.
  • Fri 20 Dec 2019 07:14
    Miichaella skrev 2019-12-18 13:00:00 följande:

    Vi har försökt ha sex två gånger men jag har en ärrvävnad som gör att det gör för ont. Försöker massera på det stället och ska tillbaka till mvc om några veckor. Känns väldigt tråkigt och är lite orolig för att det kommer dröja länge innan det går. Bebis har legat i sin bedsidecrib samtidigt med whitenoise och så har jag lagt kuddar så vi inte ser honom, haha.


    Jag blev också rekommenderad att massera, gärna med någon olja. Har använt bivaxsalva dagligen tills det blev bättre. Men det känns ändå under sex att allt är lite stramt och tight.

    Låter iallafall som att ni hittat ett bra sätt att koppla bort bebisen för en stund ;)

    Hoppas ni alla får en fin jul med god mat och lite avlastning av nära och kära!
Svar på tråden Bf September 2019